Gå til innhold

Dagsoving, på tide med bare en dupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg er på besøk fra småtroll 0-1, da min datter er 11 mnd. Jeg lurer på hvordan jeg vet om det holder med en dupp for prinsessen på dagtid.

Den siste uken har jeg hatt vekkerklokken på kl 0720 for at vi skal rekke to dupper på dagen. Regner med at hun hadde våknet innen 30 min hvis jeg ikke hadde vekket henne.

Jeg legger henne innen det har gått to timer (ofte etter en og en halv time). Hun bruker gjerne 30 min på å finne søvnen. Tidligere har hun sovet rett i overkanr av en time, men nå ser det ut somduppen strekker seg til nesten en og en halv time. Hun må da vekkes kl 11 for at den siste duppen skal rekkes, da sover hun stortsett mellom 2 og 3 (bør legge henne kl 1330 for at hun skal sovne kl 2), men må vekke henne igjen kl 3 (virker som hun sover mer enn en time hvis jeg ikke vekker henne og hun kan ikke sove etter tre for hun legges kl halv syv).

Føler nå at jeg vekker henne til alle duppene hennes, og synes det er for gale.... Tidligere sov hun bare 30 min, så det er jo nå luksus at hun sover over en time:)

Er redd for at det blir for lange våkenperioder ved bare en dupp - noen som vil dele sine erfaringer med meg?

Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok overgangen fra to til en duo anskje kjapt og brutalt.. Holdt henne rett og slett våken til ca 11.30 - la henne da og hun sov i 2 (!) timer.. Hun har aldri sovet mer enn 30 min..

Hvis hun en dag sov altfor lite så lot jeg henne sove 10-15 min litt senere på dagen,, bare sånn akkurat nok til at hun skulle klare seg til leggetid! Hadde også en periode hvor hun var i seng 18.30 i stedet for 19..

Det ble litt sutring de første dagene, men det gikk seg veldig fort til! :)

Lykke til - alltid litt skummelt å endre på rutiner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...