BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Og dere som bader hver dag, når begynte dere med det?
zombie2be Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Snuppa er 4.5 måned og bader ca annehver dag, ofte hver 3. dag også. bare vasker ho godt om kvelden hvis d ikkje er bading.. Kunne sikkert bada oftere,men syns det er litt styrete m balje på gulvet som begynner å bli liten.. ellers pleier pappan å ta m begge kidsene i badekaret:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Ganske sjeldent da han var yngre, kanskje én gang i uka. Da bæsjet han veldig sjeldent, pluss han lå stille eller ble båret, så vi følte ikke det var nødvendig med mer. Nå er det flere bæsjebleier per dag og kryping over alt, så nå bader vi oftere, to–tre ganger i uka. Ellers er det vask av ansikt og rumpe med klut morgen og kveld, og hendene vaskes etter hvert måltid og ellers ved behov.
oslo37 Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 1-2 ganger i uka. Han har atopisk eksem så han skal bade så lite som mulig. Vasker ansikt og hender etter måltider. Fikk tips om å ikke vaske ansikt om morgenen når det er kaldt for å beskytte mot kulde. Vasker rumpe etter alle bæsjebeier samt morgen og kveld. Han er 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Annenhver dag. Små babyer gulper mye, tisser litt overalt (spesielt under stell; gutt), bæsj i bleia smøres utover, og de svetter faktisk endel. Så annenhver dag trengs. Babyen elsker det da, så det er bare kos. Vi bruker olje i vannet, ikke såpe. Evt litt shampo i håret. Har badet annenhver dag siden han ble født.
Valiana Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Da lillemor var litt yngre badet vi annenhver dag pga mye gulp som spesielt la seg i halsgropen. Nå når hun er 9 mnd bader vi ca hver 5. - 6. dag, men vasker godt ansikt/hals/under armene/nedentil hver morgen og kveld, samt hender på kveld. Dette har vi vel gjort siden hun ca var 7 mnd, da sluttet hun nesten å gulpe :-) Blir vel oftere bading når hun blir litt eldre og leker mer ute i sand tenker jeg :-) Endret 29. januar 2012 av Valiana
zassy☆ Skrevet 29. januar 2012 #8 Skrevet 29. januar 2012 Bader henne faktisk hver kveld, i vann med litt olje, bare et kort bad, er blitt fast ritual av kveldsstellet.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Her bader gutten i ca 20 min hver kveld; da bader han sammen med meg i boblekaret. Han er 9,5 mnd gammel, og er så sutrete og trøtt hver ettermiddag fra ca kl 17 (uansett hvor mye og hvor sent han har fått lov til å dagduppe), og badekaret er da det eneste stedet hvor han stortrives; han koser seg, leker med flasker, dusjhode og glassdører, og stabber rundt i karet eller sitter tvers over mamma og hviler sitt englehode på mammas bryst <3 Har rikelig med babyolje i vannet og svært lite såpe. Han har ikke fått tørr hud ennå heldigvis, den er heller deilig fuktig og babymyk. Og faren bemerker ofte hvor slapp og deilig gutten hans er etter å ha kveldsbadet med mammaen sin. Dette har blitt en fast rutine mellom kveldsgrøt og kveldsflaska, og han er en drøm og legge og sover nå ENDELIG hele natta gjennom <3
bonkeline Skrevet 30. januar 2012 #10 Skrevet 30. januar 2012 Guttunen min (3mnd) bader en gang i uka. Vasker hele han med klut hver kveld, pappan har kveldsrutine. Begge koser seg stort.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 30. januar 2012 #11 Skrevet 30. januar 2012 På barsel fikk jeg beskjed om å bade annenhver dag, men vi badet henne 1-2 ganger i uken, og etter behov(feks bæsj overalt). Fra hun var 5 mnd ca begynte vi å bade henne annenhver/3 dag:) Har alltid hatt i babyolje fra Dr.Greve, og hun har aldri vært tørr
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 30. januar 2012 #12 Skrevet 30. januar 2012 Tja, det er iallfall ikke for ofte;) Blir vel 1 gang i uka. Storebrødrene det samme. Kvelden flyr så fort av gårde, og alle legger seg mellom 18.30 og 19, så når de er i seng er det ofte jeg kommer på at de kanskje burde badet;) Men, men... 1 gang i uka må vel være greit?
81-Mamma<3<3 Skrevet 30. januar 2012 #13 Skrevet 30. januar 2012 Ca 1 gang i uka. Vasker henne godt hver morgen!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #14 Skrevet 31. januar 2012 En til to ganger i uka. Seriøst,dere burde ikke bade barna så ofte
_FIVRELLA_ Skrevet 31. januar 2012 #15 Skrevet 31. januar 2012 Bader hver dag, vi... Blitt endel av kveldsritualet...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #17 Skrevet 31. januar 2012 En til to ganger i uka. Seriøst,dere burde ikke bade barna så ofte Så lenge babyen ikke får tørr hud, så gjør det da ingenting? Her bader vi hver kveld, og etterpå smører jeg inn gullgutt med babyolje mens huden hans er våt. Han er såå herlig marsipanmyk <3 Han har heller aldri vært syk til tross for åpen bhg og masse barseltreff, så bakteriefloraen på hans hud har det utmerket Om du skal komme med slike bombastiske meninger, så legg gjerne ved en forskningsartikkel som underbygger hva du sier. Besserwissere går det 13 av på dusinet her inne på dib.
Babygirl Juni11 Skrevet 31. januar 2012 #18 Skrevet 31. januar 2012 Vi bader hver kveld, er en del av kveldsritualet, og snuppa elsker det! I det vi setter på vannet for å fylle badebaljen blir hun gal av lykke:-) Min onkel er hudlege og har "gitt oss lov" til å bade ofte. Men vi bruker ikke såpe,kun olje, og vi vasker håret hennes en gang i uken med en spesialshampo vi fikk av ham. Så langt har hun ikke fått tørr hud.
april2011mamma Skrevet 31. januar 2012 #19 Skrevet 31. januar 2012 vi bader hver kveld og har gjort det siden hun vare 2 uker det er ingenting i veien med å bade hver kveld!! Bading har blitt endel av kveldsritualet her også, og hun blir så trøtt og god av det! Hun elsker dessuten å bade og blir i ekstase når vi fyller vann i baljen..
Knotten & lille persille Skrevet 31. januar 2012 #20 Skrevet 31. januar 2012 Lillemor på 5 mnd bader 1-2 ganger i uka. Begge storesøsknene har hatt mild grad av atopisk eksem og derfor unngår jeg unødvendig bading i det lengste. Hittil har det gått bra. Om hun har gulpet mye eller bæsjet seg ut bader vi selvfølgelig jenta, men sjelden for kosens del. Litt synd egentlig for det var den beste tiden på dagen med de to andre. Hun liker å bade, men blir heller opplagt enn trøtt så her må vi bade en stund før leggetid.
1frafør_1påvei Skrevet 31. januar 2012 #21 Skrevet 31. januar 2012 Vi bader ca hver 2. til hver 3.dag i uka Ellers ved behov. Bading er dessuten et supertriks her i huset hvis vi må holde gutten våken de siste 30min før legging
Ellois Skrevet 31. januar 2012 #22 Skrevet 31. januar 2012 Vi bader vår ca. 1 gang i uka, med olje i vannet. Og så får han en ekstra dusj (og bassengdukkert) 1 gang til i forbindelse med babysvømming, men da uten såpe/olje. Ellers vasker vi han med klut hver dag. Og vasker/skyller stumpen under håndvasken etter hver bæsjebleie.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #23 Skrevet 31. januar 2012 Bading er dessuten et supertriks her i huset hvis vi må holde gutten våken de siste 30min før legging Samme her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå