Gå til innhold

Til dere med barn fra før!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn på 21mnd i bhg.

Sønnen min kaller meg mamma og faren for pappa, men i bhg sier de mor og far, for det første, forstår sønnen min hvem de snakker om når de sier Mor istedetfor mamma, og burde jeg korrigere dem på det?

Hvor er det blitt av småtroll forumet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg ville definitivt sagt ifra i barnehagen, om at dere vil bli kalt mamma og pappa. Flere av ungene i barnehagen som vi benytter kaller noen av besteforeldrene for mor og far. Hvorfor ikke holde seg til det dere bruker hjemme, selv om ungene forstår godt hva de mener?

Skrevet

Enig. Det er dere som betsemmer det, vil jeg tro. Jeg hadde hvertfall sagt ifra at jeg helst vil bli kalt "mamma" ettersom det er det vi sier hjemme.

Tror egentlig de fleste sier "mamma" og "pappa"?

Skrevet

Det var det svaret jeg håpet på, men ville ikke virke "hysterisk" på det. Her på Jæren er det veldig mange som sier mor og far, men hjemmefra så er jeg vant med mamma og pappa, og mamma var veldig bestemt på at vi skulle kalle henne mamma og ikke mor. Selv synes jeg Mor høres så upersonlig ut, men det er min mening:)

Vet dere om de har kuttet ut småtrollforumene?

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Hvis du scroller litt opp på siden, så ser du en orange firkant på høyre side kalt Snarveier. Og trykker du på Forum DIB finner du alle småtrollene;)

Skrevet

Synest det er litt strengt å kreve at dei i barnehagen skal hugse på kven som vil bli kalt mor/far og kven som vil bli kalt mamma/pappa. Men kan jo høyre med dei om dei kan prøve på det:)

I dei barnehagane vi har brukt har det vore litt verierande praksis, som regel brukar dei ansatte den tittelen vi ynskjer.

Småtroll foruma høyrer til på dinbaby.com så der finner du dei:) Før var dei på begge stadane, men forstod det sånn at dei skulle ha dei kun på dib etter oppgraderingane. :)

Skrevet

Jeg trenger ikke kreve, men det går an å spør. Jeg har veldi lyst at han skal fortsette å kalle meg mamma og ikke komme hjem fra bhg å kalle meg mor en dag, dette er jeg ganske standhaftig på. Hvordan er dere i fleksibilliteten på hva barnet skal kalle deg?

Skrevet

Her går det i mor og far, men om andre omtalar meg som "mamma" når dei snakkar til han, så tar eg det med ei klype salt. Dei fleste veit uansett at vi brukar mor og far (noko uvanleg no for tida har eg inntrykk av;P)

Har forklart han at mor og mamma er det same, men at vi brukar mor. Men min er litt eldre enn din då (3år).

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...