Gå til innhold

dagsoving har blitt problematisk, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 4 mnd har helt fra starten vært lett å legge på dagtid. På med klær og ut i vogn uten å trille. Snur hodet til siden og sovner av seg selv. Så lenge jeg timer leggetida bra da. Har en morgen lur på ca 45 min, deretter en midt på dagen på 2.5 t og så en liten på ettermiddagen for å holde ut til leggetid. Ingen oppvåkninger.

Men nå sliter vi! Gråter med engang hun blir lagt ned i vogna og må rugges i søvn. Og så begynner moroa med veldig hyppige oppvåkninger hvor jeg må skyndte meg å rugge henne ned i søvn igjen før hun hisser seg opp og blir vanskeligere.

Hva skjer? Tips? Nesten mindre pes å ha henne våken, får jo ikke begynt på et eneste prosjekt når jeg konstant må ha jakka på for å springe ut og rugge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Problem med dagsoving her og, og tar imot gode råd ja. Har ei lita tulle på snart 6 mnd som nesten har sluttet å sove på dagen. Har vel ca 2-3 dupper på 25-30 minutt, mot at hun tidligere hadde ein lang dupp på formiddagen på ca 1,5 - 2 timer og ein times dupp på ettermiddagen og. Jeg har prøvd å gå på lenger trilletur for å se om det hjelper, men hun våkner etter 30 minutter og er veldig blid og smilende, jeg har også lagt henne på kaldt soverom, men bare 40 minutters dupp da og det er jo tydelig at hun trenger mer søvn. Jeg har desverre ingen gode råd å komme med, men jeg håper andre har gode råd

Skrevet

Jeg ville forlenget våkentiden hennes før du legger henne. Vi måtte begynne med det da vesla ble veldig vanskelig å legge på 3. duppen ved ca 4,5 mnds alder.

Vi veksler litt mellom 2 og 3 dupper avhenging av når hun våkner. Hvis hun våkner 8 har hun bare 2 dupper. Kl 11-14 og kl 16-16-30. Våkner hun kl 7 legger jeg henne igjen kl 8 og lar henne sove en halvtime og så får hun 2 dupper senere på dagen.

Skrevet

Ja hun har jo blitt eldre så det er vel naturlig at hun får lenger Våkentid. Holdt tidligere kun 1.5 t. I allefall på morgenen, da blir hun trøtt allerede etter en time. På dagen kan jeg nok forsøke lenger Våkentid ja. En kabal dette med lurene. Nå reiser vi til syden i morgen og blir 5 uker så meget mulig rytmen endres der for hele familien :)

Skrevet

Hei, slik holdt min sønn på i ca 1 mnd (fra 3-4 mnd). Da begynte jeg å bli sliten og prøvde noe jeg har hørt mye om, men aldri prøvd før (har 5 barn :) ) Når jeg legger han i vogna om dagen, legger jeg armene hans ned langs siden og tuller han skikkelig fast med ett ullteppe slik at han ikke får løs armene når han våkner opp. Han våkner ofte etter 30 min som før, men sovner raskt med rugging eller smokk(tar ikke den så godt) og sover da etter dette i 1,5-2 timer etterpå :) Skjedde alrede første dagen jeg prøvde. Virker som om det er godt for han og få hjelp til å være rolig med kroppen etter at han ble større og aktiv. Derfor har han nå 2 lange lurer (1,5-2,5 time) istedet for 4 små dupper. Verdt ett forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...