Gå til innhold

Flere som sliter med nattesøvnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan våkne midt på natta og være lys våken i flere timer! Utrolig frustrerende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. :-/ Jeg har vanligvis et veldig godt sovehjerte. Er trøtt som bare det på dagtid, men får ikke sove igjen hvis jeg først våkner på natta. Frustrerende, ja. Det er jo nå vi burde sove oss uthvilte. Når babyen kommer ville det vært godt å være på plussiden når det gjelder søvn.

Skrevet

Søvnproblemer ja! Det er så slitsomt! Jeg våkner minst en gang og ofte to ganger for å gå på do, sovner jeg ikke med en gang blir jeg også liggende våken i flere timer. Noen ganger holder mini meg våken, hender han bestemmer seg for å ta sin turntime® midt på natten og da er det umulig å sove. Andre ganger er det halsbrann og det er så plagsomt. Meen når jeg da innimellom får en hel natt med søvn, så er det helt fantastisk og føler meg som et nytt menneske igjen! Og i natt sov jeg deilig godt, så ta vare på de gode nettene:)

Skrevet

Jeg har også virkelig fått det denne uka. Er lite trøtt og sliten når jeg står opp som når jeg legger meg. I går stod mannen opp med Poden, men jeg sovnet jo ikke igjen og måtte til slutt stå opp fordi bekkenet verket :-S Følte meg som en vrengt, ikke veldig pent brukt sokk i morges selv om Poden sov lenge. Jeg hadde jo ligget våken siden 5-tiden.

Trøster meg med at dette er siste innspurt, og tillater meg å slite litt mer på mannen disse siste ukene. I dag ga jeg F i bekkenet og ble med Poden ut en ut og gravde snøhule. Må jo sitte og ligge resten av dagen, men fytti, det var så DEILIG å være ute! Ble plutselig glad for at jeg får med meg hele mars i ugravid tilstand :-) Det blir så deilig å gå turer i vinterværet. Satser nemlig alt på at både bekkenet og søvnkvaliteten blir bedre når barnet er født. Ja, man ammer, men jeg kan i alle fall skifte stilling uten å våkne!

Skrevet

her blir det bare rundt 4 timers søvn... oppe på do flere ganger om natta, da gjerne 4 ganger. Snuppa ligger godt under ribbeina, noe som er ubehagelig også har jeg et bekken som er driit vondt! Bare å bevege bena er vondt. så ikke mye søvn å skryte av hehe. men kun 4 uker til termin nå, så får holde ut litt til :)

Skrevet

Eit lite tips som kan hjelpe: varmeflaske!<3

Lindrar ubehag, vondter og smerter rundt omkring.

(Den er og gunstig til å bygge opp ryggen på eine sida, om ein foretrekker å sove på rygg -det hjelper og på ryggsmerter)

Den hjelper ikkje mot dotrang, men mulegens lettare å somne etterpå. Dette er MI erfaring, så tenkte å dele med andre, i fall det funkar for fleire:)

Skrevet

Kan våkne midt på natta og være lys våken i flere timer! Utrolig frustrerende!

jeg har ikke sover godt en eneste natt siden jeg ble gravid. jeg er nå 32 + 3 og jeg våkner ca 3-4 ganger pr natt for å tisse, og dette er utrolig slitsomt, og resten av natta ligger jeg å snur meg til hver side, siden jeg ikke finner en behagelig måte å sove på :) men alt er verdt det :D

Skrevet

Jepp...Og sånn har jeg det fortsatt, 3 år senere og to barn. Aldri hatt så dårlig søvn som etter at jeg ble mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...