Gå til innhold

Hjelp å få?? Navn som passer til Olivia eller Aurora??

Anbefalte innlegg

Vi tenker på navn til lille rusket i magen og mine to favoritter (om dagen) er Aurora og Olivia.

Jeg liker Aurora best, men pappan til rusket liker Olivia best.

Det jeg tenker litt på er at vi har snakket om at vi ønsker at eventuelle søsken skal ha navn med samme forbokstav, og der sliter jeg litt med å finne fine navn...

Ikke mange fine navn på O! Heller flere på A, men er det noen der ute med noen fine navn på innerlomma så tas de imot med takk :)

Både gutte og jentenavn :)

Vi ville i utgangspunktet ikke ha så "vanlige" navn, men etter en lang prøveperiode har jeg ihvertfall vært veldig opptatt av navn og fått noen favoritter, som tydeligvis andre har fått også, jeg ser både Olivia og Aurora har blitt nokså populære... Har dere gode alternativer til disse navnene blir vi også glade :D Vil ikke at småttet skal møte på en haug med klassekamerater som heter Olivia A, Olivia K og Olivia S...

Fortsetter under...

Både Olivia og Aurora er nydelige navn:)

Andre navn på O som jeg liker og som passer med Olivia er Oline, Oda og Oliver.

Navn på A som er fine og som passer med Aurora er August, Aron, Amelie og Alva:)

Vet ikke om det hjalp så mye:) Men... :)

Takk for gode forslag :)

Har tenkt litt på Oline, men synes kanskje det ligner litt for mye på Olivia... Oliver syns vi er for vanlig. Oda er fint, men har litt dårlige forbindelser til det navnet, må bli litt mer vant med det tror jeg :)

August liker jeg, men ikke pappan..

Alva er vakkert, tenkt litt på Alba og.

Amelie er også et vakkert navn, det har vi ikke vært innom :)

Var litt innom Olav til Olivia, men vet ikke om jeg synes Olav passer på en liten baby??

Adele har jeg og litt dårlige minner til...

Jobbet i barnehage i maaaange år, så har vært borti mange rare og fine navn, men vil kun bruke de jeg har veldig positive minner til..

Nå hørtes det ut som jeg hadde vært borti mange vanskelige barn, og det har jeg ikke altså, men er ikke alle man vil "oppkalle" babyen sin etetr :P

Annonse

Adrian

Amund

Anund

Amandus

Amadeus

Aksel

Andrine

Amanda

Alvhilde

Amelia

Alice

Aida

Othilie som ble nevnt er stilig!!

Hva med bare Livia? Ikke like vanlig som Olivia, men utrolig fint:) Og masse fine navn på L.. ;)

Jeg kjenner ei lita jente som heter Adine, det syns jeg er nydelig :)

Av guttenavn på A har vi vurdert både Amund og Aksel som allerede er nevnt.

Vi har en liten som heter Aune og ei i magen som heter Aurora :) (men ei i mellom, som faktisk har Olivia til mellomnavn;) Bevisst ikke Aurora den gang fordi det ble litt for likt når vi hadde bare de to sammen.

Olav er fint, Ola også :) Og Othilie=Nyydelig!

• 2 uker senere...

Takk for fine navn!!

Olivia og Oleanna :) og Olea :)

Olivia og Olander :)

Odin blir litt dumt, for det heter bikkja til svigers :P hihi...

Men kom over Odine eller Odina... må smake litt på det.

Ligner jo og på Adine, det likte jeg godt :)

Alinde var og nydelig!!

Blir nok Olivia her på førstemann, OM det fortsatt er ei jente inni her da ;) Mannen står på sitt og jeg liker det bedre og bedre (selv om jeg ikke har gitt meg helt), Aurora er favoritten enda, om nr to blir jente kanskje vi går bort fra boksaven og bruker det....

Annonse

Det blir ei Olivia på oss, så jeg leter videre på navn med O, hvis flere har forslag så kom gjerne med de :)

De jeg tenker mest på foreløpig er:

Oleanna

Olav

Olai

Otilie

Mannen er ikke så glad i de navnene han ikke har hørt om før(dvs de fleste her... men tenker at om jeg nevner de ofte for han så blir han vel vant med de :) )

Gjerne flere guttenavn på O, evt noen dere synes passer til Olivia!

Så trist at Olivia har blitt så poppis! Likt det kjempelenge nå, og plutselig skal alle hete det :P Ikke gøy!

Aurora er også veldig fint, men ville kalt henne Olivia likevel :) Bør vel egentlig si Aurora for å slippe flere Olivia'er, men må jo være ærlig :D Jeg hadde vært veldig glad om mannen min likte navnet Olivia og hadde brukt det med en gang :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...