Gå til innhold

2 tidligere styrtfødsler....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan blir det da med nummer 3??

1.mann: 50 min. fra 5cm til ungen var ute

2.mann: 20 min. fra 5cm til ungen var ute

3.mann: Bilfødsel?? Ufrivillig hjemmefødsel??

Noen flere som har litt angst for dette?? Får dere evt. litt ekstra kontroller når det nærmer seg for å sjekke om man går og er "moden" før tiden..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring, men vet at det skal være mulig å bli satt i gang pga dette. Ei jeg snakket med gjorde det, og fødte 20 min senere 8-) God vurdering altså. Dersom dine fødsler har vært ukompliserte, så ville jeg nok vurdert hjemmefødsel også.

Skrevet

En venn av meg hadde en venn som har fungert som jordfar for alle sine barn og tatt alle i mot selv:

1. mann - kom i trappa ned til bilen.

2. mann - kom i bilen til sykehuset

med 3. mann tenkte de slik at vi når jo ikke frem til sykehuset uansett så vi tar hjemmefødsel i steden, men da jordmoren kom frem da 3. mann sto for tur var det hele over ettersom 3. mann kom på badet.

Ser ut til at man likegodt kan gjøre det beste ut av det og gå for hjemmefødsel om man er komfertabel med det om man har for vane å styrtføde...

Skrevet

Jeg vil også styrtføde! istedet for døgnvis i fødsel!! (Sorry, bare et hjertesukk!)

Skrevet

Det går visst raskt hver gang hvis du har styrtfødsel. Jeg har mange barn og fødsel har vært minste problem. Men jeg har fått kbeskjed om å ta kontakt ved minste mistanke om at fødsel har startet. Jeg har bodd 5 min unna sykehuset før. Nå bor jeg 25 min unna, men skal føde på sykehus 2,5 times kjøring hjemmefra pga risikofødsel. Nå har jeg fått beskjed om å komme innom fødeavdelingen her, slik at de kan sende med jm i ambulansen. Jeg skal igangsettes 4 dager før termin, så jeg håper vi er på fødeavd når fødselen starter:

Nr 1: 3 timer fra første rie til han var ute..

Nr 2: 10 min fra 5cm

Nr 3: ankom fødeavd uten smerter. Trodde det var kynnere. Skulle bare inn å sjekke om fødsel var igang pga tidligere styrtfødsler.Fødte under 10 min etter ankomst.

Nr 4: 20 min fra 1cm

Nr 5: 20 min fra 3cm

Nr 6: Igangsatt 4 uker før termin. 15 min fra 5cm.

Nr 7: ??

Så jeg tror du må forberede deg på styrtfødsel denne gangen også. Ikke ta noen sjanser. Ta heller en tur for mye til fødeavd enn for lite.

Jeg har 13mnd mellom nr 1 og 2, 3 år mellom 2 og 3, 2 år mellom 3 og 4, 14 mnd mellom 4 og 5 og 6,5 år mellom nr 5 og 6 - så jeg tror heller ikke antall år mellom fødslene spiller noen rolle.

Skrevet

Takk for svar! Jeg får vel høre med jordmor om problemstillingen...men jeg bor nok ikke langt nok unna sykehuset til å få "spesialservice", dvs. 15 min. uten rushtidstrafikk...

Spennende blir det uansett, litt for spennende :)

Skrevet

Jeg brukte 6 timer fra første rie til gutten var ute med nummer 1, og jeg ble faktisk satt i gang med nummer 2 for å unngå bilfødsel..bra var det, for jeg brukte 2,5 time fra vannet gikk, og 30 min fra 5 cm til hun var ute..jeg startet på 4 cm denne gangen også, og brukte noen timer på å modnes helt..neste gang blir jeg enten satt i gang eller skal komme ved minste antydning..hadde jeg ikke blitt satt i gang, kunne fødselen ha gått enda raskere enn 30 min..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...