Gå til innhold

Lar dere barna spise alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 19. mnd får alt det vi andre spiser, og har fått det siden han fylte ett. Ser noen ikke gir sterk mat, hvorfor ikke det? Skjønner jo grunnen til popcorn/nøtter og godteri. Men skjønte ikke den med sterk mat. :)

kan kun svare for meg selv her, men han får ikke veldig sterk mat og med det mener jeg mat med mye chili og mye pepper i, ellers får han det meste av gode smaker, hvitløk, ingefær, basilikum osv.

Grunnen til at de fleste styrer unna veldig sterk mat er fordi det kan gi vondt i magen. I andre land hvor det er vanlig med sterk mat, India feks, så regner jeg med at de er så vant til det at det ikke gjør noe :)

Ok:) Lurte liksom på om det var noen annen grunn. For vi spiser mye sterk mat og lillegutt har alltid fått chili og pepper i maten og likt det godt. Aldri fått vondt i magen av det, så da er det vel greit! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kengurugutten vår er 13 måneder. Jeg gjør som de fleste andre her og tenker en del på kvelningsfare. Gir ikke søtsaker, men bursdagskake er ok. En og annen rosin som snacks, men vanligvis får han riskake og puffet ris. Eplejuice og vann får han av og til. Tenker ikke så mye på det, men man lar kanskje være å kjøpe enkelte lite barnevennlige ting som man ellers ville kjøpt- Passer på at det ikke er mye salt i maten, og så får han stort sett det vi spiser både av pålegg og middagsmat.

Skrevet

Lille er 14 mnd og får smake på det meste. Men hun får ikke rå grønnsaker, eplebiter el da hun har 5 tenner og ikke kan tygge noe serlig ennå..... Redd for at hun skal sette i halsen!

Pottis og snop har hun aldri smakt, og jeg har ikke tenkt å introdusere det før det er nødvendig.

Skrevet

Jada, klart det. Her har hun spist alt vi spiser siden hun var 18 mnd

Skrevet

Jenta mi har fått samme middag som oss siden hun var ca 9 mnd.. om det var noe som var vanskeli å tygge fikk hun et middagsglass, men siden hun helst ville spise selv var det enklest å bare dele opp i biter av det vi hadde. Nå er hun 17 mnd og får spise alt untatt rosiner og nøtter. Chips har vi aldri før hun er sovnet på kvelden, men hun har fått smakt det også. Får både godteri og kaker når vi andre spiser det. saft og jus får hun til måltidene når vi drikker det, Har tutekopp med vann på mellom måltidene så går ikke å drikker på søtt hele dagen.

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Jeg gir han ikke brus, saft, godteri o.l. og sterk mat med chili. Ellers så får han smake på det meste, men selvfølgelig med begrensninger på enkelte matvarer. Han får heller ikke rå gulrøtter, for det klarer han ikke helt å spise. Eple er det lenge siden jeg har forsøkt nå.. Jeg forsøker å begrense saltmengen i maten, men han er veldig glad i salt/krydret mat, så vi har måttet oppgradere krydderskuffen vår betrakelig med tørkede urter osv.! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...