Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvordan har dere det jenter????

kjenner jeg enda blir frustrert over kommentarer om å ikke tenke på at jeg skal sette inn egg, slappe av osv.....

tilåmed fra folk som ikke har barn eller prøver.

kjenner jeg blir så leiiiiiii.

hva fan vet de hvordan JEG har det.

Hadde det vært tankegangen som styrte om jeg ble gravid, hadde jeg vel ikke trengt en mann engang....

er ganske avslappa til hele oplegget,men kjenner jeg tenner på alle plugger avågtil,......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904871-pr%C3%B8vetiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner til det! du må bare ta det som det kommer, ikke tenk på det, vi kan ikke gjøre noe med det....... det er det værste noen kan si til meg!!!!!

jeg vil jo ikke tenke og gruble, skjønner jo selv at det er unødvendig, men det betyr ikke at man kan slutte med det selvom!!!!

er veldig frustrerende dette... "alle" rundt er lykkelige med sine små og snakker i vei om barn og barneting....

de som ikke har eller ikke prøver kan jo heller ikke skjønne hva det dreier seg om.....

puuuuhhhhh, får håpe alt blir verdt det tilslutt!!!!!!

Er såå enig.. Har begynt og si det til folk når dem presterer å si det at jeg må slappe av å ikke tenke på det, så sier jeg som så " det er jævlig lett for deg å si at jeg ikke skal tenke på det, men sett deg i min situasjon og livet blir anderledes"..

Jeg vil ikke tenke på dette 24/7, men sånn er det, jeg tenker og tenker på dette hele tiden.. Å hadde jeg slutta og tenke på dette hadde det ikke gått igjennom, det er jeg SIKKER på!!

kjenner ingen som har vært på prøverør heller, bare "kjenner noen som kjenner noen".... kan ikke snakke det ihjel med glade mammaer heller.... nikker for meg selv når jeg leser innlegg her inne da, skjønner så godt den vonde og frustrerende følelsen!

får så lyst til å svare: håper du sliter like mye som meg når du skal ha barn, så får du se hvordan det er før du utaler deg om noe som helst,

nesten alle jeg kjenner har fått det til med en gang, men uhell osv.....

Annonse

Åh, denne måtte jeg lese høyt for mannen, for

Den der har jeg sagt til han så mange ganger at jeg haater! Også denne: "Jeg har hørt om mange som har blitt gravid når de fikk innvilga prøverør jeg, helt på egenhånd! Så det er bare å slappe av så blir det!"

Jeg føler at de sier at det er mine tanker som et grunnen til at vi ikke får barn, kunne line godt sagt "DIN FEIL!", i mine ører føles det likt...

Kjenner meg sååå godt igjen !! Ingen i min omkrets aner hva jeg/vi går igjennom.. "tenk positivt, ikke ha andre tanker, ikke tenk på det, ikke bruk krefter på det ++" Ingen ende på det.. Som andre sier, tenker ikke disse tankene frivillig .. Dagene går i berg og dalbane.

vet!! forresten så tror jeg det der med at å stresse ødelegger, er noooe oppskrytt, vet mange som har stressa mye mer enn meg som har blitt gravide!

noen sier jeg må ha positive tanker for første forsøk,og bare tenke at nå blir jeg gravid! men er redd for det også, da blir jo fallet enda større om det ikke går...

men uansett, ingen kan fortelle oss at vi ikke skal tenke eller hva vi skal tenke på, for min del føler jeg meg bare enda mere "ensom" for det viser at ingen egentlig skjønner meg!

For de som ikke trenger hjelp, så blir jo barn noen ganger unnfanget under de minst gunstige og stressende situasjoner. Leste en undersøkelse en gang om fertilitet og stress, og der sto det at stress ikke var gunstig. Men dette var ikke "vanlig" stress. Stress man blir syk av er jo noe helt annet - det er ikke bra uansett.

Det er veldig få som vet at vi driver med ivf, men jeg får likevel noen kommentarer av og til. Og kommentarene er gitt i beste mening selv om de for meg noen ganger kan virke provoserende. Som dette med stress. For meg har det hjulpet litt å tenke at de faktisk ikke vet hvordan dette er, og hva det vil si å gjennomgå ivf. For jeg er overbevist om, at så lenge man ikke har måttet gjennomgå dette selv, så klarer man ikke å sette seg inn i hvordan det er. Ikke fordi man ikke vil, men fordi de ikke har opplevd selv, og derfor ikke har samme forutsetning til å forstå.

Jeg trodde jeg visste mye om hvordan det var jeg, for je hadde snakket med noen som hadde hatt ivf, men der fikk jeg meg jammen en midt i fleisen. Det er ganske annerledes å høre om, og å oppleve alle oppturer, nedtuer og spenning på kroppen. Hadde noen klart å fortelle meg på forhånd hvordan dette VIRKELIG skulle oppleves, så er det ikek sikkert jeg hadde orket :)

den filmen var fin:) enig i det du sier, de mener det bare godt, og det er vanskelig å sette seg inn i andres situasjon.. men ofte er det hvordan det blir sagt som er problemet tror jeg..... folk som ikke vet vi prøver engang spør "skal ikke dere ha barn da" "dere har ikke så god tid vettu" ... greit å spørre litt forsiktig liksom, om noen ønsker seg barn, men d er altså ikke en selvfølge at alle kan, og hvertfall ikke sånn akkurat når man har bestemt seg for at nå passer det......

menmen, jeg vet for min egen del at jeg sikkert er ekstra sensitiv for slike kommentarer pga mine egene og noen venninners vegne, som har slitt lenge og mye....

Annonse

Litt nysgjerrig på hvor gammel du er jeg, siden du får kommentarer på at dere ikke har så god tid. Jeg fyller straks 37, og de siste årene har heldigvis spørsmålene om ikke vi skal ha barn snart dabbet betraktelig av. Og jeg spør aldri noen om dette selv. Vet hvor vondt sånne spørsmål kan gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...