Gå til innhold

overtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag akkurat en uke på overtid, hadde termin forrige lørdag. Dette er mitt første barn. Har siden onsdag hatt konstante murringer i mage og rygg, kun ubehagelig, ikke direkte vondt. Det som bekymrer meg litt er at i går og idag har jeg hatt følelsen av å "lekke" litt, lurer på om det kan være fostervann eller om det rett og slett bare er utflod? Det er akkurat som det kommer en skvett nå og da. Væsken som kommer ser helt klar ut. Men det som også er, er at hodet ikke har festet seg (hvertfall ikke på forrige kontroll). Hvis vannet skulle gå da, vil det ikke komme rikelig med fostervann? Eller kan det lekke litt sånn forde? Kjenner jeg er rimelig lei av å vente. Har time til overtidskontroll på sykehuset til tirsdag. Kjenner greit med liv, selv om det er mindre nå enn hva det var bare for en uke siden...

Noen med erfaringer eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vist du føler du lekker så ville eg tatt kontakt me føden å hørt. Dei stiller deg noen spørsmål som kan hjelpe å avsløre hva det er. å er du usikker så ta kontakt aldri kjekt å gå å var bekymret. Bedre å ringe en gang for mye en en gang for lite tenke eg. :-)

Skrevet

På fødselsforberedende kurs så fortalte de at det var like vanlig at fostervannet kom litt og litt. Du kan ta på deg ett bind å sjekke at det er lyst. En skal inn til sykehuset før det har gått 24 timer etter at fostervannet har gått. Du bør ringe føden og spørre når du skal komme. Vet ikke hvor mange timer det har gått siden du begynte å lekke litt. Er det litt blod eller litt grønt så skal du undersøkes. Det kan alikevel hende at du må hjem igjen etterpå noen timer fordi infeksjonsfaren etter at vannet har gått er stor og da er det tryggere med bakteriefloraen hjemme , men så må du inn igjen før det har gått 24 timer.

Skrevet

Enig med førti. Ta deg en tur på sykehuset bare for å få sjekket at det ikke er forstervann. Hadde også svært rennende utflod som ble sjekket forrige gang. Men det var altså bare utflod. Synes nå det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...