Gå til innhold

Hvor lenge har man 30 sek rier?

Anbefalte innlegg

Gjest Hippoღ
Skrevet

Hvor lenge er det vanlig å gå hjemme før det skjer noe action?

De kommer hvert 5-10 min, men varer bare i ca 30 sek. Skal sjekkes når de er nærmere minuttet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det vanlige er å kontakte jordmor når det er ca 2 min mellom og de varer 1 min:) det gjorde hvertfall jeg..men så gikk det endog fort fra 10 min til 5 min mellom, og ikke lenge før det var nede i 2 min mellom. Da vi kom på sykehusEt hadde jeg 4 cm åpning....

Lykke til:) så spennende!!

Gjest Hippoღ
Skrevet

Tusen hjertelig for svar. Er ikke bare bare å være førstegangs ;)

Skrevet

Jordmor på fødselesforeberedende kurs sa at når riene varte i 50 sekunder med 5 minutter i mellom så var det på tide og dra til sykehuset. Dette er jo ca tall så jeg ville ringt sykehuset.

Skrevet

Hvis det ikke tar seg opp ila natta, så ville jeg bedt om å komme inn på sykehuset for en sjekk. Bare fordi jeg vet hvor slitsomt det er å gå slik. Hadde maserier i nesten 4 døgn før jeg ble satt i gang, og det er ikke det at det er så smertefult, men når det ikke gir en pauser, så kan det være greit å enten få noe riestimulerende akupunktur, bli strippet e.l. eller få noe å sove på så man får hentet seg inn igjen før det hele starter opp igjen. Ikke uvanlig på førstegangsfødende, og jeg må virkelig si jeg HåPER JEG SLIPPER det denne gangen :-P

Skrevet

Sikker på at dei varer i kun 30sek? Kan vere vanskeleg å kjenne starten og slutten av riene, somme kjenner kun "toppen". Men, så lenge dei kjem såpass skjelden, så er det vanskeleg å seie.

Om du går lenge med slike rier, så be om å bli undersøkt, ev få noko å sove på. Lett å bli utslitt når ein går slik.

Skrevet

Hm... Her er ble det vel fødsel? Ingen som har "sett" henne i dag, vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...