Harfåttprinsen:) Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Hei.. hvor mye fast føde får deres barn på denne alderen?? Har noen noe gode oppskrifter på fruktmos du lager selv??
zombie2be Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Snuppa her får ett måltid grøt på kvelden, hun er ikke noen lettvekter så tenker at det holder foreløpig:P Så har jeg gitt ho litt most banan innmellom, hun eelsker det:) Vil også gjerne høre noen tips!! Avokado,er det ikke det som er så bra? hvordan servere den??
Petrine +spire=❤ Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Hei Her får lillemann frukt til lunsj, middag og grøt+frukt til kvelds. Lager alt selv utenom grøten. Eple/pæremos er nok en stooor favoritt her i huset. Da koker jeg eple og pære (ca 50/50) i ca 25 min. Heller avvæsken i en egen skål (kan få brukt for den om mosen må spees). Så gjør stavmikseren resten av jobben. Spe med mer veske om du ønsker en løsere konsistens. Sviskemos: der koker jeg sviskene i litt mye vann. Stavmiks og spe med kokekraften til passe konsistens. Om du ikke har nok væske spe på medkokt vann. Aprikosmos: samme som svisker. Mango/babanmos: mos en mango og 2 bananer med stavmikser. Samme med avodado Dette er det jeg foreløbig serverer lillemann av frukt Han har også fått en drue delt i to i sånn spisenett. Alt lages i store mengder og fryses, enten i en passe prosjon eller i isterningsbrett.
abella Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Vesla er 5 mnd nå. Hun får bittelitt gulrot+ eple på formiddagen, bare noen teskjeer. På ettermiddagen får hun en porsjon avokado og banan + litt sviskemos. Ikke så mye fast føde enda her.
LanzaroteJenta Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Hei og hopp! Jeg begynte aa gi Jr risgröt med banan (kjöpt) da han fylte 4 mnd. Han er ganske stor for alderen (naa 5,5mnd), og fikk anbefalt paa kontroll aa begynne saa smatt naar han hadde fylt 4mnd. Det var lurt for han er saa sulten at om han bare skulle hatt mm, hadde jeg sittet i sofaen med puppen ute hele dagen Han faar ogsaa grönnsaksblanding og/eller fruktblanding hver dag. Bruker stort sett hjemmelaget, men det hender at jeg "jukser" og har med meg kjöpt, om vi er ute paa tur. I disse blander jeg litt mm, som jeg har fryst ned i terninger (isbit-brett). Ikke mer enn 2 biter for da blir blandingen for rennende. Har en diskusjon gaaende med samboern ang gröt da han mener at det er unödvendig, og ikke bra for babyen (han er spansk, og vi bor i Spania. Her er det tydligvis ikke saa vanlig). Jeg hadde ikke tenkt over dette, da det for meg har värt en selvfölge at babyer spiser gröt. Jeg har lest litt paa nettet om dette, og det staar litt om bruk av palmeolje i barnegröt, og at selv om det staar usukret paa pakken saa inneholder det masse "naturlig" sukker. Jeg har blitt litt usikker om jeg skal fortsette med "kjöpegröten" eller ikke. Man kan jo lage gröt selv, men da skal babyene vel helst väre litt eldre pga av gluten og saann. Jeg vet ikke jeg. Er det noen her som har noen mening om dette? En annen ting; Jeg leste paa en blogg om et raad fra helsesöster til barn som ikke sover saa godt om natten. Som kveldens siste maaltid, gi avokadomos med en maaleskje (saann som fölger med i pakken) mme-pulver, og önsket mengde vann til du faar den konsistensen du vil ha. Dette skal visst väre superbra for babyer da avokado inneholder godt fett, og mme brytes ikke like lett ned i magen som mm. Jeg har bare prövd det èn kveld, og det funket ikke saa bra for oss. Skal pröve videre. Jr har en litt slitsom "innsovningsperiode" om dagen. Vaakner masse. Enda godt at han ikke graater noe särlig Oj, dette ble langt. Haaper noen orket aa lese alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå