bobbelfru Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Datteren min ønsker seg kanin.. men jeg vet lite om kaniner. Marvin har jeg hatt, rotter og men ikke kanin. Hvordan er det i forhold til et marsvin? Blir kaniner tamme? Kan de få være løs i huset? renslighet? Marvinene jeg hadde var snille og greie. de gikk for det meste fritt i huset, hadde sin plass å gjåre fra seg på. eneten i buret eller på en avis på fast plass. de ganage ikke(heldigvis) de kom når vi kalte på de nesten hver gang. de var veldig fine hadde to gutter fikk først en som jeg temmet så kjøpte jeg en baby til selskap .
Trønderbærta Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Vi har nå en kanin hjemme, han bor egentlig i stallen men pga en skade bor han nå hjemme en periode. Har også tre marsvin her hjemme. Både marsvinene og kaninen får gå løse perioder av dagen, og gjør fra seg for det meste i ett hjørne alle sammen, litt andre plasser men det sjelden. Kaninen er rolig og tam, og egentlig bare koselig å ha her, jeg synes det lukter mindre av han enn av marsvinene også, kan være at det er pga at de er flere og blir mer tiss. Jeg synes egentlig det er veldig likt å ha kanin som marsvin jeg da.
respektatauten Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 det er leeeenge siden jeg hadde kanin inne, var vel rundt 14 år eller noe slikt.. kan i dag si at om mine barn skal ha kanin så blir det ute! men for å svare på spørsmålene dine; kaniner blir tamme dersom en håndterer de ofte og riktig. de kan bite om de blir redd eller irritert, og de kan lage ganske stygge sår med klørne på bakbeina.. har mange striper i lårene enda fra den jeg hadde.. de setter alle krefter til og sparker og spreller som galne dersom de av en elelr annen grunn vil ned fra fanget eller ut av grepet ditt.. men de kan også bli veldig kosete og bedaglige! min kanin kunne ikke være løs i huset, da gnagde den av ledninger, spiste på lister og hjørnene på veggen osv.. men vet om flere som hadde kaniner som ikke gjorde dette så vidt jeg vet er de ganske renslige, og de er mulig å trene opp til forskjellige ting, så med litt innsats og en lærevillig kanin kan du nok få den til å gjøre fra seg der du vil. en kanin trenger mer plass enn et marsvin, så buret må være større, og den må ha mulighet til å løpe fra seg litt energi ganske ofte. vi slapp min kanin løs i hagen, og de får virkelig løpt av seg energi når de freser av gårde i full fart! det er mye kos, men det er også en del arbeid om du vil ha en kose-kanin.. men du kan også få en kose-kanin om du har den boende ute
bobbelfru Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2012 Tusen takk for svar. Vi får se hva det blir til.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 For å si det sånn... Om du ikke har et hus hvor det ville passet seg/vært tid og krefter til å få en valp og trene den, så kan du heller ikke ha innekanin. Det er en god del arbeid. Jeg har hatt både inne og ute, og om min sønn spør om kanin en dag så sier jeg blankt nei. Det var mye lettere å holde styr på et hønsehus med 12 høns og en hane, enn det var å holde styr på en innekanin. Litt enklere om de er ute da.
Ulldott Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 Vi hadde kanin da jeg var liten. Han gikk fritt i huset hele dagen når vi var hjemme. Når vi var på skole og jobb fikk han være på badet. Der sto buret og maten hans. Døren på buret var alltid åpen om dagen. Han tisset og bæsjet i buret. Hadde ikke problemer med at han gjorde fra seg andre plasser i huset. Han var veldig sosial og kom hoppende for å få kos når det passet ham. Han gnagde en del på hjørner hvis han kom til, men vi har hatt større problem med at kattene våre har klort opp tapet og møbler.
Cat.68 Skrevet 28. januar 2012 #7 Skrevet 28. januar 2012 Vi har hatt en liten hermelin Kanin inne og det var ingen problemer. Han fikk hoppe ut og inn av burest slik han ønsket og det var aldri noe problemer med hverken gnaging på ting, eller tissing andre steder en i buret. Det skjedde noen sjelden gang at han la ifra seg en liten kule, men med 2 hunder i hus, forsvant dem temmelig fort, hehehe. Han var en orntlig kosegutt og ble som en del av familjen på lik linje med hundene. Sorgen var stor i huset da han 6 år gammel takket for seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå