helene0: jan09+jun11 Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Kan ikke huske dette fra sist... da brukte jeg stavmiksern på alt. Vet jo at poteter kan bli lim, men sist gikk det altså helt fint. Nå blir det bare ekkelt og klistrete, så da bruker jeg en sikt isteden. ER jo greit det men det tar sånn tid. Tenker at det kanskje er potetvarianten jeg bruker som gjør det. Dere som moser poteter med stavmikser og får det fint til, hva gjør dere? hvilken potet bruker dere?
Babyønske �� Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Det er ikke lett og jeg dropper ofte potet av den grunn. Jeg bruker å skjære potetene i små terninger før jeg koker de, for da trenger de ikke så mye mosing, også går det ofte greit når de moses i væske og/eller fett(olje eller smør). Nå når lillemor tåler litt grovere konsistens tar jeg ut potetterningene og moser de med gaffel for seg selv før jeg blander de i resten av maten.
Petrine +spire=❤ Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Potetsorten kan nok ha litt å si. Jeg bruker søtpotet. Skjærer de i små terninger før koking. Går kjempefint det, men jeg har også gulrot blandet inn. Det hjelper. Potet alene er ikke alltid like greit å mose eller fryse. Men blandet med noe annet fungerer mye bedre
Maitrollet Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Hvitløkspresse er genialt å mose potet med Skjæres i passe biter og dyttes gjennom pressa.
Valiana Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Jeg droppet potet de første mnd pga hun gulpet så veldig av det. Nå er hun 9 mnd og de siste par månedene har jeg bare most poteten med gaffel før jeg tar oppi - blir jo litt grovere biter da, så kanskje ikke tips for de aller minste...
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 Jeg moste bare med gaffel. Også da jenta var 6 måneder. Var aldri noe problem med biter i maten hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå