littlefairy Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Gutten er nå 13mnd og 5dager gammel. Sover fortsatt to dupper pr dag, flere som gjør det? Sover som regel 2-3 timer tilsammen på de to lurene, første gangen sovner han i ni tiden, og siste gangen 13 tiden. Dette fungerer bra, er det noe vits å prøve å få til En lang sammenhengende lur isteden? Så lurer jeg på dette med mat... Har sluttet helt med mme, og spiser ca 5 måltider pr dag, inkl frukt, yoghurt etc. Hvor lenge bør dem få grøt morgen og kveld? Har prøvd noen ganger å bare gi brød til kvelds, men da har han våknet sulten på natt... :S Så fortsetter med det. Og er dere flinke til å lage grøt selv? Her går det mest i kjøpt grøt, for jeg tenker så mye på at han må få i seg alle næringstoffene, som er tilsatt i den kjøpte grøten.... Er det feil å tenke sånn? Han får også kumelk nå, og han spiser det vi spiser til middag, men etter han startet hos dagmamma(fikk ikke barnehageplass) så får han ofte middagsglass hos henne før vi henter, det blir jo så lenge til middag hvis vi ikke gjør det sånn. Så på et tidligere innlegg her at noen gir middag til kvelds siden det blir så sent. Er det noe å prøve ut? At han kanskje får grøten hos henne, og deretter middag til kvelds? Bare nysgjerrig på hvordan deres dager ser ut....!!
Gjest mela<3 Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Min er snart 13 mnd og sover gjerne 3 dupper pr dag. Hvis jeg prøver å nekte han siste duppen(17 tiden), er han veldig sutrete og dunker hodet golvet:( Men han sovner ikke før ca 21.30 - 22.30 på kvelden og er oppe i 07-07.30 tiden, så trenger nok timene på dagtid. Har prøvd å endre mønster i mange mnd, men det har vært slik siden fødsel så tar nok tid å snu det. Helsesøster sa jeg ikke skulle bry meg om det, og ta det som det kom. Men det hadde jammen vært godt med ro kl 20, det har aldri skjedd til nå! Min får 5 måltider pr dag. Grøt til kvelds. Det går i Småfolk grøt, da den er luftig og god på smak, selv om det meste smaker litt papp. Han liker best 8 mnds grøten, men bruker mest 1 års. Han spiser middag sammen med oss så lenge vi ikke har noe sterkt krydret. Hjemmelagde kjøttkaker i brunsaus ville han ikke ha, mistenker det ble litt sterkt.. Er vi ute på rall får han middagsglass, men liker ikke alle. Han har også fått middagsglass til kvelds hvis det har blitt forskyvninger i løpet av dagen, og jeg merker ikke noe forskjell i soverytme:)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 14 mnd her og vi har det ganske likt som dere. Han sover fortsatt to dupper på dagen. Prøvde en periode med en dupp, men han var tydeligvis ikke klar for det enda - ble stup trøtt på ettermiddagen ;-) sover godt om natta, fra ca. 18.45 til 07.00. Det hender han våkner et par ganger, men roer seg fort igjen. Har akkurat sluttet å amme. Frokost: Brødskive, Lunsj: Brødskive, frukt/yoghurt, Middag: det samme som resten av familien. Kveldsmat: havregrynsgrøt. Vann eller melk til måltidene.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 13 mnd her. Frokost kl 8: brød og melk Lunsj kl 11: brød og melk Mellommåltid kl 14.30: frukt/yoghurt og vann Middag kl 17: samme som oss og vann å drikke Kveldsmat kl 18: brød (bare en liten bit) og melk Står opp ca kl 7. Dagsøvn 1 dupp, ca kl 11:30-14:30. Legger seg for kvelden kl 19. Skulle gjerne gitt grøt til ett måltid synes jeg, pga jernet, men snuppa ville ikke ha det lenger. Synes kveldsmaten blir tett på middagen, derfor gir vi ganske lite til kvelds. Synes det er greit å spise ganske raskt etter mannen er hjemme fra jobb siden jeg er hjemmeværende og kan ha middagen klar- istedefor å ha et mellommåltid rundt middagstider og heller gi middag til kveldsmat.
Smil123 Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Sånn ser vår dag ut og gullet er straks 13 mnd:-) Sover fra 1830-1900 til 0730-0830. Frokost : to skiver brød + melk Lunch: to skiver brød + melk Mellommåltid: yoghurt med havregryn, banan/eple/fruktmos etc Middag: som oss- hvis vi har salat feks blir det middagsglass men er få hun vil ha lenger.. Kvelds en god porskjon grøt.. Bruke Go natt grøten fra Nestle.. Får en flaske på ca 200 ml MME rett før køya men holder nå på å gradvis blande den over til vanlig melk:-) Sover en dupp på dagen fra va 1130-1200 og i halvannen time. Noen ganger bare 40 min- da blir dagen laaaaang, en gang innimellom blir det to timer. Vet aldri med andre ord.. Men er mer og mer skjelden jeg klarer å få henne til så sove to ganger om hun bare har sovet 40 min på den første.. En dupp har vi holdt på med i ca halvannen mnd.. VVar hun selv som regulerte det med å ikke ville sove dupp nr to..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå