Bøtteknotten Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Hadde termin i går, 26 januar, men denne jenta skulle ikke vente så lenge.. Onsdag 18 sto jeg og pussa tenna og skulle legge meg for kvelden, da jeg kjente at vannet begynte å gå. Forrige gang kom nesten alt i en stor plask, men ikke denne gangen. Nå bare piplet det med jevne mellomrom.. Jeg hadde hatt modningsrier/falske rier (?) siden søndagen, og tenkte ikke så veldig over at de var der fortsatt. Jeg tok meg en dusj før jeg ringte ahus, og avtalte kontroll dagen etter om det ikke skjedde noe i løpet av natta. Forrige gang tok det 2,5 dag, så jeg var ikke akkurat stressa.. Men siden jeg hadde noe jeg antok var veldig svake rier, ringte vi svigers som skulle komme og passe den kommende storebroren, og det var nok veldig greit at vi gjorde det. For en havtime etter at de kom, begynte riene å ta seg opp. Men jeg var fortsatt ikke noe stressa. Ville jo ikke bli sendt hjem igjen.. Men 15 min senere ( vannet gikk kl 23.00, og nå var kl 01.20) ble det veldig klart at vi måtte komme oss av gårde. Vi hadde jo 30 minutters kjøretur til sykehuset også, og nå måtte jeg konsentrere meg om å puste gjennom riene.. Men det gikk ikke lang tid før jeg ikke klarte det heller, Og enda var det 15 minutter til vi var fremme. Og et par minutter før vi kom frem kjente jeg at nå var hun virkelig på vei ut. Og da fikk jeg litt panikk.. Jeg hylte hele tiden, og skrek til mannen at nå kommer hun! Fikk hjelp over i en rullestol ved akuttinngangen, og trillet opp til avdelingen. Fortsatt hylende :-) Alle løp omkring i alle retninger når vi kom, og jeg skrek. Av med buksa og oppi sengen, og alt var klappet og klart for å presse. Men det ville jeg ikke! Hadde så innmari skrekk og når jeg endelig var i trygge hender, nektet jeg fullstendig. Mellom en rie spurte jeg om å få noe å drikke, var så utrolig tørst. Pleieren sa at det rekker hun ikke før babyen er ute, og da ble jeg ikke veldig fornøyd. Her ligger jeg og har det veldig vondt, også får jeg ikke noe å drikke engang! Makan! (kan le av det i ettertid, men jeg ble virkelig furten..) Men jordmor fikk meg til å ta meg sammen, og etter 2 press var hun ute! FERDIG! :-) Hun kom til verden kl 02.26 :-) Og kl 02.15 satt jeg fortsatt i bilen.! 10 minutter unna en bilfødsel der altså.. Jeg måtte gråte en skvett da hun kom ut. Jeg var så letta for at det gikk bra, for det hadde jeg ikke trodd når vi kjørte nedover. Og når jeg lå der med den lille nye oppå meg spurte jeg noe grettent om jeg nå kunne få noe å drikke.? :-) Nå er vi hjemme og koser oss alle 4. Veldig deilig å endelig være ferdig med å være gravid. ønsker dere lykke til alle sammen!
Happy H Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 Hihihi.. Ja d va kjapt og greit!! Tenker pappan e glad d ikkje ble fødsel i bilen m han som jordmor;) Nyt dagene alle sammen og gratulerer så mye!!!!
Bøtteknotten Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2012 Pappa'n hadde nok ganske grei puls når jeg ropte at "Nå kommer hun!" He he... Og veldig glad for at det ikke ble bilfødsel. Aner ikke hvordan det skulle foregått.. Tenkte på det da det sto på; jeg har jo på bilbelte! He he.. Og takk, vi skal kose oss. Deilig å være ferdig med første uken, ting begynner å gå seg til nå :-)
Underveis --> Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 Du store for en fødsel! Eneste trøsta får være at de fødselene som skjer så raskt som regel går uten komplikasjoner. Fytterakkern. Tror jeg drar tidlig jeg *hi hi hi* Fødte på 3 1/2 time sist, og har ingen planer om å hyle meg oppigjennom heisen på A-hus (ikke for at jeg da bryr meg nevneverdig!). Og ja, vi tar nok også akuttinngangen. Hyling eller ikke! Lykke til videre!
Bøtteknotten Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2012 Ja, her var det ikke tid til komplikasjoner.. He he... Og tenker på det i ettertid; Mye bedre å bli sendt hjem igjen enn å oppleve bilfødsel ;-) Og hvis du brukte 3,5 time sist ville jeg nesten bodd utenfor sykehuset den siste tiden. He he.. Takk, og lykke til for deg også :-) Har du lenge igjen?
Underveis --> Skrevet 28. januar 2012 #8 Skrevet 28. januar 2012 Ja, her var det ikke tid til komplikasjoner.. He he... Og tenker på det i ettertid; Mye bedre å bli sendt hjem igjen enn å oppleve bilfødsel ;-) Og hvis du brukte 3,5 time sist ville jeg nesten bodd utenfor sykehuset den siste tiden. He he.. Takk, og lykke til for deg også :-) Har du lenge igjen? To uker igjen ;-)
Bøtteknotten Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2012 Det er jammen ikke lenge til! Spennende :-) Da er det bare å campe utenfor akuttinngangen om ikke så lenge, da ;-)) Masse lykke til. Håper det er fort gjort. (Men absolutt ikke for fort! He he..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå