Gå til innhold

Hva er dine beste råd mot sår hals? (Voksen)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gurgle vademecum... men det gjør jeg jo når det kommer og ikke når det har vært der en stund.

Ellers drikke masse varmt. Jeg drikker helst 9 deciliter kokt vann blandet med 1 dl appelsinjuice. 1 liter på morgenen og en liter på kvelden.

Det er best å ta ei ts honning rett i munnen, gjelder både voksne og barn over ett år! Tar mann honning i teen må man passe på at teen ikke er for varm fordi varme fjerner endel av honningens egenskaper har jeg hørt! Det er derfor at honning fra birøkter er bedre enn butikk-kjøpt honning også, for den du kjøper på butikk er varmebehandlet.

Annonse

Det er best å ta ei ts honning rett i munnen, gjelder både voksne og barn over ett år! Tar mann honning i teen må man passe på at teen ikke er for varm fordi varme fjerner endel av honningens egenskaper har jeg hørt! Det er derfor at honning fra birøkter er bedre enn butikk-kjøpt honning også, for den du kjøper på butikk er varmebehandlet.

Kan godt hende- er ingen ekspert ;)

Svarer bare av egen erfaring og det hjelper meg veldig med te og honning hvertfall! Til og med butikkjøpt honning :P

I dag hørte jeg på radio. Og der var det en lege som sa at om du skulle unngå den irriterende sykdommen "forkjølelse", så bør du flytte til en øy alene nær sydpolen(den var nevnt ved navn, men det husker jeg ikke).

Ingen kur....

Sprute litt ren sitronsaft ned i halsen. Gjerne fra slik gul liten flaske. Bakterier liker ikke at det er surt, de vil helst ha søtt.

Men det bør gjøres med en gang man kjenner at det begynner å krible i halsen.

Røra ut iet par teskeier salt i eit glas med vatn og gurgla med. Ikkje svelg, då spyr du garantert! Lindrar umiddelbart og tek knekken på ein del av bakterier og virus.

Varm drikka, gjerne med fersk ingefær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...