Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på kontroll og modningsakupunktur i uke 38. Noen med erfaringer av akupunktur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Fikk det to ganger ved forrige fødsel og prøver det igjen denne gangen.

Sist gang fikk jeg første runde i uke 38 og andre gang i uke (40+2) Fødte morgnen etter (40+3)

Hadde en relativt rask og grei fødsel med lystgass og akupunktur som eneste smertelindring.

Min mor og søster har blitt satt igang på overtid ved alle deres tilsammen fem fødsler, så jeg velger å takke modningsakupunkturen for at alt gikk så naturens vei sist.

Prøver det samme denne gangen. Førstkommende tirsdag 39+6 har jeg andre runde m akupunktur.

Er spent på om det går like bra denne gangen. :-)

Skrevet

Forsøker også modningsakupunktur denne gangen. Skal igjen på mandag og da setter hun nåler som potensielt kan kjøre i gang systemet ;-) Er da 38+5. Han har ikke satt så veldig "aktive" nåler ennå, siden jeg ikke har dårlig tid med å få ham ut, så det blir spennende å se hvordan kroppen vil reagere til uka. Da skal jeg også gå to ganger pr uke frem til fødsel.

Hvordan det er? Som å bli stukket med nåler *he he he* Enkelt og greit!

Skrevet

Denne gangen vil jeg også forsøke dette. Men hvor fant dere noen som kan utføre akupunkturen? Jordmor som gjør det eller var det jordmor som anbefalte?

Jeg bor i Oslo og hvis noen vet hvor jeg kan få utført dette så gi meg et lite tips er dere snill :-)

Skrevet

Er jordmor som gjør det her hvertfall :) jeg vil gjerne ha hu ut fort så får håpe på nåler som setter igang systemet med en gang, jeg da :) fått beskjed att hu er stor så greit å få hu før tida ;) veeeldig klar, kjenner jeg :P godt å høre positive tilbakemeldinger, så får vi se hvordan dette går :)

Skrevet

Jeg har vært 3 ganger nå siden fredag forrige uke (altså på 8 dager). Hadde termin på søndag, og vet jo egentlig ikke om det har noe effekt på meg. Er vel egentlig anbefalt å begynne før men.... Får også nåler i korsrygg og bekken, og disse hjelper godt, i tillegg sover jeg bedre i et par netter etter jeg har vært der. Så tatt det i betraktning er det verdt det for meg.

Spirenlill: Var kiropraktoren jeg går til som anbefalte meg å prøve. Jeg går på Klinikk for alle på Majorstuen. Det er privat, og jeg betaler 430 kr pr gang. Tror egentlig førstetimen koster litt mer, men jeg har gått til både fysio, massør, kiropraktor og akupunktur for andre ting i flere omganger over flere år der, så hun visste hvem jeg var fra før og trengte ikke å få masse ny info.

Skrevet
Jeg har vært 3 ganger nå siden fredag forrige uke (altså på 8 dager). Hadde termin på søndag, og vet jo egentlig ikke om det har noe effekt på meg. Er vel egentlig anbefalt å begynne før men.... Får også nåler i korsrygg og bekken, og disse hjelper godt, i tillegg sover jeg bedre i et par netter etter jeg har vært der. Så tatt det i betraktning er det verdt det for meg. Spirenlill: Var kiropraktoren jeg går til som anbefalte meg å prøve. Jeg går på Klinikk for alle på Majorstuen. Det er privat, og jeg betaler 430 kr pr gang. Tror egentlig førstetimen koster litt mer, men jeg har gått til både fysio, massør, kiropraktor og akupunktur for andre ting i flere omganger over flere år der, så hun visste hvem jeg var fra før og trengte ikke å få masse ny info.

Takk for tipset! Når begynner man med dette da? I hvilken uke mener jeg :-)

Skrevet
Jeg har vært 3 ganger nå siden fredag forrige uke (altså på 8 dager). Hadde termin på søndag, og vet jo egentlig ikke om det har noe effekt på meg. Er vel egentlig anbefalt å begynne før men.... Får også nåler i korsrygg og bekken, og disse hjelper godt, i tillegg sover jeg bedre i et par netter etter jeg har vært der. Så tatt det i betraktning er det verdt det for meg. Spirenlill: Var kiropraktoren jeg går til som anbefalte meg å prøve. Jeg går på Klinikk for alle på Majorstuen. Det er privat, og jeg betaler 430 kr pr gang. Tror egentlig førstetimen koster litt mer, men jeg har gått til både fysio, massør, kiropraktor og akupunktur for andre ting i flere omganger over flere år der, så hun visste hvem jeg var fra før og trengte ikke å få masse ny info.

Takk for tipset! Når begynner man med dette da? I hvilken uke mener jeg :-)

Mener å ha hørt det anbefales å begynne i uke 36/37.

Skrevet

Jeg går til utdannet akupunktør jeg da.. vært der 3 ganger, begynte ved 35 fullgåtte og 1 gang i uka etter det.. er 37+2 nå og hadde 1 cm og laang livmorhals når jordmor sjekka i går!

Blei litt skuffa jeg.. Var jo ikke moden i det hele tatt! Men nå som jeg er fødeklar skal hun begynne med litt andre nåler så får vi se om noe skjer da :-)

Skrevet

Sjekker jordmora hvor moden jeg er, før hu setter nåler? Jordmor anbefalte nåler fra uke 37 men jeg visste ikke om det før jeg var på kontroll i uke 37, derfor blir det uke 38 på meg, så da håper jeg hu kan sette noen som gir litt fortgang på systemet ;) er bare såååå klar for baby nå :)

Skrevet

Min jordmor har ikke sjekket hvor moden jeg er. Ikke ved min forrige fødsel heller. Der jeg går setter de ikke modningsakupunktur før uke 38. Jeg tror i utgangspunktet målet er at vi skal føde nærme termin ikke flere uker før, og at fødselen skal bli lettere og raskere enn den ellers ville bli.

Skrevet

Ja du har nok rett i det. Var som jordmora sa, att hu har holdt på med dette i noen år og det er kun ett tilfelle hvor ei har gått over tida, ellers har det blitt rundt termin :) viktigste for meg er hvertfall ikke over :P fått beskjed att babyen allerede er ca 3500 så greit å ikke gå over tida hvertfall :P hu regna med til termin vil ungen være ca 4200 og det holder i massevis for lille meg :) men en kan jo ta feil også da.

Skrevet

Sniker meg inn fra 2. tri her en tur..

Jeg begynte med modningsakupunktur sist i uke 34.

I uke 35+4 ble jeg sendt på sykehuset etter modningsakupunktur. Da hadde jeg fått blødning,sammentrekninger og livmorhalsen hadde gått fra 36mm til 23mm på 2 dager.

Grunnen til at jeg starta tidlig med modningsakupunktur var pga muligens igangsettelse i uke 37,og ville da være litt moden. Ble satt igang i uke 37+6.

Skal starte med det denne gangen også,men jeg venter til jeg er 35/36 uker på vei med tanke på at jeg ikke vil føde for tidlig.

Jeg gjorde dette hos akupunktør.

Skrevet

Høres jo positivt ut dette her :) krysser fingre for att det hjelper meg også. Sist ble jeg satt igang 11 dager før termin, pga svangerskapsforgiftning så spennende hvordan det går denne gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...