Gå til innhold

Hvordan fortelle om en graviditet til slitere?

Anbefalte innlegg

Min bror og konen har prøvd i 6 år å få barn, og har det siste året gått gjennom tre prøverørsforsøk uten hell. Jeg vet at de er på nippet til å gi opp hele greiene, og overhørte dem en gang si at det begynner å bli vanskelig å glede seg på andres vegne... Noe jeg har full forståelse for!!! Samtidig som jeg tenker at vi ikke kan sette vårt liv på vent for deres del...

Nå er det 2 måneder siden deres 3. og siste prøverørsforsøk, som heller ikke gikk bra. Idag sitter jeg, gravid i 7. uke, og grugleder meg til å fortelle dette til dem. Har 3 søsken med partnere, og vi skal snart samles hele familien, og jeg tenkte å fortelle om graviditeten den helgen. Jeg har derfor et lite spørsmål til dere;

Er det bedre å si det til bror+kone alene før vi sier det i forsamlingen, sånn at de er forberedt på det? Eller vil dette sette mer fokus på at "vi kan, men dere kan ikke" ?

Synes dette er svært vanskelig, for selv om jeg vet at det blir sårt for dem, så vil jeg jo gjøre det mest mulig smertefritt for dem... Og bare for å ha sagt det også; jeg vet at de vil bli glade på våre vegner, men jeg vil tro at det blir vondt akkurat med det samme vi slipper nyheten.

Det er forøvrig vår nummer to...

Fortsetter under...

Hei! Jeg synes ikke du skal "selektere dem" og få dem til å føle seg " annerledes" enn resten av familien. Selvom dem sliter så er det vel greit at alle får høre det samtidig. Men faren for at du k an få rekasjoner etterpå er jo der kanskje. Men ja... det er min mening !

Det er akkurat det som er grunnen til at jeg ikke føler meg sikker på å skulle fortelle det til dem på forhånd, for jeg føler liksom at jeg da "fremhever" det at de sliter. Men så er det liksom dette om det kan være lettere for dem når vi er samlet hele familien, dersom de vet det på forhånd...

Må nok tenke litt mer på dette ja:s

-HI-

Hei! Jeg er selv en sliter (har ei jente på ett år ved prøverør)

Det er en lei situasjon for begge parter. Tror jeg ville nevnt det for dem på forhånd jeg. Da min bror ringte meg og fortalte at de skulle ha barn ble jeg så utrolig glad!! Jeg var den eneste som visste!! Enda bedre var det noen uker senere da han ringte igjen og sa de skulle ha tvillinger :-)

Håper de får det til en dag og lykke til med din egen graviditet :)

Hei! Jeg er selv en sliter (har ei jente på ett år ved prøverør)

Det er en lei situasjon for begge parter. Tror jeg ville nevnt det for dem på forhånd jeg. Da min bror ringte meg og fortalte at de skulle ha barn ble jeg så utrolig glad!! Jeg var den eneste som visste!! Enda bedre var det noen uker senere da han ringte igjen og sa de skulle ha tvillinger :-)

Håper de får det til en dag og lykke til med din egen graviditet :)

Signerer denne!

Vi slet endel med å få vårt første barn, og kjente litt på de samme følelsene som din søster. Dvs at det etterhvert ble vanskelig å glede seg på andre sine vegne.

Jeg tror at hvis jeg hadde fått en slik nyhet "slengt i ansiktet" på en koselig middag, så hadde nok middagen blitt litt ødelagt for meg. Ikke fordi jeg ikke hadde vært glad på deres vegne, men fordi det sannsynligvis hadde kommet uventet. Tror kanskje jeg ville hatt behov for å fordøye det litt i en annen setting hvis du skjønner.

Så jeg ville nok informert på forhånd jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...