Gå til innhold

Barn uten sete i bil...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Problemet var at dette var i bhg tiden og det sto to barn der uten sete og gledet seg til skiskole.

Disse har aldri med seg sete, men var kun denne ene gangen vi kjørte.

Sist hadde en mamma lånt bort vårt sete til et annet barn så mitt barn satt uten.

Kjenner jeg blir lettere oppgitt.

HI

Her er det faktisk foreldrene til disse barna som må ta ansvaret. De sendte ikke med sete, og må derfor selv komme for å bringe barna til bestemmelsesstedet. Evt bestille taxi med barneseter til å komme til barnehagen.

En kan ikke la seg presse av disse foreldrene til å risikere livet og helsen til barna unødig!

Jeg hadde nektet å kjøre med usikrede barn i bilen. Er barna så store at de kan sitte med bare bilbelter så er det jo greit, men er dte barnehageunger så hadde jeg nektet å kjøre, men samtidig prøvd å få tak i seter og snakket med foreldrene.

Jeg vil ikke være ansvarlig for at barn kan bli skadet pga at de sitter usikret.

Vil heller ikke få en bot for å kjøre med usikrede barn i bilen.

Og hadde noen i barnehagen lånt bort mitt sete til noen andre, og mitt barn satt usikret hadde jeg blitt forbanna! Og tatt det videre til styrer eller høyere opp. Sånt er ikke greit.

Skulle kjøre tre barn og mitt eget.

Kun ett av de andre hadde med sete.

Dette var i bhg tiden, og de skulle på skiskole.

Hva hadde du gjort?

Forstår ikke helt om du jobber i barnehage eller bare er en snill mamma som har kjørt når det trengs?

Hvis du jobber i barnehage og kjører med barn usikret i bil, blir du hardt straffet hvis noe skjer. Uansett så synes jeg det er helt utrolig hvis barnehagen tillater at barn sitter usikret i biler

Annonse

Jobber ikke i bhg.

Barna er meldt på en skiskole, men en forelder må kjøre de hver gang.

Bhg sier de ikke har noe med skiskolen å gjøre selv om det er i bhg tiden.

Jeg var klar over problemet så tok med ekstra seter, men det burde være unødvendig.

Hva hjelper det å ta det opp med bhg? Vet at ansatte i bhg flere ganger har tatt med barn i bil uten sete.

HI

Hadde aldri kjørt rundt med barnehagebarn eller større barn for den del uten barneseter...verken mine barn eller andre sine barn. Det hadde jeg nektet. Vil ikke risikere andres liv fordi de ikke sitter godt nok sikret og vil heller ikke ha bot for det. Barns sikkerhet i bil er veldig viktig.....og hadde aldri kjørt rundt på usikrede barn uten bilstol.

Hva slags barnehage er dette? Man kan da ikke ha aktiviteter i barnehagetiden og så fraskrive seg ansvaret! Høres veldig rart ut. Og jeg hadde blitt veldig sint hvis mitt barn hadde blitt kjørt rundt med uten bilsete. Uhørt. Noen må ha ansvaret. Og skjer dette i bhg tid er det bhg sitt ansvar mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...