Gå til innhold

dere som venter på nr 1 :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje rart spørsmål, men hvor stor leilighet har dere?

Vi bor i en leilighet på ca 70 - 75 kvm, synes dere at det er lite?

gubben klager og vil flyttte, men jeg trives kjempe godt å vil bli boende

iallefall etpar år, blir jeg gravid igjen blir det kanskje litt lite, men går vel bra når vi har bare 1.?? )

Hva ville dere gjort..???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor på 74 kvadrat, og her har vi tenkt å bo noen år til :) Mulig vi må flytte på oss dersom nr. 2 kommer etterhvert. Regner med at det skal gå fint med oss to og en liten!

Skrevet

Bor også i en leilighet som er ca 70-75kvm, med 2 soverom. Valgte denne leiligheten nettopp pga det ekstra soverommet, og trives godt her :) Ikke den største, men pen og lettstelt. Tror den blir flott for meg og babyen, men litt liten om det skulle komme flere.

Skrevet

Vi bodde på 55 m2 de to første årene med førstemann. Hadde bare ett soverom. Nå bor vi på 80m2 og venter nr to om et par dager. Her har vi tre små soverom. Vi har ingen planer om å flytte med det første. Vi er ikke opptatt av mye plass, mer opptatt av å bo sentralt og hyggelig :-)

Gjest Hippoღ
Skrevet

Har leilighet på 85kvm og har ingen planer om å flytte. Trives så godt :) men når nurket blir større er det kanskje greit med mer boltreplass

Skrevet

Har leilighet på 105 kvm, tre soverom (i tillegg har vi ca 30 kvm med bodplass). Har ingen flytteplaner med det første. Synes det er deilig å bo i leilighet, og stortrives med 66 kvm terrasse.

Skrevet

Har flyttet fra leiligheten for to år siden, det var greit med leilighet da, men nå setter jeg umåtelig stor pris på mer plass rundt meg i hus. Men det er vel smak og behag? Mange som bor i leilighet med barn... Og ja man kan bo mer sentralt i leilighet, savner det litt da,:) vanskelig å få alt!

Skrevet

Vi kjøpte oss rekkehus/havpart av to mannsbolig for et år siden. 64kv/m, to etg, to soverom... Vil fungere fint med 1 :) (ser vi på resten av nabolaget også)

Men kommer nok til å flytte innen 3-4år, eller hvis vi skal prøve på nr 2.

Og klart, skal vi kjøpe igjen, så blir det nok hus. Men intill videre så stor trives vi :)

Skrevet

Har kun 1 soverom, tenker det skal gå helt fint. Leiligheten er vel kanskje 55 kvm. Ikke noe palass, men det går nok bra det første året i alle fall. Vi er ikke helt i mål i forhold til å kunne kjøpe enda, og vil heller bo billig så det går fortere å nå drømmen om egen bolig..

Skrevet

Vi har da stort hus nå, men da vi begynte å prøve å få barn bodde vi i en knøtt på 50 kvadrat, og når jeg tenker på alt vi fikk til der nede, så hadde nok det gått helt fint med 1 barn... Tror ikke du skal bekymre deg så mye for plass, det viktigste i starten er vel økonomien tenker jeg..

Skrevet

Vi har da stort hus nå, men da vi begynte å prøve å få barn bodde vi i en knøtt på 50 kvadrat, og når jeg tenker på alt vi fikk til der nede, så hadde nok det gått helt fint med 1 barn... Tror ikke du skal bekymre deg så mye for plass, det viktigste i starten er vel økonomien tenker jeg..

Det er akkurat derfor jeg gjerne vil vente, økonomien...

Tenkte på om et år el to at vi kan se etter noe nytt, har snakket om å få nr 2 rundt den tiden, så da an det være greit med noe større.. Også er det ganske sentralt her vi bor nå, gang avstand til alt, butikker, sentrum, badesteder og svømmehall så trives godt jeg... :)

Skrevet

Har en leilighet på 80kvm i en firmansbolig og vi trives veldig godt. Har mer enn nok plass for oss og den lille som kommer. Men blir nok flytting når vi en gang skal ha nr 2. For har kun 2 soverom her og ser for meg at vi ønsker mer plass da. Men nå holder det, og vi har grei uteplass + parkering.

Skrevet

Vi har nybygd hus der vi har bodd i ett år nå. Det er kun 1 soverom på hovedplanet til tross for at det er 110 kvm. Men skal innrede loftet nå da. Det første halve året pleier jo babyen å sove på samme rom. Men etter det skal han over i eget rom. Jeg ville ikke bodd i en leilighet med et soverom i alle fall. Men det får da være opp til hver enkelt.

Hvor stor plass en vil ha er nok også en smakssak :)

Skrevet

Spesielt det første året, når man er hjemme med barnet, er beliggenhet gull vært, synes jeg. Luksus å kunne gå ut av døra, trille til butikker, hyggelige steder, cafeer, bademuligheter ol som du nevner uten å måtte sette seg i en bil/ buss for å komme seg rundt.

Det gjør garantert barselperioden mye hyggeligere for meg, i hvertfall. :-)

Størrelsen på leilighet/ hus betyr lite når barna er små. Min erfaring er at barna helst vil være/ leke i det rommet vi voksne er i.

Det er sikkert godt med litt boltreplass når de nærmer seg skolealder og skal herje hjemme med venner. Eller et ekstra rom når de blir tenåringsdråg og vil se på film med venner...

Uansett: Der det er hjerterom er det husrom. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...