Gå til innhold

Full blære under innsett!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Huff, jeg sleit skikkelig! Legen erklærte herved at jeg hadde selskapsblære, da den var svær! Det hadde visst holdt med halvparten så stor blære. (litt vanskelig å regulere inntak...) ;)

Den verste gangen var innsett etter ferskforsøk, da jeg hadde litt ømme eggstokker, så det ble faktisk smertefullt m gigablære...

Her er det noe jeg ikke har fått med meg. Må vi ha full blære ved innsetting?

Blæren bør ikke være tom. Fordi de tar UL untenfra og da ser de lettere hvor livmoren er iforhold til urinblæren. Og den vises best når den er litt oppfylt.

Ved uttak bør den derimot være nærmest tom. Jeg ble katetrisert fordi det var for mye urin i den. Ikke noe behagelig.

Ohh my...da gruer jeg meg plutselig veldig til det evt blir vår tur :-/ Har hatt en lang historie med sykdom i urinveiene som barn, og har mareritt om blærekapasitetstester og katetrisering. Huff.

må drikke en halvliter vann før jeg kommer på innsett

Du er ikke alene om å synes dette var fælt. For min del var innsettet verre enn uttaket. Med full blære holdt jeg rett og slett på å svime av når UL staven og "pølseklypa" skulle inn. Legen fikk heller ikke på plass katateret så jeg lå med sprengt blære med bena til værs i 25 minutter.

for meg var dette ikke noe problem fordi det gikk så fort. Etter jeg var ferdig til aku kom legen og hentet meg. Jeg var nemlig på vei for å tisse, men han stoppet meg i tide;) (var nytt for meg dette..)

Tok vel 10 min fra han hentet meg til eggene var oppe og jeg kunne tisse, så det var ok. Uttaket derimot var grusomt!

Annonse

Uttaket var helt greit synes jeg!:) Hadde en annen lege da, han var litt mer varsom enn hun som satte inn egg hos meg! Også lå jeg ikke med blæra full heller :D

MEN, labdamen (som holdt ultralyden på magen) skøyet med meg og de andre i rommet at jeg hadde "frimerkeblære" ?! Hva tror dere hun mente? Jeg var så konsentrert om å holde igjen urinen at jeg greide ikke å tenke over det der og da:p

Vet at jeg ikke har selskapsblære, tisser ooooofte, så kanskje blæra mi var liten?

Haha, det er forskjellig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...