FruSolbakken Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Hei, jenter! Skal fjerne Mirena hormonspiral i april, og lurer på et par ting i forbindelse med dette. For det første, er det veldig ubehagelig å fjerne den? Syns det var fryktelig guffent å få satt den på plass. For det andre, det sies at man kan bli gravid med én gang, er det noen som har erfaring? Vesla er snart fire år, og det formelig klaprer i eggstokkene her, kan nesten ikke vente med å få ei ny lita spire på plass
**Cayenne** Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 Her har det gått foreløpig 7 mnd etter uttak uten at det har blitt noen spire av det. De to andre satt på første forsøk. Inntrykk av at mange sliter etter å ha hatt hormonspiral lenge. Men det kan jo også være alderen i mitt tilfelle... Og ja, jeg synes det er mye mer ubehagelig å ta den ut...
joha99 Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Her har det gått 3 år siden fjerning av spiralen, g de har funnet t at jeg mest sannsynlig har fått en skade etter uttaket fordi den hadde flyttet seg for langt opp og de brukte 2 timer uten bedøvlse for å få den ut..... aauauauauauauaau kan jeg bare si, det var jævlig vondt mildt sagt... Men jeg har hørt om flere som har blitt gravide raskt etter uttak og at det ikke var mer smertefullt enn å sette den inn. Tror jeg bare har vært maks uheldig. Lykke til-
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Herregud hva er det dere skriver? sitter her å dør på meg. har mirena inne, og det var et HELVETE å sette den inn. I tillegg klarte de ikke å sette den fast så det måtte 3 leger til ! Grunnen til at jeg valgte den var fordi man kune bli gravid med en gang etterpå. Også leser jeg her om skade og div. Huff nå ble jeg redd.
**Cayenne** Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Tror det går greit å ta den ut for de aller fleste. Men jeg synes det var en veldig ekkel følelse å ta den ut, ble svimmel og kvalm. Men det varte bare et par sekunder, da! Men måtte ligge der i fem minutter etterpå siden jeg ble så svimmel. Lykke til, det går nok bra.
Ønsker3gull Skrevet 29. januar 2012 #6 Skrevet 29. januar 2012 Hei FruSolbakken.. her var det mange likheter ) Jeg tok ut min hormonspiral 21. desember etter å ha hatt den i siden vår vesla ble født (hun er nylig fylt 4 år). Det var overhodet ikke vondt å ta spiralen ut, selv om gyn. ikke fant tråden med en gang. Jeg blødde til og med 27.des (gyn. sa man kan blø litt lenger enn et par dager hvis det er vanskelig få den ut), og hadde EL den 31. des, Men jeg har ikke fått mens enda, er ei heller gravid. Så nå venter jeg på at syklusen skal "komme igang" så det går an å få startet prøvinga på ordentlig:D Hadde ikke gruet meg på forhånd hadde jeg vært deg, men det er visst helt vanlig å måtte vente i noen måneder før man blir gravid igjen. Selv er jeg bare bittelitt utålmodig nå som jeg vet den er ute, og vi har sååå lyst på en liten spire i magen igjen raskt:)
Mamma med spire Skrevet 29. januar 2012 #7 Skrevet 29. januar 2012 Jeg syns ikke det var vondt å ta ut spiralen i det hele tatt! Alt jeg kjente var små murring i livmoren i noen sekunder også var det over:) legen fant den uten problemer å det var fort gjort:) Håper det roer nervene dine litt;) Jeg syns derimot det var et mareritt å sette den inn så jeg kommer aldri noensinne til å sette inn spiral på nytt!
trollunger Skrevet 30. januar 2012 #8 Skrevet 30. januar 2012 Hei, jeg tok ut hormonspiralen 30. november 2011. 23 desember testet jeg positivt. Dessverre mistet jeg 5 uker på vei. Gyn sier at årsaken kunne være at "slimet" ikke var tykt nok (hadde ikke mens med spiral). Var hos gyn 23.1 for å sjekke om alt var kommet ut, og det så fint ut. Hun sa også at hun så at jeg hadde eggeløsning igjen 27.1 (altså fredag som var), så nå har vi kost oss masse og satser på at spiren sitter neste gang. Nb. jeg synes ikke det var noen vondt å ta ut spiralen, kun litt murring i etterkant. Lykke til!
Squirrel79 Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Hei Jeg tok ut spiralen 6. januar i år. Det var etter at fastlegen ikke fant trådene. Fikk egentlig henvisning til gynekolog, men hadde ikke lyst til å vente en måned, så jeg fikk den tatt ut privat. Der fant hun den med en gang, og jeg var inn og ut på rundt fem minutter. Det var ikke ubehagelig å ta den ut! Selv ikke når legen måtte pirke litt før han konstaterte at han ikke fant den. Gynekologen fant den med en gang. Tror trådene bare var klipt litt korte. Jeg fikk en blødning kvelden etter som varte i to dager, og 25. januar hadde jeg mens igjen. Så det virker som syklusen er på god vei tilbake. Vet ikke hvilket merke jeg hadde inne, men det var en hormonspiral hvertfall. Jeg syntes også det var litt ubehagelig å få satt den inn, så det var mye mindre ubehagelig å ta den ut igjen!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Jeg hadde hormonspiral i tre år, og tok den ut i august. Det var et lite napp, som jeg knapt kjente. Syntes nok der var mer ubehagelig å sette den inn etter forrige fødsel. Jeg blødde/spottet litt i tre dager etter uttak. Hadde eggløsning ganske nøyaktig 14 dager etter, og så mens. Hadde tre perioder, før vi ble gravide i november. Iflg min lege, var det ikke noe problem å starte prøvingen med en gang. Lykke til!
Gutt<3Jente<3Spire Skrevet 15. februar 2012 #11 Skrevet 15. februar 2012 Jeg tok ut min spiral 26 januar (i år), da hadde jeg kun hatt den i 5 uker.. Var ikke ubehagelig å ta den ut i det hele tatt synes jeg ! Fikk mensen to dager etter, og (tror) jeg hadde el på fredag som var, men hopet ikke i høyet før på lørdag, så er utrolig spent på om det bor en spire her nå
Summerheat85 Skrevet 16. februar 2012 #12 Skrevet 16. februar 2012 Her var det ikke ubehagelig å ta den ut..kjente det ikke engang.. i forhold til graviditet vet jeg ikke, for gikk over på plaster etter uttak..hadde 2 måneder med plaster etterpå, sluttet med dem, og ble gravid uten å prøve måneden etter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå