Gå til innhold

Er sykepleier utdannelsen vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på om jeg skal tørre og prøve og ta den utdannelsen.

Tenk om jeg ikke klarer det? :(

Jeg har add, og sliter veldig med konsentrasjonen. Bruker Ritalin, men jeg sliter en del for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vanskelig, men arbeidskrevende. I hvert fall om du har tenkt å lære noe ;)

Pensum er stort, men lett å forstå.

Skrevet

Hvordan karakterer må en ha for og komme inn på sykepleier studiet? Jeg har for det meste 4 ere. Skal ta opp fag nå, så satser på og få bedre karakterer da

Er et vanskelig og komme inn foresten?

Skrevet

Karaktersnitt avhenger av skolen du søker på (hvor populær den er), noen har poenggrense på over 50 og andre på litt over 30. Skremmende at man kan komme inn med under 3 i karaktersnitt hvis man f eks har alderspoeng, men sånn er det.

Med ca 4 i snitt kommer du nok inn de fleste steder.

Skrevet

Oki takk for svar:) Skal søke på universitetet i Agder.

Skrevet

Du må være glad i andre mennsker og veldig glad i å skrive masse oppgaver :-) Men det er ikke vanskelig, men det krever en del av deg.

Skrevet

Bra spm, for dette lurer jeg også på. Vil så gjerne ta det deltid samtidig som jeg jobber, men siden jeg allerede har avsluttet to utdannelser etter et år er jeg redd jeg ikke skal klare det.

Skrevet

Jeg syns det var krevende, men ikke vanskelig. Men det er mye obligatorisk både med oppmøte, praksis og oppgaver. Jeg klarte feks ikke å jobbe kveld og helger, kun sommerferien fordi jeg brukte mye tid på å studere, til tross for at vi ikke hadde barn. Noen hadde både barn og jobbet utenom, så det går det også om man har enorm kapasitet og tåler kaos godt.

Skrevet

Nei, den er som flere andre sier arbeidskrevende. Det er mange oppgaver som skal skrives, mye framlegg, praksisperioder og eksamen. Hvis du leser jevnt å trutt skoleåret igjennom, og er glad i å jobbe med mennesker så vil du nok klare det helt fint.

Men folk er jo foreskjellige, det noen syns er helt greit å komme igjennom kan andre syns er nærmest uoverkommelig. ;)

Lykke til med valget, jeg kan anbefale det på det varmeste. Jeg elsker jobben min. :)

Skrevet

Hei!

Jeg har selv adhd,og går på ritalin,og jeg er 1.års sykepleierstudent:)

Jeg var også bekymret for om jeg kom til å klare det pga tålmodighet,konsentrasjon og hukommelsen,men det har gått kjempebra til nå.Har nettopp hatt anatomieksamen,og det var mye frustrasjon og slikt,men det gikk helt fint:))

man må være glad i mennesker,og det er mye å lese,men når man først begynner å skjønne hva man leser,så blir det enklere å lese videre:)

Skrevet

Hei!

Jeg har selv adhd,og går på ritalin,og jeg er 1.års sykepleierstudent:)

Jeg var også bekymret for om jeg kom til å klare det pga tålmodighet,konsentrasjon og hukommelsen,men det har gått kjempebra til nå.Har nettopp hatt anatomieksamen,og det var mye frustrasjon og slikt,men det gikk helt fint:))

man må være glad i mennesker,og det er mye å lese,men når man først begynner å skjønne hva man leser,så blir det enklere å lese videre:)

Ja det er sant som du sier. F.eks, hvis du er flink å leser mye anatomi og gjør det bra på den, så er det mye lettere å forstå sykdomslæra. :)

Skrevet

Dersom du møter opp på forelesningene og faktisk følger med, og studerer en time hver kveld i tillegg til forelesninger/praksis, så er det veldig grei skuring.

Ler filla av meg av små, blonde sykepleiere på 22 år med munnen full av tyggis og digre, fake perleøredobber i øra, som påstår at de er akademikere bare fordi de har bachelor i sykepleie..

Hilsen spesialsykepleier

Skrevet

Som de andre sier, meget arbeidskrevende, men ikke vanskelig. Veldig stort pensum og krever mye selvstudie. Det vanskeligste er vel kanskje legemiddelregningen hvor en må ha 100% rett, men er en flink til å øve\pugge så er det grei skuring:-)

Skrevet

Tusen takk for så mange positive svar. Nå ble motivasjonen min 10 hakk høyere!!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...