Gå til innhold

Redd for å bli gravid igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to tunge svangerskap med mye bekkenplager, lang tid før det gir seg i etterkant og to dramatiske fødsler har vi egentlig bestemt oss for at det ikke blir flere barn. Nå går jeg på Cerazette, men kjenner at jeg likevel er redd for å bli gravid (har blitt gravid på 1. forsøk begge ganger)

Sukk :( det påvirker jo sexlysten og det her :(

Flere som føler det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke en sikrere prevensjon da? Jeg kjenner på samme følelse som deg og vi har egentlig tenkt på sterilisering.

Hva med spiral? Det er sikrere enn cerazette iallefall.

Skrevet

Har det litt på samme måten ja. Men vi har ikke avskrevet et tredje barn helt da.

Det passer bare ikke så bra akkurat nå økonomisk sett. Og vi sliter med søvnen til begge barna, så jeg er utslitt og det ville ikke vært særlig forsvarlig med ny graviditet.

Går også på Cerazette og føler meg ikke helt trygg. Vurderer en annen type siden jeg nå har sluttet å amme. Om vi skal ha et 3. barn blir det max 2 år til jeg blir gravid igjen, så ser ikke helt på spiral som et alternativ heller. De anbefaler jo at den sitter litt lenger når man først setter den inn.

Skrevet

Jeg prøvde meg på hormonspiral etter førstemann ble født, det fungerte ikke i det heletatt. Blødde i ett sett i 6 mnd før jeg ikke orka mer og tok den ut.

Jeg har heller ikke avskrevet en 3. mann helt, men det blir lenge til. Kroppen min må nok få hvile kanskje 4-5 år, så sterilisering er ingen god løsning her, ihvertfall ikke enda.

Kjenner at jeg til og med begynner å tenke på hvordan jeg stiller meg til abort om jeg skulle bli gravid :(

Skrevet

Vi er ikke klare for flere barn ennå og ja jeg er redd for å bli gravid igjen, men skal helt klart ha flere etterhvert (noen år).

Jeg fikk satt inn kobberspiral denne uka faktisk. Jeg ble gal av cerazette, har hatt blødninger hele tiden siden jeg begynte. En av bivirkningene med kobberspiral kan være sterkere og lengere blødninger. Men jeg ser fordelene som større enn ulempene, jeg trenger ikke huske å ta "pille" hver dag, samt at den er uten hormoner. Kroppen min har ikke likt hormoner i p-piller, minipille osv, så da er jo ikke alternativene så mange.

Jeg opplevde ikke noe ubehag ved innsetting, og som legen sa når han viste meg spiralen " denne lille skal inn, du har født ett barn så det skal vel gå bra " :)

Skrevet

Jeg hadde 2 tunge gravidtet med ekstrem kvalme og oppkast i 5 mnd ): jeg merker at det er mye tyngre å gå gravid for hvert barn. Jeg ble gravid igjen for 2 mnd siden men jag har valgt abort ): jeg ligget i sengen i 4 uker og kastet opp dag og natt. men jeg måtte vente og mase til 8 uke for å få kirurgisk abort. Jeg bruker cerazette nå men jeg føler meg ikke helt trygg. vurderer hormonspiral. jeg er altså HELT sikker på at jeg er ferdig med produksjonen! blunket.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...