tusseladda Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Hei, nå er sønnen min litt over 11 mnd, og de siste ukene har han startet dagen gjerne før klokka 6. Før sov han til 7-8 tida. Det jeg lurer på er; kan det være smart å gå over fra 2 til 1 dupp på dagtid? Nå legger vi han ca 3 timer etter han våknet sist, slik at første lur er i 9 tida. Da sover han maks 45 min, ofte bare 20 min, og en ca times dupp fra 14 til 15. Er alltid i seng klokka 19.00 Bør jeg prøve å gå over til 1 dupp på dagtid? Eller regulerer de slikt selv? Hvordan gjør/gjorde dere dette??
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 Vi gikk over til en lur når hun begynte å tulle mye når hun la seg (ca 12 mnd gammel), ville ikke sovne og sov veldig korte lurer. Hendte seg vi bare fikk til å legge henne ved den første duppen og ikke andre, da ble hun så trøtt på kvelden. Så da prøvde vi bare å drøye den første luren til rundt elvetiden, og nå ca kl 12. Tok en ukes tid men så begynte hun å tilpasse seg mer og sov lenger dupp og klarte å holde seg våken til både duppen samtidig som hun ble trøtt til kvelds. Vekker henne hvis hun sover lengre enn til halv tre... har lest et sted at de ikke bør sove senere enn dette når de er i den alderen. Kan høres ut som det kan være lurt for dere også. Går jo an å prøve å se? Ikke lett å vite før man har prøvd. Her var det tydeligvis det som skulle til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå