Gå til innhold

Kynnere og "nedpress"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De nedpressa jeg har hatt så har ikke det vært at det presser på blæra,men som om at det kjennes ut som om den lille skal komme ut. Har ikke hatt det nå,men hatt det i slutten av mine tidligere svangerskap.

Er du derimot bekymra for det så kan du jo ta det opp med jordmor? :)

Hei min nedpress er som supermom.

Men jeg har fått beskjed av min gyn at jeg vil føde før tiden... Han mener jeg vil føde nå i og er i min 27uke:(. Haukeland var ikke enig.. Men vi får bare vente å se...

Det kan jo hende at din baby rett og slett presser på urinbøæren? Eller føler du han er på vei ut?

Hei min nedpress er som supermom.

Men jeg har fått beskjed av min gyn at jeg vil føde før tiden... Han mener jeg vil føde nå i og er i min 27uke:(. Haukeland var ikke enig.. Men vi får bare vente å se...

Det kan jo hende at din baby rett og slett presser på urinbøæren? Eller føler du han er på vei ut?

Så lenge livmorhalsen er lukket og lang og du ikke har rier,så skal ikke du tenke på hva den gynekologen sier.

Gikk også til en veldig erfaren og godt kjent gynekolog i starten av dette svangerskapet,og han klarte å prestere å si at jeg hadde abortert. I nesten 2uker var jeg deprimert,men fant til slutt ut at hcg økte (tok hcg prøver på sykehuset og hos legen min) og skulle da inn igjen til ny ul hos gyn. Og der var det et bankende hjerte..

Hei!

Jeg har det samme som deg,har hatt kynnere siden jul og er 4 mnd på vei jeg og.(dette er mitt tredje sv.skap) Har vært til legen,og det eneste hun kunne si var at dette var vanlig;noen starter tidlig med kynnere i sv.skapet,mens andre ikke. Jeg merker også jeg har nedpress enkelte dager,og da er hele magen øm,akkurat som om det sprenger i urinblæra. Tror ikke vi trenger å bekymre oss,men er du det,så ta kontakt med jordmor eller fastlege. Lykke til videre i svangerskapet!

Høres akkurat ut som meg det der.., bare jeg visste ikke at det hadde noe navn:) prøver å gå tur hver dag, men det er ikke alltid like lett for bare jeg kommer på utsiden av døre så presser det nedover i magen og jeg føler jeg holder på å tisse på meg... er dette nedpress? jeg er 21+4 i dag. har hatt det sånn en stund... er det farlig?

Annonse

I mitt forgje svangerskap hadde jeg også nedpress og mye vonde kynnere når jeg gikk tur og var i aktivitet. Fikk time hos gynokolog, var 6mnd på vei. Da visste det seg at morkaka lå "feil", den lå over åpningen til livmorhalsen, og jeg måtte kanskje ta keisersnitt. i uke 38 hadde den flyttet seg opp til normalt.

Han fortalte at det er vanlig at morkaka ligger lavt men flytter seg opp, men det skjer gjerne før 6måned. Han var heller ikke sikker på om det kunne ha noe sammenheng med kynnerene. Men jeg anbefaler deg og ta en tur til gynokolog, bare for å se at alt er bra med deg og babyen. Skader jo ikke å gå en gang for mye :)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...