Gå til innhold

EL test som graviditetstest..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke clear blues digitale eggløsningstest som graviditetstest?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja de vil slå ut :) iallfall vist du er over ink :)

Skrevet

Er du helt sikker?for jeg prøvde istad og da kom det to streker,men den ene var veldig svak,mener og huske at den slo ut på samme måte når jeg sjekket om jeg hadde eggløsning.hadde ikm for 2 dager siden og fortsatt ingen tegn på at den kommer:(

Skrevet

Bare google :) Jeg hadde en kjemisk i sept da viste el test pos i 11 dager på rad. Spurte da om det samme og hørte at noen fikk ikke pos el test så tidlig, men de fleste fikk det. Er jo litt like hormon som da slår ut

Skrevet

Jeg syns du burde ta en g-test jeg:) så slipper du å lure, siden du er over ikm uansett så skal jo en g-test slå ut:) lykke til!

Skrevet

Jeg tok en igår den var negativ,hadde kun el test hjemme idag tidlig og den slo ut positiv,tok en g-test nå og den var negativ igjen:(...blir gal i hodet av det her!!!Hvor er mensen da jeg bare tester neg på g-testene?...Uff jeg tror kanskje det er psyken min som utsetter mensen,tenker ALTFOR mye på og det til og klaffe...Meno tusen takk for svar :)

Skrevet

Dette lurer jeg på også! Jeg er i samme situasjon som deg, over ikm, ingen tegn til at den kommer heller. Tok en g test, den var så svak at jeg vet ikke om det bare var skyggetest, så tok jeg el trst og den var positiv.

Haff, denne spenningen tar livet av meg!!

Skrevet

El-testen er ikke positiv med mindre teststreken er sterkere enn kontroll streken. Og det vil nesten alltid være 2 streker på el-testen. Så hvis du fikk en svak teststrek er nok den negativ desverre. Dessuten slår det ut fortere på graviditetstest enn el-test. Ergo; har du nok hcg hormon til at det slår ut positivt på en el-test, skulle det også ha slått ut på g-test.

Skrevet

Jeg henger meg på den som sier at din eggløsningstest ikke var positiv så lenge kontrollstreken var sterkere. Så da har du desverre både negativ eltest og negativ gtest. Kanskje tester du for tidlig og at testene vil bli positiv litt senere? Ellers lykke til!

Min erfaring er fra tidligere graviditeter er at eltester blir knall positive ved graviditet, og dette skjer så tidlig som ca en uke før forventet mens. Dette kan det som nevnt av andre sikker være delte erfaringer med.

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette da jeg opplevde 11 positive EL tester på rad av cb sine med smil, dermed kan ikke jeg mistolke. Hun sa akkurat det samme at el slo ut opptil 1 uke før g test(men man må jo tolke de riktig selvsagt)

jeg fikk ikke positiv g test før etter 4 dager over ink. men den klarte seg ikke da og ble kalt en kjemisk graviditet. Kjemiske graviditeter er mange ganger også årsak til pos el test men neg g test. Rett og slett for lite Hcg.

Skrevet

For meg var det motsatt, fikk ikke positiv el-test før etter 2 dager med positiv g-test;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...