Gå til innhold

to egget eller enegget??

Nurket11

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på ul da jeg var 7+4 og da kunne han se den ytterste posen,og at begge lå i den. Sånn som jeg forstod det så kan man se det veldig tidlig. De har en morkake men hver sin pose inni, om det gir mening. Så i papirene står det eneggede, men de pleier å ta blodprøve når de er født å sjekke mener jeg.

Hvis de har hver sin morkake og hver sin "pose" kan det være både eneggede og toeggede. Så det er jo ikke det at legene ikke VIL si noe, de kan faktisk ikke si det. Men med alt hver for seg kommer man i den gruppen som har lavest risiko for endel komplikasjoner, og inntil de er født er jo det det viktigste

Hvis de har hver sin morkake og hver sin "pose" kan det være både eneggede og toeggede. Så det er jo ikke det at legene ikke VIL si noe, de kan faktisk ikke si det. Men med alt hver for seg kommer man i den gruppen som har lavest risiko for endel komplikasjoner, og inntil de er født er jo det det viktigste

Legene jeg gikk til sa at så lenge de hadde hver sin morkake og fostersekk,så var de mest sannsynlig toegga. Og det er de også.

Annonse

Ja det er større sannsynlighet for toegget enn enegget hvis de har alt hver for seg, da eneggede ofte deler enten morkake og/eller fostersekk, men de kan godt som sagt godt være enegget selv om de har alt for seg selv. Med mindre de er ekstremt ulike, er da DNA-test etter fødsel eneste måten å finne det ut på helt sikkert.

Dette er nok ikke legene spesielt opptatt av, da det jo ikke har noen medisinsk betydning før barna evt skal donere nyre el til hverandre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...