Gå til innhold

Flere som har lang reise ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker 2,5 time en vei. så 5 timer tur retur blir det, og dagen er gått vekk i reising. Merker at dette er det som tar mest på. Samtidig gruer jeg meg for å sitte i en bil så lenge etter uttak. Vil jo sikkert helst legge meg ned, men det kan jeg ikke i en bil, for da blir jeg bilsyk :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 40 mil hver vei, og da med pause så blir det ca 6 timer hver vei. og vi fikk beskjed om at det var ikke langt nok for å få dekka overnatting så de krevde at vi kjørte tur/retur samme dag...!!

prøvde det en gang også, men det var lengste døgnet i mitt liv. men har da ei frøken på 10 mnd her fra den turen..

men ved innsetting dennegangen så sov vi over.. fins da grenser på hva man skal finne seg i.. jaggu fikk vi dekka overnattingen også. :)

kan skjønne at du gruer deg til å sitte i bilen etter uttak.. men har du flaks så har du ingen smerter, el at morfinen henger i ei god stund..

masse lykke til . :)

Skrevet

Vi har 5 timer hver vei. Drar før 7 og er hjemme rundt 20.00. DA er dagen virkelig gått :P

Skrevet

Jeg bruker klinikk i danmark og reiser tur/retur oslo -københavn. Evt må jeg bo 3 netter på hotell i københavn....så ja , lang reisevei :)

Skrevet

Vi bruker 2,5 time en vei. så 5 timer tur retur blir det, og dagen er gått vekk i reising. Merker at dette er det som tar mest på. Samtidig gruer jeg meg for å sitte i en bil så lenge etter uttak. Vil jo sikkert helst legge meg ned, men det kan jeg ikke i en bil, for da blir jeg bilsyk :-(

Jeg har samme reiselengde og bilsykproblem som deg! I går var ferjen innstilt, så da brukte jeg 4,5timer frem. Det var bare UL, men spanderte en hotellnatt på meg selv. Turde ikke gamble på at ferjen gikk som normalt igjen på morgenen. Det gjorde den selvfølgelig....:P

Skrevet

Vi får heldigvis gjort unna de fleste forundersøkelser på lokalsykehuset, men deretter må vi dra i overkant av 30 mil hver vei til Tromsø. Blir løsninga donor (som jeg regner med) så blir det vel slik jeg har forstått det enten Bergen eller Oslo.

Skjønner godt du syns det er langt, men det er sannsynligvis ikke så langt sammenlignet med majoriteten av oss som må lage barn hos legen.

Skrevet

Godt å høre det er flere som har lang vei, og at jeg ikke er aleine, selvom vi alle sammen helst skulle sluppet det :) Sist gang vi kjørte nedover fikk jeg plutselig noen sinnsyke smerter i magen ( kommer innimellom) og jeg trodde aldri vi skulle komme frem.Men det gikk bra. Jeg og legene trodde det kom til å bli egguttak på mandag, men måtte gå litt lenger på sprøytene, så da blir det 1 eller 2 turer ekstra, men hvis det resulterer i et barn, så er det verd alt bryet med reising :)

Skrevet

Forsøk i Norge:

Flytur Nordland - Haugesund minimum 4-5 timer med fly!!!

Forsøk i Danmark:

Flytur Nordland - Københavd minimum 4-5 timer med fly!!

Det er bare mellom flyplassene, så kommer til å fra hjemmet og til og fra klinikk.

Hadde vært super happy for reisetid på 2,5 ;)

Men glem reisetid, hovedsaken er å lykkes :-D

Jeg er gravid og hadde ei reisetid på 8 timer etter insett, måtte vente 2,5 timer på Gardermoen, men det gikk bra likevel. Tror ikke reisetiden spiller noen rolle for om man lykkes eller ikke :)

Klinikkene har aldri nevnt noe om det og tenker jeg er betryggende.

Masse lykke til :-D

Skrevet

Vi har 6 timer hver vei, men får dekt fly. Allikevel tar reisen hele dagen fra vi starter om morgenen til vi er hjemme igjen sent på kveld. Har heldigvis venner som jeg får ligge over hos de dagene det trengs.

Skrevet

Samboer har familie i Oslo, men han har ikke kontakt med dem annet enn å si hei en gang i året når vi er i familiesammenkomst, så han føler det blir litt rart og overnatte hos noen han så og si ikke kjenner, og det skjønner jeg.. Jeg har selv sagt at vi kan unne oss 1 overnatting den dagen uttak er, men han er litt sta :P Kunne gjort det i bergen, hvor hele familien min kommer fra, hadde da hatt overnattingssted og 15-20 min biltur til sykehuset, men kan ikke være borte over så lange perioder, og så måtte jeg nok ha gått igjennom søke prosessen og ventetider igjen, så får holde ut :) Ganske uvant å komme fra en storby hvor man har alt man trenger ikke langt unna, til å plutselig måtte reise 5 timer på en dag. Men når jeg hører om dere andre som både flyr, og kjører så uhorvelig mange timer, så tenker jeg at dere er utrolig sterke som klarer det og beundrer dere:) jeg hadde aldri orket lengre vei enn hva jeg har nå, men det har jo med bilsyke og gjøre også.Liker virkelig ikke lange turer:-/ Så all ære til dere jenter :)

Skrevet

Dersom vi får lov til å starte prosessen som planlagt, for ikke å snakke om ønsket, vil vi ha 3-4 timer hver vei, og vi vil være 100% avhengige av at jeg er i stand til å kjøre i tillegg...

Frister også enormt lite med eventuell overnatting da vi har en del bekjente i byen hvor klinikken ligger og har lite lyst å måtte forklare hvorfor vi er der....

Skrevet

Dersom vi får lov til å starte prosessen som planlagt, for ikke å snakke om ønsket, vil vi ha 3-4 timer hver vei, og vi vil være 100% avhengige av at jeg er i stand til å kjøre i tillegg...

Frister også enormt lite med eventuell overnatting da vi har en del bekjente i byen hvor klinikken ligger og har lite lyst å måtte forklare hvorfor vi er der....

hehe, må flire litt når du sier det.. for tanta mi jobber på sykehuset hvor jeg går. Følte meg som en ninja når jeg snek meg bort til heisen med lue og hette over hodet, selv om hun jobber på en helt annen avdeling:P Ikke verdens undergang om vi møttes akkurat, men jeg orker ikke "men-dere-er-jo-ikke-gift"-prekenen i slike sårbare øyeblikk :):)

Skrevet

Vi må reise 3,5 time hver vei. Var i samme by i et annet sykehusærend - var i lettnarkose og måtte reise opp kvelden i forveien (da det var storm og vi tok ikke sjangsen på at ferjene gikk på morningen........) Hjem igjen 20 min etter at jeg hadde våknet og måtte ha to unger med i bilen da barnevakten ikke kunne ha ungene over natta......... Ikke noen grei tur, og kjenner jeg gruer meg enormt til uttak nettopp fordi vi må reise hjem igjen ganske snart!!! Pluss at jeg nok kommer til å være noe øm i magen etterpå, og da er det ikke greitt å sitte i bil!

Gjest usababy
Skrevet

Vi har også lang reisevei; ca 4 timer en vei. Da er det både bilkjøring og ferje.

Dette gjør at vi har benyttet oss av hotell de tre dagene vi er der. Så får vi slappet av og slipper å stresse med masse kjøring disse dagene som vi trenger minst mulig stress. :-)

Gjest usababy
Skrevet

Tenker litt mer på det med reisevei...vi skal på Hausken, der har de avtale med et hotell så en får overnatting inkl. frokost og middag til 800 kr.

Hvis vi skal reise fram og tilbake to ganger, går det med i underkant av 2000 kr ekstra i drivstoff...det koster jo også. Vi må også ta en ferje hver vei, det koster 200 kr pr vei.

Tre netter på hotell inkl. to måltider koster 2400 kr, og mat må vi ha hjemme også. Dermed blir regnestykket for vår del at det ikke blir dyrere med hotell enn å kjøre fram og tilbake to veier.

I tillegg slipper vi å stresse med kjøringen og mange timer i bil under selve uttaket og innsett.

:-)

Skrevet

usababy - hvilket hotell er det??? For det var jo rimelig, rimelig. Dersom det er det samme som vi brukte sist vi var i byen er det fasktisk mulig for oss å ta me barna også, så slipper vi å stresse med barnevakt til dem. Da kan mannen bare bli med på det mest nødvendige (levere sitt bidrag) og ta med seg ungene på byen for så å hente meg når jeg er ferdig - kjøre meg på hotellet så jeg får sove ut rusen - for så å hente meg når jeg er klar for unger og action. Har en del venner på den siden av fjorden som det kan være kjekt å besøke også når vi først er på den siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...