Gå til innhold

Når kommunen skal kjøpe privat grunn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommunen SKAL kjøpe en del av tomten min. Det er ikke jeg som vil selge, men dem som vil kjøpe. Vet ikke om de skal kjøpe eller ekspropriere....for har ikke fått noe informasjon fra dem, bare at jeg ser på planen og på kartet av tomten min at deler av den er tatt bort og gitt til nabotomten.

Noen som vet om kommunen da må dekke advokatutgifter til meg i forbindelse med at jeg sikkert trenger advokat for å hjelpe meg å komme frem til en pris som er rimelig for tomten? Slik at kommunen ikke lurer meg på pris....

Fortsetter under...

Skrevet

Når kommunene sørger for tvangssalg av eiendom, betaler de godt. Problemet er at for mange har gård og mark en sentimental verdi som ikke kan måles i penger.

Det høres jo rart ut at kommunen rett og slett har flyttet grensa på et nytt kart. Det kan da ikke være lovlig? Eller er det et framtidsrettet kart, som for eksempel en utbyggingsplan for årene 2015-2020?

Uansett må de jo orientere deg om dette.

Skrevet

Det er en reguleringsplan der de har lagt inn deler av min tomt til areal til barnehagen. Har snakket med de og har klaget på det tidligere, men klage ikke tatt til følge...så de skal ha en del av tomten min uansett hvilken måte de tar det på. Så jeg mister den delen av tomten om jeg vil eller ei....spørsmålet er hvordan jeg skal forhandle meg frem til en best mulig pris for meg og om jeg har rett til advokat og at de dekker mine utgifter i forbindelse med det?

Man kommer ikke lang om en kommune har bestemt seg for at de vil ha noe, da bare tar de det samme hva eier mener......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...