okt78 Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Holder på å kutte ut mme og gå over til vanlig melk. Hva slags melk drikker ditt barn? Skummet, ekstra lett, lett? Hvis du erstatter mme med vanlig melk, hvor mye melk gir du på kvelden før leggetid? Like mye som mme?
Smil123 Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Holder på å kutte ut mme og gå over til vanlig melk. Hva slags melk drikker ditt barn? Skummet, ekstra lett, lett? Hvis du erstatter mme med vanlig melk, hvor mye melk gir du på kvelden før leggetid? Like mye som mme? Her drikkes det ekstra lett melk. Gir til brødmåltidene og holder på å gi i kveldsflaska med MME. Har bare gjort dette 4 kvelder. Hun har alltid drukket 200 ml MME så nå har jeg i 150 ml vann og 30 ml melk.. Skal gradvis bytte ut mer av vannet med melken:-) Regner vel med å gi ca 200 ml vanlig lunken melk fremover så lenge hun vil ha det... Ikke til hun skal begynne på skolen altså ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Jeg gir lettmelk. Er den vi er vant med å bruke. Fulgte ikke noe ml, bare gav han en skvett. Var jo kun ment som kosedrikk, ikke for å bli mett av.
Puppen og lillemor Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Ekstra lett her - den er den vi alle bruker! Jeg gadd ikke å styre med tilvenning fra mme til vanlig melk - gjorde det kort og brutalt! Tok morgenflaska først, og kveldsflaska etter ca en uke!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Her har ikke gutten tatt flaske på lenge, så jeg begynte å gi lettmelk til noen måltider isteden for vann rundt 11 mnd. Ammer fortsatt morgen ettermiddag og kveld. Er det egentlig noe vits i å gi en flaske melk før leggetid (annet enn for å roe ned/ha en kosestund). De blir vel ikke mette av det i denne alderen? Jeg ville heller gitt litt velling til kvelds hvis det blir lenge mellom middag (evt grøt) og legging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå