magpie Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Er det noen som vet om råd for å bli kvitt skurv på hodet på babyen? Gutten er nesten 10 mnd og har fremdeles MASSE skurv. Det plager jo ikje han men jeg begynner å bli nokså lei..er det noe man kan gjøre eller må man bare vente? Og hvor lenge kan det eventuelt ta før det forsvinner for godt? Vi smører med babyolje og børster så vekk når den er blitt mykt men det kommer jo bare rett tilbake! Også blir hodebunnen ganske rød og irritert etter "børstinga" uansett hvor forsiktig jeg gjør det.
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Vi fikk råd fra HS om å bruke salisylolje 2 % fås kjøpt på apotek og brukte en luskam for å fjerne det.. Det var da borte i 3 uker, men nå er det på tur tilbake.. Så skal bruke det igjen i morgen.. HS mente det skulle komme helt bort da, men det var borte en stund iallefall......
augustmini Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Jeg dynket hode i babyolje når vi badet og brukte en litt grov klut til å gni litt med. Hun hadde det i ca 2 mndr, tykt fiskeskjell lag over hele hodet som var veldig lite pent! Det tok noe tid med at det kom og gikk, men det ga seg til slutt. Samboeren min pilte en del på det når det var tørt, og jeg kjeftet for da ble hun litt sår, men kan godt hende at det gjorde susen også...
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Vi tok masse olje (libero sin baby olje) på hodet hans og tok på han ei tynn hjelmlue i bomull, så lot vi det virke en stund og brukte en fin kam og pellte det av litt og litt så han ikke skulle bli sår. Dette gjor vi bare et par ganger, så var det borte. Har ikke sett det siden!
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Gutten min hadde vanvittig masse!! Prøvde med babyolje i flerfoldige omganger, natta igjennom, og der hjalp ikke det spøtt. Salisylolje, derimot, tok rotta på det med bare et par behandlinger på bare noen timer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå