Gullungen <3 Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Blir lettere frustrert for tiden for tulla spytter ut alt av brød og er ikke spesiellt glad i grøt heller.. Slik ser dagen ut : 08.00- 200 ml mme (på vei over til melk) 09.30-Grøt- bare spytter ut og freser.. 12.30-Brødskive- nekter, bare spytter ut. Spiser frukt i stedet. 15.30- Middag- spiser opp alt bestandig 18.30-Grøt- spiser stort sett bra Prøver å gi henne melk til måltidene på kvelden, men hun vil ikke ha. Vann drikker hun masse av hele dagen. Hun ligger helt på normalen for jenter på 12 mnd. Noen som har tips til annen mat eller hva jeg kan gjøre?
januarbaby + novemberspire Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Jenta mi på 12 mnd har endelig begynt å spise såpass mengder at det kan kalles måltider. Vi har slitt veldig med fast føde og dårlig vektoppgang. Til frokost får hun avokadomos blandet med olje, mme-pulver og banan og hun elsker det http://barebarnemat.blogspot.com/2011/04/helsesster-trikset.html Denne bloggen har mange gode tips til ting du kan lage selv, bla smootihe med grøtpulver, banangrøt mm.
Labetutt Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Har ikke nå - men har hatt...han er nå 11 år og eter som en gamp og elsker det meste av mat så lenge det er av god kvalitet. Det var umulig å få mat i ham da han var rundt året - var på runde på sjukehuset for å få sjekket om det var noen grunn til det men det var det heldigvis ikke. Beste rådet jeg kan gi er å ikke stresse med det og gi variert mat. Snakk med helsesøster om du er bekymret. Så lenge hun spiser bra til middag og legger på seg bra så tror jeg nok du kan ta det rolig. i
FrkChihiro Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Kan hun ikke få middag/varm lunsj til flere måltider? Det har iallefall vi gjort når frøkna har vært lei det andre:)
Gullungen <3 Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2012 Tusen takk for gode tips jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå