charnelle Skrevet 5. februar 2012 #151 Del Skrevet 5. februar 2012 Gratulerer til heldige februartestere og lykke til videre for de uheldige. Jeg er nå på 4. sprøytedag (menopur), det er 3. omgang med medisiner for meg, men heldigvis bare 2. tellende forsøk siden jeg ble avbrutt første gangen. Jeg sitter her i godstolen og kjenner etter... og synes så smått jeg merker aktivitet i eggstokkene. Jeg husker ikke dette fra de forrige gangene - på hvilken sprøytedag har dere begynt å merke at eggposene "popper fram"? Er litt spent på dette, siden jeg har dobbelt så stor dose menopur som før, 300 ie (og ser for meg at dette kan ta litt av!?). Jeg gikk på 225ie i 6 dager og deretter 300ie menpur i ca 5 dager. Sprøytedag 8-9 kjente jeg det begynte å føles som det skjedde ting. På UL fant de ut at jeg nesten ikke hadde egg på den ene siden, og masse på den andre siden. Denne forskjellen kjente jeg veldig godt iallefall siste par dagene, det gjorde nesten vondt og følte meg "stinn". Endte opp med 8 egg på uttak, noe som er perfekt. Menopur er jo kjent for å ikke gi kvantitet, men kvalitet. Og jammen meg var ett av de gullegget også :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143979106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellefanten Skrevet 5. februar 2012 #152 Del Skrevet 5. februar 2012 Dere med frys... hva slags medisiner har og tar dere og har de noen spes bivirkninger?? Overlevde flere egg opptiningen? Skal ha første frys forsøk i mars.. men er så redd for at eggene ikke skal overleve........ Tar progynova og utrogestan. Hadde 2 på frys, men bar ene klarte seg. Dette er siste runde for meg, har to barn fra tidligere forsøk. Et fersk og ett fryse barn Nå ville jeg bare bruke opp de siste egga mine, så det får det gå som det går, jeg er ueansett fornøyd. Av alle mine fryseforsøk tror jeg kun 2 av 13 egg ikke har tålt tining. Kommer litt ann på hvor du holder til, enkelte klinikker fryser mer egg, men ikke alle er av god nok kvalitet. Jeg holder til på st.olavs og der er de skikkelig strenge på kvaliteten før de fryser. Har du mange å ta av? Hvor holder du til? Det går nok bra skal du se, du må ha lykke til. Håper du blir like heldig som meg!! hei.. Må si du har hatt bra uttelling på de eggene som har blitt tint :-) Krysser fingrene for at mine overleverer.. har kun to på frys og de tar opp begge og overlever de, blir begge satt inn.... Holder til på riksen, synes de er flinke der.. men kjenner jeg er spent på nye medisiner og hvordan kroppen reagerer på de.... Ikke akkurat glad i de hormonene når de herjer vilt.. men men.. Så gort at du har to fra før da.. håper du lykkes i dette forsøket, men sikkert godt å tenke på at en har to fra før :-) Ja bra uttelling på tiningen men ikke blitt noe av de da. Kun 2 av de ble barn (tvillinger, mistet ene 6mnd gammel) og forhåpentligvis det jeg ruger på nå. Har variert hvordan jeg har reagert på medisinene. Denne gangen merker jeg omtrent ingenting, litt trøtt bare av progynova. Uff, du sier noe.. og det er jo en nedtur hver gang det ikke går... Uff, det må ha hvert forferdelig å miste i 6 mnd??? da er det jo liksomt nesten et barn.. Men det gikk bra med det andre?? Trøtt ja... føler jeg på lenge ikke er trøtt nå som jeg ikke går på noe medisiner... men det kommer nok igjen da.... Nei mener han var 6 mnd gammel når han døde. Hadde vannavgang på ene tvillingen i uke 16, de ble født i uke 30, så han lå uten vann i 14 uker. Han var veldig syk pga dette og vi var forberedt på å miste ham. De sa han kom til å dø med en gang, men ble altså 6mnd, så det var en bonus å ha han så lenge. Han fikk aldri komme hjem så vi bodde på sykehuset denne tiden. Tvillingbroren er idag 7 år. En stor trøst at vi hadde en igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143979128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 5. februar 2012 #153 Del Skrevet 5. februar 2012 Dere med frys... hva slags medisiner har og tar dere og har de noen spes bivirkninger?? Overlevde flere egg opptiningen? Skal ha første frys forsøk i mars.. men er så redd for at eggene ikke skal overleve........ Tar progynova og utrogestan. Hadde 2 på frys, men bar ene klarte seg. Dette er siste runde for meg, har to barn fra tidligere forsøk. Et fersk og ett fryse barn Nå ville jeg bare bruke opp de siste egga mine, så det får det gå som det går, jeg er ueansett fornøyd. Av alle mine fryseforsøk tror jeg kun 2 av 13 egg ikke har tålt tining. Kommer litt ann på hvor du holder til, enkelte klinikker fryser mer egg, men ikke alle er av god nok kvalitet. Jeg holder til på st.olavs og der er de skikkelig strenge på kvaliteten før de fryser. Har du mange å ta av? Hvor holder du til? Det går nok bra skal du se, du må ha lykke til. Håper du blir like heldig som meg!! hei.. Må si du har hatt bra uttelling på de eggene som har blitt tint :-) Krysser fingrene for at mine overleverer.. har kun to på frys og de tar opp begge og overlever de, blir begge satt inn.... Holder til på riksen, synes de er flinke der.. men kjenner jeg er spent på nye medisiner og hvordan kroppen reagerer på de.... Ikke akkurat glad i de hormonene når de herjer vilt.. men men.. Så gort at du har to fra før da.. håper du lykkes i dette forsøket, men sikkert godt å tenke på at en har to fra før :-) Ja bra uttelling på tiningen men ikke blitt noe av de da. Kun 2 av de ble barn (tvillinger, mistet ene 6mnd gammel) og forhåpentligvis det jeg ruger på nå. Har variert hvordan jeg har reagert på medisinene. Denne gangen merker jeg omtrent ingenting, litt trøtt bare av progynova. Uff, du sier noe.. og det er jo en nedtur hver gang det ikke går... Uff, det må ha hvert forferdelig å miste i 6 mnd??? da er det jo liksomt nesten et barn.. Men det gikk bra med det andre?? Trøtt ja... føler jeg på lenge ikke er trøtt nå som jeg ikke går på noe medisiner... men det kommer nok igjen da.... Nei mener han var 6 mnd gammel når han døde. Hadde vannavgang på ene tvillingen i uke 16, de ble født i uke 30, så han lå uten vann i 14 uker. Han var veldig syk pga dette og vi var forberedt på å miste ham. De sa han kom til å dø med en gang, men ble altså 6mnd, så det var en bonus å ha han så lenge. Han fikk aldri komme hjem så vi bodde på sykehuset denne tiden. Tvillingbroren er idag 7 år. En stor trøst at vi hadde en igjen. å ja, skjønner... for en utrolig trist historie... men som du sier, sikkert en stor trøst ja, at dere hadde en igjen!!! Uff, kan ikke forestille meg hvor tøft det måtte ha vært Krysser fingrene for at det går deres vei nå... Men, satte dere inn to egg? Var det frys? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143979698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellefanten Skrevet 5. februar 2012 #154 Del Skrevet 5. februar 2012 Dere med frys... hva slags medisiner har og tar dere og har de noen spes bivirkninger?? Overlevde flere egg opptiningen? Skal ha første frys forsøk i mars.. men er så redd for at eggene ikke skal overleve........ Tar progynova og utrogestan. Hadde 2 på frys, men bar ene klarte seg. Dette er siste runde for meg, har to barn fra tidligere forsøk. Et fersk og ett fryse barn Nå ville jeg bare bruke opp de siste egga mine, så det får det gå som det går, jeg er ueansett fornøyd. Av alle mine fryseforsøk tror jeg kun 2 av 13 egg ikke har tålt tining. Kommer litt ann på hvor du holder til, enkelte klinikker fryser mer egg, men ikke alle er av god nok kvalitet. Jeg holder til på st.olavs og der er de skikkelig strenge på kvaliteten før de fryser. Har du mange å ta av? Hvor holder du til? Det går nok bra skal du se, du må ha lykke til. Håper du blir like heldig som meg!! hei.. Må si du har hatt bra uttelling på de eggene som har blitt tint :-) Krysser fingrene for at mine overleverer.. har kun to på frys og de tar opp begge og overlever de, blir begge satt inn.... Holder til på riksen, synes de er flinke der.. men kjenner jeg er spent på nye medisiner og hvordan kroppen reagerer på de.... Ikke akkurat glad i de hormonene når de herjer vilt.. men men.. Så gort at du har to fra før da.. håper du lykkes i dette forsøket, men sikkert godt å tenke på at en har to fra før :-) Ja bra uttelling på tiningen men ikke blitt noe av de da. Kun 2 av de ble barn (tvillinger, mistet ene 6mnd gammel) og forhåpentligvis det jeg ruger på nå. Har variert hvordan jeg har reagert på medisinene. Denne gangen merker jeg omtrent ingenting, litt trøtt bare av progynova. Uff, du sier noe.. og det er jo en nedtur hver gang det ikke går... Uff, det må ha hvert forferdelig å miste i 6 mnd??? da er det jo liksomt nesten et barn.. Men det gikk bra med det andre?? Trøtt ja... føler jeg på lenge ikke er trøtt nå som jeg ikke går på noe medisiner... men det kommer nok igjen da.... Nei mener han var 6 mnd gammel når han døde. Hadde vannavgang på ene tvillingen i uke 16, de ble født i uke 30, så han lå uten vann i 14 uker. Han var veldig syk pga dette og vi var forberedt på å miste ham. De sa han kom til å dø med en gang, men ble altså 6mnd, så det var en bonus å ha han så lenge. Han fikk aldri komme hjem så vi bodde på sykehuset denne tiden. Tvillingbroren er idag 7 år. En stor trøst at vi hadde en igjen. å ja, skjønner... for en utrolig trist historie... men som du sier, sikkert en stor trøst ja, at dere hadde en igjen!!! Uff, kan ikke forestille meg hvor tøft det måtte ha vært Det var tøft både før og etter de ble født ja. Derfor vi ventet litt før vi prøvde på søsken. Det var frys og i de tider da de satte inn to hos alle. Hadde aldri turt å sette inn to igjen. Fikk spm om vi ønsket det i 2009 siden vi hadde noen forsøk bak oss men jeg sa nei takk. Kan ikke skjønne meg på de som ønsker dette når risikoen øker så mye fra 1 til 2, men skal ikke kritisere noen. Vet dessuten om ei som satte inn 2 og fikk trillinger, lå på sykehus mesteparten av svangerskapet. Etter mine 8 mnd på sykehus har jeg fått mer enn nok. Da jeg fikk jenta mi i 09 var jeg ute av sykehuset og innkvartert på barselhotell 2 timer etter hun var ute. Så glad de har hotell her. Krysser fingrene for at det går deres vei nå... Men, satte dere inn to egg? Var det frys? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143979768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellefanten Skrevet 5. februar 2012 #155 Del Skrevet 5. februar 2012 Ble litt blandet det siste innlegget, men nå begynte det å bli litt langt:) Egentlig ikke så nøye hvordan det går denne gangen. Hadde vært kjekt med en til, men om ikke er jeg fornøyd. Tror det kan lønne seg å være litt avslappet, men vet jo hvor lett det er ^^ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143979785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 5. februar 2012 #156 Del Skrevet 5. februar 2012 Dere med frys... hva slags medisiner har og tar dere og har de noen spes bivirkninger?? Overlevde flere egg opptiningen? Skal ha første frys forsøk i mars.. men er så redd for at eggene ikke skal overleve........ Tar progynova og utrogestan. Hadde 2 på frys, men bar ene klarte seg. Dette er siste runde for meg, har to barn fra tidligere forsøk. Et fersk og ett fryse barn Nå ville jeg bare bruke opp de siste egga mine, så det får det gå som det går, jeg er ueansett fornøyd. Av alle mine fryseforsøk tror jeg kun 2 av 13 egg ikke har tålt tining. Kommer litt ann på hvor du holder til, enkelte klinikker fryser mer egg, men ikke alle er av god nok kvalitet. Jeg holder til på st.olavs og der er de skikkelig strenge på kvaliteten før de fryser. Har du mange å ta av? Hvor holder du til? Det går nok bra skal du se, du må ha lykke til. Håper du blir like heldig som meg!! hei.. Må si du har hatt bra uttelling på de eggene som har blitt tint :-) Krysser fingrene for at mine overleverer.. har kun to på frys og de tar opp begge og overlever de, blir begge satt inn.... Holder til på riksen, synes de er flinke der.. men kjenner jeg er spent på nye medisiner og hvordan kroppen reagerer på de.... Ikke akkurat glad i de hormonene når de herjer vilt.. men men.. Så gort at du har to fra før da.. håper du lykkes i dette forsøket, men sikkert godt å tenke på at en har to fra før :-) Ja bra uttelling på tiningen men ikke blitt noe av de da. Kun 2 av de ble barn (tvillinger, mistet ene 6mnd gammel) og forhåpentligvis det jeg ruger på nå. Har variert hvordan jeg har reagert på medisinene. Denne gangen merker jeg omtrent ingenting, litt trøtt bare av progynova. Uff, du sier noe.. og det er jo en nedtur hver gang det ikke går... Uff, det må ha hvert forferdelig å miste i 6 mnd??? da er det jo liksomt nesten et barn.. Men det gikk bra med det andre?? Trøtt ja... føler jeg på lenge ikke er trøtt nå som jeg ikke går på noe medisiner... men det kommer nok igjen da.... Nei mener han var 6 mnd gammel når han døde. Hadde vannavgang på ene tvillingen i uke 16, de ble født i uke 30, så han lå uten vann i 14 uker. Han var veldig syk pga dette og vi var forberedt på å miste ham. De sa han kom til å dø med en gang, men ble altså 6mnd, så det var en bonus å ha han så lenge. Han fikk aldri komme hjem så vi bodde på sykehuset denne tiden. Tvillingbroren er idag 7 år. En stor trøst at vi hadde en igjen. å ja, skjønner... for en utrolig trist historie... men som du sier, sikkert en stor trøst ja, at dere hadde en igjen!!! Uff, kan ikke forestille meg hvor tøft det måtte ha vært Det var tøft både før og etter de ble født ja. Derfor vi ventet litt før vi prøvde på søsken. Det var frys og i de tider da de satte inn to hos alle. Hadde aldri turt å sette inn to igjen. Fikk spm om vi ønsket det i 2009 siden vi hadde noen forsøk bak oss men jeg sa nei takk. Kan ikke skjønne meg på de som ønsker dette når risikoen øker så mye fra 1 til 2, men skal ikke kritisere noen. Vet dessuten om ei som satte inn 2 og fikk trillinger, lå på sykehus mesteparten av svangerskapet. Etter mine 8 mnd på sykehus har jeg fått mer enn nok. Da jeg fikk jenta mi i 09 var jeg ute av sykehuset og innkvartert på barselhotell 2 timer etter hun var ute. Så glad de har hotell her. Krysser fingrene for at det går deres vei nå... Men, satte dere inn to egg? Var det frys? Klem Men hvor og hva er det som gjør at risikoen øker??? Vet ikke så mye om dette, men ble interresert nå kjenner jeg... fordi planen er vel å sette inn to nå i slutten av mars, hvis eggene overlever denne tiningen... men er det større risiko enn hvis en blir gravid med tvillinger på egenhånd? ble litt skeptisk nå kjenner jeg... Sist forsøk var ikke frys... et perfekt egg som hadde delt seg som det skulle, men som ikke festet seg... men frys er det neste gang.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143979891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppo Skrevet 5. februar 2012 #157 Del Skrevet 5. februar 2012 mange av dere som går på utrogestan?? fått bivirkninger? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143979914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happyhamlet Skrevet 5. februar 2012 #158 Del Skrevet 5. februar 2012 jeg holder på å bli gal!!! orker snart ikke å vente lenger....fytti rakkern å forferdelig å sitte på vent for så å kanskje møte nederlaget og få neg test. Har mest lyst bare til å sette meg å gråte! jeg skulle aldri testet før i dag! :`( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143979941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metti er håpefull Skrevet 5. februar 2012 #159 Del Skrevet 5. februar 2012 Er det noen som bare går på progynova ?? Høres ut som de fleste får en annen medisin bare få dager før frysinnsett. Jeg skal bare ha progynova og lutinus... har vert ganske så kvalm av progynovaen men den positive bivirkningen er at eg har mer sexlyst Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143979969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 5. februar 2012 #160 Del Skrevet 5. februar 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1328472824' post='143979969] Er det noen som bare går på progynova ?? Høres ut som de fleste får en annen medisin bare få dager før frysinnsett. Jeg skal bare ha progynova og lutinus... har vert ganske så kvalm av progynovaen men den positive bivirkningen er at eg har mer sexlyst Hei. Jeg skal også bare gå på progynova. Når startet du på den??? Var det til siste mens før du skulle sette inn??? Kvalm er en ting, men økt sex lyst gjør sikkert ikke noe... hihi Lykke til med UL.. blir spennende.. Når blir ev innsetting for deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143979991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metti er håpefull Skrevet 5. februar 2012 #161 Del Skrevet 5. februar 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1328472824' post='143979969] Er det noen som bare går på progynova ?? Høres ut som de fleste får en annen medisin bare få dager før frysinnsett. Jeg skal bare ha progynova og lutinus... har vert ganske så kvalm av progynovaen men den positive bivirkningen er at eg har mer sexlyst Hei. Jeg skal også bare gå på progynova. Når startet du på den??? Var det til siste mens før du skulle sette inn??? Kvalm er en ting, men økt sex lyst gjør sikkert ikke noe... hihi Lykke til med UL.. blir spennende.. Når blir ev innsetting for deg? jeg begynte på progynova på første mens dag og skal til ul på onsdag så det blir spennende !! Håper jeg får satt inn enten fredag eller neste mandag Du Da ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 5. februar 2012 #162 Del Skrevet 5. februar 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1328473320' post='143980022] [quote name=Metti ' timestamp='1328472824' post='143979969] Er det noen som bare går på progynova ?? Høres ut som de fleste får en annen medisin bare få dager før frysinnsett. Jeg skal bare ha progynova og lutinus... har vert ganske så kvalm av progynovaen men den positive bivirkningen er at eg har mer sexlyst Hei. Jeg skal også bare gå på progynova. Når startet du på den??? Var det til siste mens før du skulle sette inn??? Kvalm er en ting, men økt sex lyst gjør sikkert ikke noe... hihi Lykke til med UL.. blir spennende.. Når blir ev innsetting for deg? jeg begynte på progynova på første mens dag og skal til ul på onsdag så det blir spennende !! Håper jeg får satt inn enten fredag eller neste mandag Du Da ? å så spennende.... da er det bare å krysse fingrene... jeg starter opp på neste mens og skal inn i uke 12 for innsetting... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metti er håpefull Skrevet 5. februar 2012 #163 Del Skrevet 5. februar 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1328473320' post='143980022] [quote name=Metti ' timestamp='1328472824' post='143979969] Er det noen som bare går på progynova ?? Høres ut som de fleste får en annen medisin bare få dager før frysinnsett. Jeg skal bare ha progynova og lutinus... har vert ganske så kvalm av progynovaen men den positive bivirkningen er at eg har mer sexlyst Hei. Jeg skal også bare gå på progynova. Når startet du på den??? Var det til siste mens før du skulle sette inn??? Kvalm er en ting, men økt sex lyst gjør sikkert ikke noe... hihi Lykke til med UL.. blir spennende.. Når blir ev innsetting for deg? jeg begynte på progynova på første mens dag og skal til ul på onsdag så det blir spennende !! Håper jeg får satt inn enten fredag eller neste mandag Du Da ? å så spennende.... da er det bare å krysse fingrene... jeg starter opp på neste mens og skal inn i uke 12 for innsetting... Ja det er virkelig en spennende tid !! Først må kroppen min oppføre seg eksemplarisk og etter det er det embryoene sin tur til å tåle opptining... Krysse fingrene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 5. februar 2012 #164 Del Skrevet 5. februar 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1328474852' post='143980134] [quote name=Metti ' timestamp='1328473320' post='143980022] [quote name=Metti ' timestamp='1328472824' post='143979969] Er det noen som bare går på progynova ?? Høres ut som de fleste får en annen medisin bare få dager før frysinnsett. Jeg skal bare ha progynova og lutinus... har vert ganske så kvalm av progynovaen men den positive bivirkningen er at eg har mer sexlyst Hei. Jeg skal også bare gå på progynova. Når startet du på den??? Var det til siste mens før du skulle sette inn??? Kvalm er en ting, men økt sex lyst gjør sikkert ikke noe... hihi Lykke til med UL.. blir spennende.. Når blir ev innsetting for deg? jeg begynte på progynova på første mens dag og skal til ul på onsdag så det blir spennende !! Håper jeg får satt inn enten fredag eller neste mandag Du Da ? å så spennende.... da er det bare å krysse fingrene... jeg starter opp på neste mens og skal inn i uke 12 for innsetting... Ja det er virkelig en spennende tid !! Først må kroppen min oppføre seg eksemplarisk og etter det er det embryoene sin tur til å tåle opptining... Krysse fingrene krysser også fingrene for dere.. lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellefanten Skrevet 5. februar 2012 #165 Del Skrevet 5. februar 2012 Dere med frys... hva slags medisiner har og tar dere og har de noen spes bivirkninger?? Overlevde flere egg opptiningen? Skal ha første frys forsøk i mars.. men er så redd for at eggene ikke skal overleve........ Tar progynova og utrogestan. Hadde 2 på frys, men bar ene klarte seg. Dette er siste runde for meg, har to barn fra tidligere forsøk. Et fersk og ett fryse barn Nå ville jeg bare bruke opp de siste egga mine, så det får det gå som det går, jeg er ueansett fornøyd. Av alle mine fryseforsøk tror jeg kun 2 av 13 egg ikke har tålt tining. Kommer litt ann på hvor du holder til, enkelte klinikker fryser mer egg, men ikke alle er av god nok kvalitet. Jeg holder til på st.olavs og der er de skikkelig strenge på kvaliteten før de fryser. Har du mange å ta av? Hvor holder du til? Det går nok bra skal du se, du må ha lykke til. Håper du blir like heldig som meg!! hei.. Må si du har hatt bra uttelling på de eggene som har blitt tint :-) Krysser fingrene for at mine overleverer.. har kun to på frys og de tar opp begge og overlever de, blir begge satt inn.... Holder til på riksen, synes de er flinke der.. men kjenner jeg er spent på nye medisiner og hvordan kroppen reagerer på de.... Ikke akkurat glad i de hormonene når de herjer vilt.. men men.. Så gort at du har to fra før da.. håper du lykkes i dette forsøket, men sikkert godt å tenke på at en har to fra før :-) Ja bra uttelling på tiningen men ikke blitt noe av de da. Kun 2 av de ble barn (tvillinger, mistet ene 6mnd gammel) og forhåpentligvis det jeg ruger på nå. Har variert hvordan jeg har reagert på medisinene. Denne gangen merker jeg omtrent ingenting, litt trøtt bare av progynova. Uff, du sier noe.. og det er jo en nedtur hver gang det ikke går... Uff, det må ha hvert forferdelig å miste i 6 mnd??? da er det jo liksomt nesten et barn.. Men det gikk bra med det andre?? Trøtt ja... føler jeg på lenge ikke er trøtt nå som jeg ikke går på noe medisiner... men det kommer nok igjen da.... Nei mener han var 6 mnd gammel når han døde. Hadde vannavgang på ene tvillingen i uke 16, de ble født i uke 30, så han lå uten vann i 14 uker. Han var veldig syk pga dette og vi var forberedt på å miste ham. De sa han kom til å dø med en gang, men ble altså 6mnd, så det var en bonus å ha han så lenge. Han fikk aldri komme hjem så vi bodde på sykehuset denne tiden. Tvillingbroren er idag 7 år. En stor trøst at vi hadde en igjen. å ja, skjønner... for en utrolig trist historie... men som du sier, sikkert en stor trøst ja, at dere hadde en igjen!!! Uff, kan ikke forestille meg hvor tøft det måtte ha vært Det var tøft både før og etter de ble født ja. Derfor vi ventet litt før vi prøvde på søsken. Det var frys og i de tider da de satte inn to hos alle. Hadde aldri turt å sette inn to igjen. Fikk spm om vi ønsket det i 2009 siden vi hadde noen forsøk bak oss men jeg sa nei takk. Kan ikke skjønne meg på de som ønsker dette når risikoen øker så mye fra 1 til 2, men skal ikke kritisere noen. Vet dessuten om ei som satte inn 2 og fikk trillinger, lå på sykehus mesteparten av svangerskapet. Etter mine 8 mnd på sykehus har jeg fått mer enn nok. Da jeg fikk jenta mi i 09 var jeg ute av sykehuset og innkvartert på barselhotell 2 timer etter hun var ute. Så glad de har hotell her. Krysser fingrene for at det går deres vei nå... Men, satte dere inn to egg? Var det frys? Klem Men hvor og hva er det som gjør at risikoen øker??? Vet ikke så mye om dette, men ble interresert nå kjenner jeg... fordi planen er vel å sette inn to nå i slutten av mars, hvis eggene overlever denne tiningen... men er det større risiko enn hvis en blir gravid med tvillinger på egenhånd? ble litt skeptisk nå kjenner jeg... Sist forsøk var ikke frys... et perfekt egg som hadde delt seg som det skulle, men som ikke festet seg... men frys er det neste gang.. Risikoen for at det skal skje noe med ett av barna eller moren øker med 30 % fra enling til tvilling og 50% fra tvilling til trilling. Dette gjelder alle slike avangerskap, uavhengin om det er assistert eller ikke. Mente ikke å skremme deg. Har 6 mnd bak meg på neonatal avdeling og har vel sett litt for mye. Mitt inntrykk er at er det meningen at det skal sitte så sitter det uavhengig om det blir satt inn ett eller to. Som legen i trondheim sa: Er egget levedyktig og det er meningen så blir det Vi brukte 3 fersk og to frys før tvillingene satt og 3 fersk og tre frys før jenta satt, så det kan ta litt tid. Skjønner at du er utålmodig, det var jeg også. Vi hadde lange pauser mellom forsøkene. Det hjalp meg mye, da fikk jeg tid til å leve litt også, så ikke livet mitt stod på vent, som mange sier. Bare å sende meg melding hvis du trenger noen å snakke med, som du skjønner har jeg lang erfaring. Lykke til! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellefanten Skrevet 5. februar 2012 #166 Del Skrevet 5. februar 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1328474852' post='143980134] [quote name=Metti ' timestamp='1328473320' post='143980022] [quote name=Metti ' timestamp='1328472824' post='143979969] Er det noen som bare går på progynova ?? Høres ut som de fleste får en annen medisin bare få dager før frysinnsett. Jeg skal bare ha progynova og lutinus... har vert ganske så kvalm av progynovaen men den positive bivirkningen er at eg har mer sexlyst Hei. Jeg skal også bare gå på progynova. Når startet du på den??? Var det til siste mens før du skulle sette inn??? Kvalm er en ting, men økt sex lyst gjør sikkert ikke noe... hihi Lykke til med UL.. blir spennende.. Når blir ev innsetting for deg? jeg begynte på progynova på første mens dag og skal til ul på onsdag så det blir spennende !! Håper jeg får satt inn enten fredag eller neste mandag Du Da ? å så spennende.... da er det bare å krysse fingrene... jeg starter opp på neste mens og skal inn i uke 12 for innsetting... Ja det er virkelig en spennende tid !! Først må kroppen min oppføre seg eksemplarisk og etter det er det embryoene sin tur til å tåle opptining... Krysse fingrene krysser også fingrene for dere.. lykke til Har også frys og går på progynova, merker veldig lite, trøtt bare. Lykke til på ul og med tiningen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metti er håpefull Skrevet 5. februar 2012 #167 Del Skrevet 5. februar 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1328474852' post='143980134] [quote name=Metti ' timestamp='1328473320' post='143980022] [quote name=Metti ' timestamp='1328472824' post='143979969] Er det noen som bare går på progynova ?? Høres ut som de fleste får en annen medisin bare få dager før frysinnsett. Jeg skal bare ha progynova og lutinus... har vert ganske så kvalm av progynovaen men den positive bivirkningen er at eg har mer sexlyst Hei. Jeg skal også bare gå på progynova. Når startet du på den??? Var det til siste mens før du skulle sette inn??? Kvalm er en ting, men økt sex lyst gjør sikkert ikke noe... hihi Lykke til med UL.. blir spennende.. Når blir ev innsetting for deg? jeg begynte på progynova på første mens dag og skal til ul på onsdag så det blir spennende !! Håper jeg får satt inn enten fredag eller neste mandag Du Da ? å så spennende.... da er det bare å krysse fingrene... jeg starter opp på neste mens og skal inn i uke 12 for innsetting... Ja det er virkelig en spennende tid !! Først må kroppen min oppføre seg eksemplarisk og etter det er det embryoene sin tur til å tåle opptining... Krysse fingrene krysser også fingrene for dere.. lykke til Har også frys og går på progynova, merker veldig lite, trøtt bare. Lykke til på ul og med tiningen! Det er første gang jeg skal ha innsett og er derfor mega spent Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellefanten Skrevet 5. februar 2012 #168 Del Skrevet 5. februar 2012 mange av dere som går på utrogestan?? fått bivirkninger? Kjenner utrolig lite av de denne gangen. Vanligvis blir jeg kjempe svimmel, men det har variert fra forsøk til forsøk. Syns jeg reagerer ulikt hver gang. Har litt ømme bryst men det har jeg alltid før mens. Prøver å ikke tolke noe som helst og heller ta det som det kommer testdagen. Det er lett for meg som har to barn allerede. Vet absolutt hvor pyton disse rugedagene er. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påtidemedentil Skrevet 5. februar 2012 #169 Del Skrevet 5. februar 2012 Skal teste på fredagen, spent Flere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppo Skrevet 5. februar 2012 #170 Del Skrevet 5. februar 2012 mange av dere som går på utrogestan?? fått bivirkninger? Kjenner utrolig lite av de denne gangen. Vanligvis blir jeg kjempe svimmel, men det har variert fra forsøk til forsøk. Syns jeg reagerer ulikt hver gang. Har litt ømme bryst men det har jeg alltid før mens. Prøver å ikke tolke noe som helst og heller ta det som det kommer testdagen. Det er lett for meg som har to barn allerede. Vet absolutt hvor pyton disse rugedagene er. har ømme pupper,men er sikkert bare en bivirkning. fikk det igår kveld. send meg en tidsmaskin, jeg er født nyskjerrig hehehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 5. februar 2012 #171 Del Skrevet 5. februar 2012 Tellefanten- tusen takk for et supert svar Det er jo litt skremmende uansett, men vi får jo bare se hvordan det går.... Kan nok hende jeg sender deg noen meldinger... Har ikke så lang erfaring... Kan jeg spørre hvor gammel du er?? Eller hvor ung du er??? Du er heldig som har to Håper også vi får det til etter hvert. Og er utolmodig ja.. og har ei som bare har såååå lyst til å bli storesøster.. derfor litt ekstra kjedelig når det ikke ble noe av denne gangen....men men.. alle gode ting er tre Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellefanten Skrevet 5. februar 2012 #172 Del Skrevet 5. februar 2012 Tellefanten- tusen takk for et supert svar Det er jo litt skremmende uansett, men vi får jo bare se hvordan det går.... Kan nok hende jeg sender deg noen meldinger... Har ikke så lang erfaring... Kan jeg spørre hvor gammel du er?? Eller hvor ung du er??? Du er heldig som har to Håper også vi får det til etter hvert. Og er utolmodig ja.. og har ei som bare har såååå lyst til å bli storesøster.. derfor litt ekstra kjedelig når det ikke ble noe av denne gangen....men men.. alle gode ting er tre Klem Jeg er 35. Begynte utredning når jeg var 24 og hadde første forsøk når jeg var 25. Skjønner at dere gjerne vil ha søsken. Husker godt hvordan gutten min maste når alle kameratene ble storebrødre. Hadde første søskenforsøk da han var 2, men satt ikke før han var 5. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellefanten Skrevet 5. februar 2012 #173 Del Skrevet 5. februar 2012 Skal teste på fredagen, spent Flere? Da har vi samme testdag. Ganske spent ja, men skal prøve å holde ut til fredag. Har for sikkerhets skyld ikke noen test liggende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happyhamlet Skrevet 6. februar 2012 #174 Del Skrevet 6. februar 2012 Skal teste på fredagen, spent Flere? me2 og blir gal av å vente=/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143980662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellefanten Skrevet 6. februar 2012 #175 Del Skrevet 6. februar 2012 Skal teste på fredagen, spent Flere? me2 og blir gal av å vente=/ Du har ikke blitt fristet til å teste igjen da happy? Håper denne uke går super fort og at vi får det svaret vi ønsker oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904297-jabbestr%C3%A5d-for-februar-testere/page/7/#findComment-143981010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå