Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Jeg får 2800 i barnebidrag nå, men hvor mye kan jeg kreve at det økes nå når barnet er fyllt 6 år? Vi har privat avtale og vil ikke gå gjennom nav. Jeg studerer og får overgangsstønad...han tjener 6-700.000,. i året.
Kliko Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Oooops, leste litt fort igjennom jeg ser jeg. Om du har os og han si 650.000 i året skal du ha 1900 kr i mnd, så tror ikke du kan kreve så veldig mye mer gitt.. Gå inn på http://tjenester.nav.no/bidragsveileder/steg1.action og sjekk det ut der..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Tror du får mer enn nok for et barn. En 6-åring koster ikke nesten 6000,- i mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Tror du får mer enn nok for et barn. En 6-åring koster ikke nesten 6000,- i mnd. Ups! Glemte å si det er for 2 barn, søstra er 2 år:D hi
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Tror du får mer enn nok for et barn. En 6-åring koster ikke nesten 6000,- i mnd. Ups! Glemte å si det er for 2 barn, søstra er 2 år:D hi Om det er for to barn så kan det være at du skal ha mer. Du får regne på det
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Tror du får mer enn nok for et barn. En 6-åring koster ikke nesten 6000,- i mnd. Ups! Glemte å si det er for 2 barn, søstra er 2 år:D hi Om det er for to barn så kan det være at du skal ha mer. Du får regne på det Jeg forstår meg ikke på den bidragsberegnern på nav sine sider:p Tror jeg kom fram til 1944 for ene ungen og 2432 for den andre...men skal man legge dette sammen? hi
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Tror du får mer enn nok for et barn. En 6-åring koster ikke nesten 6000,- i mnd. Ups! Glemte å si det er for 2 barn, søstra er 2 år:D hi Om det er for to barn så kan det være at du skal ha mer. Du får regne på det Jeg forstår meg ikke på den bidragsberegnern på nav sine sider:p Tror jeg kom fram til 1944 for ene ungen og 2432 for den andre...men skal man legge dette sammen? hi Kan vel be om 500 kr mer i mnd hvertfall?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 BF her tjener ca 600.000,-. Bidraget gikk opp til 4900 når det ble regulert ved 6 årsalder, fra 3600. Reguleringen skjer automatisk hvis du har bidrag via Nav.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Herregud, stakkars BF. Regner med at du har full overgangsstønad, bostøtte, kanskje noe fordi du e student, muligens kontantstøtte for den minste + bidrag og barnetrygd! Du BøR ha godt over 25.000 i mnd og alikevel skal du ha mer.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #11 Skrevet 26. januar 2012 Herregud, stakkars BF. Regner med at du har full overgangsstønad, bostøtte, kanskje noe fordi du e student, muligens kontantstøtte for den minste + bidrag og barnetrygd! Du BøR ha godt over 25.000 i mnd og alikevel skal du ha mer. Eh.. er vel barna som skal ha nytte av de pengene.. ikke hun...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Joda, men kom ikke her å si at to barn koster 10.000 kr i mnd!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #13 Skrevet 26. januar 2012 Joda, men kom ikke her å si at to barn koster 10.000 kr i mnd! Neida, men noe av pengene kan jo i tillegg spares til de blir større. Hvis foreldrene fremdeles hadde bodd sammen, hadde de mest sannsynlig spart for barna. Vet ikke jeg altså, her bor vi foreldrene sammen
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #14 Skrevet 26. januar 2012 Stakkars barnefar?? Jaja, HAN valgte å forlate oss. Og jeg skal ikke få dekt utgifter til ungene? Jeg betaler skatt på os, og har med alt utbetalt 19.000,- og da har jeg husleie på 8.000,- og begge ungene i barnehagen.Har ikke mye igjen etter regninger. Bere nå nettopp måtter jeg kjøpe ny vinterdress og sherox til eldste, en stor utgift for meg. Kan jeg ikke be om 500 kr mer nå da aldersgrensen er kommet til en justering? Skal jo ha mye mer i bidrag om jeg hadde fått nav til å regne det ut i tillegg:p hi
Utrulig Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 Stakkars barnefar?? Jaja, HAN valgte å forlate oss. Og jeg skal ikke få dekt utgifter til ungene? Jeg betaler skatt på os, og har med alt utbetalt 19.000,- og da har jeg husleie på 8.000,- og begge ungene i barnehagen.Har ikke mye igjen etter regninger. Bere nå nettopp måtter jeg kjøpe ny vinterdress og sherox til eldste, en stor utgift for meg. Kan jeg ikke be om 500 kr mer nå da aldersgrensen er kommet til en justering? Skal jo ha mye mer i bidrag om jeg hadde fått nav til å regne det ut i tillegg:p hi Så la nav rekne det ut om han ikkje er enige i at du skal få meir i bidrag.
Kliko Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Hvorfor ikke ha det igjennom nav da om du påstår at du vil få så mye mer da? Det at det betaler skatt av os er HELT FRIVILLIG!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #18 Skrevet 26. januar 2012 Mange som er misunnelige her for at noen har en BF som kan bidra godt økonomisk!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #19 Skrevet 26. januar 2012 Haha, nei det er ikke det gitt. OS er skattepliktig om du har en inntekt ved siden av! Har du ikke det trenger du heller ikke betale skatt.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #20 Skrevet 26. januar 2012 #19: sjekk opp før du uttaler deg! Du virker lite smart!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #21 Skrevet 26. januar 2012 Du, jeg har selv mottatt os - og i et helt år betalte jeg IKKE skatt av os fordi jeg ikke hadde annen inntekt. Ring skatteetaten før du uttaler deg vennen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #22 Skrevet 26. januar 2012 Ring selv stupid! Selv om du får tilbake alt du har betalt, så er den fortsatt skattepliktig. Alle inntekter, inkludert trygder er skattepliktig. Ring ditt skattekontor lille venn!!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #23 Skrevet 26. januar 2012 Ring selv stupid! Selv om du får tilbake alt du har betalt, så er den fortsatt skattepliktig. Alle inntekter, inkludert trygder er skattepliktig. Ring ditt skattekontor lille venn!! Det at den er skattepliktig betyr ikke at du skal BETALE skatt. Mottar du kun OS er du nullskatteyter selv om OS aldri så mye er skattepliktig. Akkurat som at du ikke betaler skatt dersom du ikke har inntekt utover frikortgrensen:) Så hvis du kun har OS og betaler skatt, så gjør du det på frivillig basis. Du KAN velge å gjøre det på den måten (tvungen sparing) eller du KAN velge å ha litt mer utbetalt hver måned!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #25 Skrevet 26. januar 2012 Jeg er student og tjener har rundt 60 000 i året og far tjener 650 000 i året. Bidraget ble endret i fjor automatisk(det går gjennom nav). Han har 4-8 netter i mnd, altså det er det fradraget han har, men han har henne 6 netter. Han betaler 4000 kr i mnd.men skulle egentlig betalt mer. For jeg har ikke endret inntekten min som står på rundt 160 000 i året pluss at det står ar jeg mottar stønad til barnetilsyn og dobbel barnetrygd, noe som ikke stemmer. Jeg har gått ned i inntekt etter at jeg ble student, og jeg har mistet alle stønadene for 2 år siden, så har ikke stønad til barnetilsyn lenger, heller ikke dobbel barnetrygd, eller OS eller noe annet fra nav(kun vanlig BT på 970 kr) Men jeg orker ikke krangle med far, han klikka i vinkel da bidraget gikk opp det året hun fylte 6 år, så orker ikke enda en krangel. Så inntekten min får bare stå selv om det er feil. Om 1,5 år er jeg i full jobb igjen(forhåpentligvis får jeg full stilling etter studiene) så da skal han betale mindre. Og normal og fair som jeg er så sier jeg ifra når inntekten min går opp, i motsetning til han. Han sa nemlig ikke at han gikk opp i inntekt så han betalte 1200 kr i 4 år hvor han tjente 650 000, og ikke 230 000 lenger. Men dette fant jeg ut fordi jeg sendte krav om bidragsendring fordi JEG fikk en bedre betalt jobb og ville være fair mot han...hahaha.. så endte det med at han måtte betale mer, fordi han hadde gått opp i inntekt 4 år tidligere..jaja..er det mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå