Gå til innhold

HVor lang tid tok fødselen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det, fra første rie til ungen var ute? Er annen gangs nå, og det tok 10 timer siste(ble satt igang), da gikk vannet og riene startet umiddelbart. De sa det var kjapt, og at jeg måtte komme med engang denne gangen. Erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare født en gang før, da tok det ca. 9 timer fra jeg kjente rier til hu var ute. Fikk ikke noen kommentarer på at det var en unormalt rask fødsel akkurat :)

Skrevet

Frå første rie gikk det vel ca 16timar, men frå første vonde rie gikk det ca 3timar.

Frå eg ankom sjukehuset tok det ca 7timar.

Var då førstegongsfødande.

Skrevet

1: 17 timer

(fra aller første regelmessige ri, men aktiv fødsel 4 cm startet senere)

2: 16 timer (med masse kynnere/svake rier et døgn i forkant -dette var alt for tidlig fødsel, så mulig det tok ekstra tid fordi det egentlig ikke var klart..)

3: 11 timer (hadde 6 timer rier tidligere på dagen som stoppet opp 6 timer.. hun var stjernekikker så de mente det ville gått fortere om ikke)

De sier det går raskere for hver gang, og selv om jeg har hatt relativt lange sier de nå at jeg må være forberedt på at det kan gå fort, spesielt fra 4-10cm.

Skrevet

1,5 time fra vannet gikk til baby var ute... veldig raskt og overraskende. fikk beskjed fra sykehuset at neste fødsel antagelig vil være rask og at man må komme tidlig til sykehuset. Jordmor har sagt at det ikke nødvendigvis blir sånn... Jeg tar nok ingen sjanser, og reiser inn med en gang jeg kjenner noe denne gangen. og nå vet jeg jo hvordan det kjennes ut også.. og hvis det er en trøst: jordmor har sagt til meg at hvis du er i tvil om at fødselen starter, så er du ikke i tvil. Man er helt sikker når man har gjort det før.. sa hun :)

Skrevet

Laaaaaaang latensfase, som er det jeg husker best fra fødselen. Ble satt i gang på 4. døgnet uten å ha fått sove. Da tok det bare 3 1/2 time. Forventer å komme i gang av meg selv denne gangen, og at det blir en relativt rask fødsel.

... men det er jo ingen garanti, så tar modningsakupunktur for å forsøke å påvirke det i den retningen i alle fall ;-) He he he

Skrevet

Oj, her tok det 6 timer fra første rie til han at ute. Har ikke fått beskjed om noe spesiellt i forhold til det denne gangen. Tar kun ti min å kjøre til Riksen, men må jo få besteforeldre til å hente storebror først. ikke veldig klar for å føde hjemme eller i bilen...

Skrevet

Hehe, da var jo ikke min fødsel rask i det hele tatt!! Men jeg har over en time til sykehuset, så kanskje derfor de ba meg dra tidlig... Eller at det kanskje tar lengre tid med satt ignag/drypp ol?

Skrevet

36 timer fra første rie, men var ikke i fødsel så lenge. Var i aktiv fødsel i ca 3,5 time.

Skrevet

Reisevei har jo mye å si her, da. Jeg ble ikke satt igang sist. Ble vekket av første rie på morgenkvisten.

;-) Sikkert lurt å ringe føden med en gang det starter og fortelle om tidligere erfaringer, så får man forhåpentligvis klarsignal på å komme, vil jeg tro. Seks dager til termin her. Fødte tre dager over sist.

Skrevet

En fødsel regnes vel fra 3 cm åpning å/eller når riene er sterke/regelmessige, tror jeg de sier.

Nr1: 25 timer fra 3 cm å regelmessige harde rier, 34 timer fra første svake rie.

Nr2: 3,5 timer, kjapt å greit. Våknet med rier i 6 tiden, kom på sykehuset kl 8 med 7 cm åpning, færdi kl 9.30.

Nr3: Igangsatt. Merket ingen ting før vannet gikk kl 9 på kvelden, 3 cm kl 23, fikk akupunktur 23.30 å ungen ute 23.50. Står 20 min styrt-fødsel i hans papirer. Ikke å anbefale. Den absolutt vondeste fødselen. å ungen va blå-grå, å fikk ikke puste når han ble født. Jordmoren sa at han rett å slett var svimmel å ør etter å ha kommet til verden alt for fort.

Nr4: Igangsatt. 3 cm åpning ca kl 24, 5 cm kl 01.00 å ungen ut 01.40. Grei å "lett" fødsel.

Er spent på nr 5 nå, å hvordan den fødselen blir :-)

Skrevet

Nr 1: Akkuar 10 timer fra det hele startet med vannavgang til han var ute

Nr 2: Litt vanskelig å si akkurat. Kjente litt knip og stramme kynnere på morningen og formiddagen. Tok seg ikke særlig opp. Trodde det kanskje var maserier. I 13 tida skjønte jeg at noe måtte være på gang, de var ikke så vonde, men regelmessige. Ca kl 15 hadde jeg vonde rier. Dro på sykehuset og var der kl 17. kl 17.36 var han ute. Ca 4,5 timer fra da jeg skjønte at det ble fødsel ihvertfall:)

Skrevet

En fødsel regnes vel fra 3 cm åpning å/eller når riene er sterke/regelmessige, tror jeg de sier.

Nr1: 25 timer fra 3 cm å regelmessige harde rier, 34 timer fra første svake rie.

Nr2: 3,5 timer, kjapt å greit. Våknet med rier i 6 tiden, kom på sykehuset kl 8 med 7 cm åpning, færdi kl 9.30.

Nr3: Igangsatt. Merket ingen ting før vannet gikk kl 9 på kvelden, 3 cm kl 23, fikk akupunktur 23.30 å ungen ute 23.50. Står 20 min styrt-fødsel i hans papirer. Ikke å anbefale. Den absolutt vondeste fødselen. å ungen va blå-grå, å fikk ikke puste når han ble født. Jordmoren sa at han rett å slett var svimmel å ør etter å ha kommet til verden alt for fort.

Nr4: Igangsatt. 3 cm åpning ca kl 24, 5 cm kl 01.00 å ungen ut 01.40. Grei å "lett" fødsel.

Hvorfor ble du egentlig igangsatt? Var det pga tidligere styrtfødsel? Jeg har to styrtfødsler bak meg, og er livredd for å føde i bilen...

Skrevet

Hvorfor ble du egentlig igangsatt? Var det pga tidligere styrtfødsel? Jeg har to styrtfødsler bak meg, og er livredd for å føde i bilen...

Jeg ble/blir satt i gang pga sv.skapdiabetes + at det går rimelig kjapt når fødselen først kommer i gang. Så denne gangen blir jeg lakt inn 14 dager før termin å satt i gang. De tar ikke sjangsen på at jeg ikke kommer frem i tide. Sjønner du er redd for å ikke rekke å komme til sykehuset ja..

Skrevet

43,5 timer fra 1. rie.... Var 19,5 timer etter at vi kom til sykehuset da... håper det går litt raskere denne gangen.....

Skrevet

fra første ri til han var ute tok det 5,5 døgn.. Ble ikke satt igang..

Skrevet

Med nr 1 tok det 14 timer fra jeg kjente første rie til snuppa var ute.

Med nr 2 tok det 6 timer fra vannavgang til snuppa var ute, men bare 2 timer med rier.

Nr 3 er bestilt til noe midt imellom:):)

Skrevet

1.fødsel- 15 timer fra første vonde rie

2.fødsel- 2 timer fra første vonde rie, og bare 1 time og 20 min fra 4 cm / aktiv fødsel..

Så ja, det kan gå FORT andre gangen! :D

Skrevet

Nr 1: Ca 3 timer. I hvert som var vonde. Prøvde å overbevise jordmor om at jeg hadde regelmessige sammentrekninger noen timer før det også, men hun trodde meg ikke fordi jeg sa det ikke var vondt. Dermed fikk jeg drypp med riestimulerende, og DA ble det vondt da! Og gikk mye fortere enn jordmora egentlig hadde tenkt seg.

Nr 2: Ca 3 timer. Også der var "noe" på gang i ca et halvt døgn før, men denne gangen dro jeg ikke inn til sykehuset og masete jordmødre før jeg var nødt (= under en time før ungen ble født)!

Skrevet

Nr 1: ble født 14 timer etter første tegn til fødsel....tok vel 3-4 timer fra 3 cm åpning. mistet trykketrangen pga fødespinal

Nr 2: 3 timer fra første tegn til fødsel. fra 4/5 cm til barnet var ute tok det ca 45 minutt

Skrevet

Nr. 1 tok ca. 24 timer fra første ordentlige rie. Vannet ble tatt av jordmor langt ut i fødselen. Opplevdes som en lang og vond fødsel.

Nr. 2 Da gikk vannet kl uten forvarsel kl 20.15, jeg tenkte jeg skulle holde meg hjemme en god stund... Men riene kom som kastet på meg samtidig, var på sykehuset kl 21 og kl 22.14 var han født uten noe annen sm.lindring enn lystgass.

Må si nr. 2 var en mye bedre fødselsopplevelse! Håper nr.3 også kommer forholdsvis fort, forferdelig å holde på m rier i en evighet!

Skrevet

For meg var det også en laaang og seig latensfase! Tok 29 timer å få 3-4 cm åpning og 12 av disse timene var svært smertefulle! Fra 3 cm tok det 5 timer og 43 min til han var ute.

Så fra jeg kjente noe 07:00 tirsdag til han var ute onsdag 17:43, gikk det altså 34 timer og 43 min..

Håper virkelig latensfasen blir mye kortere denne gangen. 7 uker og 3 dager igjen til termin :o)

Skrevet

Pga fare for at vannet skulle gå tidlig lå jeg på sykehuset 4 dager før fødsel.

Vannet gikk midnatt, kjente litt murringer, 15.45 skjønte jeg at fødselen var igang, 16.28 var hun ute :) (u 32-4)

Fått beskjed om å holde meg i nærheten av sykehuset når jeg begynner å kjenne noe :)

Skrevet

1: tok 1t og 20 min fra vannet gikk. Og ca 2 timer fra eg begynte å kjenne at det va noe som skjedde (les: litt vondt i korsrygg og små menssmerter fremme i magen).

2: tok 5 timer med komplikasjoner fra vannet gikk. Aktiv fødsel i 2 timer.

er spent denne gangen på hvor lang tid det tar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...