**Cayenne** Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Da jeg gikk til akupunktør/homeopat anbefalte hun meg babyklister (Fructus femina e.l.) fra eggløsning til ikm. Noen som har prøvd det? Funker det?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Jeg brukte det... Og er nå 31uker. Hadde 4SA i forkant, men om Fructus f. er årsaken til at det nå går bra kan jeg ikke svare på. (Har jo gått til homopat, akupunktur osv også) Men det skader ikke å prøve da... Dyre dråper, men brukte det hele første trimester
Ariel_86 Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Nyskjerrig:) hva er det for noe, og hvordan fungerer det?
**Cayenne** Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2012 Anonym: Tok du noen andre preparater også? Ariel: Noen alternative behandlere anbefaler dette for å få spiren til å klore seg fast, særlig hvis man er plaget med sa. Dråper man tar 2 eller 3 x 10 i litt vann hver dag fra el til ikm.
Ariel_86 Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Takk for svar cayenne:) hvor får man kjøpt det?
Grynet:) Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Hei! Er dette noe lignende wild yam kosttilskudd eller krem? Hvordan fungerer det? Altså; normaliserer det hele hormonbalansen som f eks Vitex, eller styrker det slimhinnene spesielt? Begge deler hjelper jo fosteret å feste seg Jeg lurer jo selvfølgelig også på hvor man får tak i det - men jeg heller i meg en neve kosttilskudd hver morgen allerede da.
**Cayenne** Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2012 Svar fra Frøyaklinikken: "Babyklister" blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tedens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling får å styrke livmoren. Vi på klinikken synes dette er et spennende suplement til behandlingen vi gir, og synes at den har god effekt. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendes til å miste uten tydelig grunn. Vet man får det på apoteket på St.Hanshaugen i Oslo, de har en del alternativ medisin, ellers aner jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Ja, jeg gikk til Frøyaklinikken faktisk (går der jevnlig enda), og fikk flere preparater. Men saken er den at homopatmedisin er individuelt tilpasset med dose/mengde og preparat. (noe jeg fikk for en ting, kan virke på noe annet hos deg) Derfor er det bedre at du går dit selv og får veiledning, en at jeg skriver alt jeg tok/tar Tingene jeg tok var også samtidig med akupunktur og fotsoneterapi. Preparatet får du på de fleste apotek, men noen må bestille det inn. "anonym #2"
**Cayenne** Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2012 Anonym #2 - er du gravid og hvor lang tid tok det etter du begynte med dette? Jeg gikk til Frøyaklinikken i 5 mnd uten at det hjalp, slutta siden jeg bare ble enda mer baby-stressa av det. Men babyklister har jeg bare brukt siste mnd, og lurer på om jeg skal investere i nye dråper...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Jeg begynte å gå der høsten 2010 ca... Da hadde jeg en syklus på 14dager, og en kropp i total ubalanse Etter endel veiledning med kosthold, vitaminer og noe homopat med. så kom syklusen i gjenget etter ca 5-6mnd, da startet vi også aktivt å prøve (med el. tester osv.) 4mnd etter det var jeg gravid, og er nå 31uker. (Har hatt 4SA tidl, før jeg kom til Frøya) Syntes også at det kunne bli litt "stress", og at hun jeg går hos kan mase litt mye...Men da sa jeg bare ifra tilslutt at "nå trenger jeg en time-out", og da roer hun seg litt for en stund hehe. "Babyklister" (fruktus feminina) brukte jeg som sagt 2 av de 4 prøve periodene, og 3mnd etter at jeg ble gravid daglig. #2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå