Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Har googlet litt, men ikke funnet svar på dette, så da tenkte jeg kanskje noen av dere kan ha peiling.. Jeg fikk et gavekort på 3000 i en møbelbutikk. Butikken annonserer med 10 dagers åpent kjøp mot fremvisning av kvittering.. Kjøpsloven sier at om man kjøper en vare kan man uten å måtte gi grunn returnere den inne 14 dager. Sees ikke gavekort som en vare som er kjøpt..? Jeg ønsker heller å bruke pengene i en annen møbelbutikk, og syns det er så surt å bare måtte finne noe for å få brukt det.. Jeg kunne ikke få ut pengene, men syns virkelig dette er et paradoks.. Jeg forstod det slik at jeg kan bruke gavekortet på en vare, og så komme tilbake med varen innen 10 dager og benytte meg av åpent kjøp regelen.. Tungvint for dem, og tungvint for meg! (arg, litt gravidhormoner ute og triller! )
litekreativtbrukernavn Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 hmmm... ville sendt en mail til forbrukerombudet og spurt, hvis jeg var deg. Det er sikkert egne regler som omhandler gavekort, men tror ikke de går innunder kjøpsloven som "vare...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Dette med 14 dagers angrerett gjelder kun ved kjøp utenfor fast utsalgssted, altså kjøp via telefon, katalog, internett eller dørsalg.. Du har ingen rettigheter her, selv om du bruker butikkens egen angrerett etter kjøp kan de si at du ikke får ut penger når du leverer varen tilbake og at du kun får tilgodelapp.....
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Har googlet litt, men ikke funnet svar på dette, så da tenkte jeg kanskje noen av dere kan ha peiling.. Jeg fikk et gavekort på 3000 i en møbelbutikk. Butikken annonserer med 10 dagers åpent kjøp mot fremvisning av kvittering.. Kjøpsloven sier at om man kjøper en vare kan man uten å måtte gi grunn returnere den inne 14 dager. Sees ikke gavekort som en vare som er kjøpt..? Jeg ønsker heller å bruke pengene i en annen møbelbutikk, og syns det er så surt å bare måtte finne noe for å få brukt det.. Jeg kunne ikke få ut pengene, men syns virkelig dette er et paradoks.. Jeg forstod det slik at jeg kan bruke gavekortet på en vare, og så komme tilbake med varen innen 10 dager og benytte meg av åpent kjøp regelen.. Tungvint for dem, og tungvint for meg! (arg, litt gravidhormoner ute og triller! ) Jeg ville trodd at om du brukte gavekortet på et kjøp, og dersom de definerer "åpent kjøp" som om at du kan få pengene tilbake, så ville jeg tolket det slik at du kan få pengene ut. Men at du må bruke gavekortet og fysisk kjøpe en vare for så å komme tilbake og få pengene igjen. Men noen definerer "åpent kjøp" som at du får levere varen tilbake og få tilgodelapp, og da er du like langt! Men er langt i fra sikker her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå