Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt den, men ikke prøvd den enda. Har forventninger til den nå med nr to, for nr våknet ALLTID da han skulle flyttes på etter amming både natt og dag. Hadde en følelse av at det var så godt og varmt der han var. Med drykid blir han jo liggende på den ferdig oppvarmede madrassen. I tillegg blir det vel trygt, lunt og godt med veggene tett rundt, også som beskyttelse mot meg, storebror, pappa og dyner hvis vi samsover. Tenkte å vaske den i

dag, og ta den med på føden så han kan bruke

den fast de første månedene.

Spent på om den svarer til mine forventninger. :-)

Eg har den, kjøpte den til nummer 1, hadde ikkje klart meg uten!!! For en fantastisk oppfinnelse!! :)

Vi hadde den i sprinkelsenga, slik at når lillegull skulle ammast om natta va d berre å løfte opp heile sulamitten, brette ned kanten, amme, brette opp kanten og legge heile sullamitten tilbake i senga, lillegull strålande fornøgd sida h*n ikkje merka forskjell på underlaget sitt (ofte e d jo ditte å gå fra ei varm madrass atme mor, til ei madrass som har blitt kald i sprinkelsenga som gjer at dei våkna). Eg kjem definitivt til å bruke den på nummer 2 og;)

Ei venninne av meg sov omtrent ikkje dei 3 første mnd etter babyen va komt, for h*n våkna kvar gang dei putta h*n tilbake i sprinkelsenga etter amminga. Så fekk ho låne ammemadrassa mi, og plutselig fekk dei bådde ei og to og ti nette me sammanhengande søvn...

Las ei liste her inne for litt sida, om ka babyutstyr en MåTTE kjøpe, ka en BURDE kjøpe å ka en absolutt IKKJE trengte å kjøpe. Der sto ammemadrassa på absolutt ikkje, men eg e værtfall kjempeglad for at vi har den!!=)

Eg har den, kjøpte den til nummer 1, hadde ikkje klart meg uten!!! For en fantastisk oppfinnelse!! :)

Vi hadde den i sprinkelsenga, slik at når lillegull skulle ammast om natta va d berre å løfte opp heile sulamitten, brette ned kanten, amme, brette opp kanten og legge heile sullamitten tilbake i senga, lillegull strålande fornøgd sida h*n ikkje merka forskjell på underlaget sitt (ofte e d jo ditte å gå fra ei varm madrass atme mor, til ei madrass som har blitt kald i sprinkelsenga som gjer at dei våkna). Eg kjem definitivt til å bruke den på nummer 2 og;)

Ei venninne av meg sov omtrent ikkje dei 3 første mnd etter babyen va komt, for h*n våkna kvar gang dei putta h*n tilbake i sprinkelsenga etter amminga. Så fekk ho låne ammemadrassa mi, og plutselig fekk dei bådde ei og to og ti nette me sammanhengande søvn...

Las ei liste her inne for litt sida, om ka babyutstyr en MåTTE kjøpe, ka en BURDE kjøpe å ka en absolutt IKKJE trengte å kjøpe. Der sto ammemadrassa på absolutt ikkje, men eg e værtfall kjempeglad for at vi har den!!=)

Jeg hadde ikke slik madrass til førstemann men har vurdert det nå. Men så var det jo alle disse spm jeg har da :-)

Jeg lurer da på et par ting... den er jo ganske smal - hvilken dynestørrelse brukte du til babyen?

Hvis - eller skal vi si når... - babyen tisser igjennom tøyet - hadde du laken eller noe lignende i den slik at madrassen ble godt beskyttet?

Jeg brukte lammeskinn i sengen til førstemann og det blir det vel ikke helt plass til her.... ?

Kanskje rare spm men jeg lurer nå på de likevel jeg :-)

hei

vi brukte også denne til første og har ikke angret et sekund på at vi kjøpte den. vi hadde et helseteppe liggende oppi og brukte den minste dyna 65'80 cm(tror jeg det var). Går sikker tå legge skinn oppi, iallefall de som de har på babyshop, de er ikke så store. men skinnet vil sikkert gå litt oppover kantene.

har flere venninder som har lånt vår :-)

Annonse

Jeg har tenkt litt på denne, men vet ikke om den vil bli brukt skikkelig. Det fordi jeg klarer ikke å holde meg våken mens jeg ammer, så jeg har tidliger bare tatt babyen i sengen, lagt den til og sovet videre.

Det eneste jeg tenker på at det kanskej kan være litt større trygghet mtp samsoving. Har opplevd en gang at ungen har fått min dyne over seg, og da sluttet jeg øyeblikkelig å bruke min dyne over babyen. Det funket

Det funket også å pakke babyen inn i et teppe slik at det ikke ble noe temperaturforskjeller de gangene jeg ammet på sengekanten og la babyen sovende oppi sengen...

Tenker litt på denne ammemadrassen kun pga samsoving...

Og det at vi har to andre barn denne gang som kommer krypende oppi sengen vår..

hva koster slik madrass?

Tror ikke vi hadde noe oppi madrassen, men det husker jeg faktisk ikke. Hadde et sånt tisselaken under ammemadrassen, slik at evt søl ikke skulle trenge gjennom madrassen i sprinkelsengen. Ammemadrassen kan som sagt vaskes på 60' i maskinen, så blir det søl er det bare å kaste den inn der;)

Brukte den minste babydynen over lillegull. Passer jo ikke helt nedi liksom, men man legger den jo bare fint over og passer på at babyen har det bra;) Og man kan jo bruke hva man vil som underlag, om man ønsker noe ekstra. Den er jo litt liten, så det kan jo være at det man vil ha oppi "havner litt utenfor".

Vi brukte denne til jenta vår. Kjempe fornøyd. Pappaen var veldig redd for at han skulle rulle oppå henne i senga vår. Så den gav han ro i sjela mht det. :)

Vi la et lite lammeskinn oppe i også lå hun på store gulpekluter i tillegg, hadde en storgulper! ;P

Som sagt over her, så var den kjempe fin når man skulle flytte babyen uten å våkne.

Kommer definitivt til å hente frem madrassen når nr 2 kommer til høsten.

Vi bet 700 kr, og var vel anvendte penger for oss iallefall. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...