3 på rad Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg er nå i uke 36 og babyen ligger i tverrleie og jeg har lavt SF-mål. Har fått ul neste onsdag, men går bare og stresser og bekymrer meg. Noen som har vært i samme situasjon? Hvis ikke baby snur seg så blir det jo KS, nekter snuing. Noen som vet om det kan ha en sammenheng med tverrleie og lavt SF-mål? Er jo brei som en låvedør, men magen er ikke så stor den andre veien. Noen som har fått KS pga. tverrleie? Evnt. når i forhold til terminen ble det satt opp KS? Setter stor pris på alle svar, da dette sliter på nattesøvn og humør..
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Huff, kjenner meg så godt igjen i tankene og bekymringene dine! Min første lå i tverrleie (veldig ubehagelig forresten!). Jeg hadde også lavt sf-mål, men fikk beskjed om at det var helt vanlig ved tverrleie. Rett og slett fordi babyen ligger i høyden i stedet for bredden. Så jordmoren min var ikke bekymret i det hele tatt, og det beroliget meg også. Jeg var også veldig imot vending/snuing, og ga klar beskjed til legen på sykehuset om at det var uaktuelt fra min side. Magefølelsen min sa at det ikke var noe for meg, og i tillegg var jeg super øm i hele magen (presser ganske bra på når ungen ligger slik lenge). Heldigvis var det ingen som forsøkte å overtale meg til noenting. Jeg ble satt opp til ks seks dager før termin, og det gikk veldig bra. Et ks ved tverrleie er litt verre enn et "vanlig" ks, da barnet ofte ligger litt kronglete til. Så det må dyttes litt mer på og tar litt lengre tid. Men det er jo eneste måten å få barnet ut på Synes ikke du skal bekymre deg for mye på forhånd når det kommer til både lavt sf-mål eller ks. Hvem vet, kanskje babyen snur seg, det er fortsatt litt tid igjen. Og hvis det skulle vise seg at ingenting skjer og du må ha ks, så går det helt sikkert bra også. Min lille var frisk og rask da hun kom ut, og pustet veldig fint på egenhånd fra første stund. Hun hadde heller ikke tatt noe skade av å ligge i det leiet. Masse lykke til, og spør gjerne hvis det er noe annet du lurer på!
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Sorry, mente selvsagt at barnet ligger i bredden i stedet for i høyden!
Fgf februar 12 Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Mini lå i sete og tverrleie frem til uke 36, da snudde han seg til hodeleie, tror han har vært i tverleie igjen etterpå, men tror han er tilbake i hodeleie nå, skal på ny ul om en uke,da er jeg 38+5 . Jeg hadde også avflatet sf mål derfor de ville følge litt ekstra med, men han er litt liten også så han har vel plass til å snu seg ennå..... Håper småen snur seg til hodeleie og alt går bra, lykke til uansett om det blir slik eller sånn
3 på rad Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2012 Tusen takk for svar. Hvor lenge før fikk du beskjed om Ks da? Jeg tenker mye på det, selv om det sikkert går bra til slutt. De som sier at 2.gangs gravide vet hva de går til tar feil, for her har jeg aldri vært så bekymret som nå, hehe. Var mye mer avslappet første gang og hadde en fin, vaginal fødsel. Det er uvitenheten som tar knekken på meg, hadde jeg bare visst om det ble Ks så kunne jeg hvertfall forberedt meg på det. Nå er jeg bare forvirra og bekymra, men men.
3 på rad Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2012 Takk for det Fgf februar 12! Vi får krysse fingrene for at de snur seg i tide Jeg er 2.gangs og første baby veide 4070g og lå hele tiden på toppen innenfor normalen på SF-målet. Denne gangen har jeg ligget nederst og kommer bare nærmere og nærmere streken
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Tusen takk for svar. Hvor lenge før fikk du beskjed om Ks da? Jeg tenker mye på det, selv om det sikkert går bra til slutt. De som sier at 2.gangs gravide vet hva de går til tar feil, for her har jeg aldri vært så bekymret som nå, hehe. Var mye mer avslappet første gang og hadde en fin, vaginal fødsel. Det er uvitenheten som tar knekken på meg, hadde jeg bare visst om det ble Ks så kunne jeg hvertfall forberedt meg på det. Nå er jeg bare forvirra og bekymra, men men. Jeg fikk ikke vite datoen for ks så tidlig nei, ... de håpet nok at hun ville snu seg. Må ærlig innrømme at jeg ikke husker helt, men tror jeg fikk vite det en eller to uker før operasjonen. Var også ganske lik deg i tankegangen min, veldig forvirret og ville egentlig bare vite hva vi skulle gjøre. Det er ganske frustrerende å gå rundt og vente på om ungen snur seg eller om det blir ks. Må ærlig innrømme at jeg personlig ble kjempe skuffet over at hun ikke snudde seg, fordi jeg ville absolutt ikke ha ks. Men det er dessverre slik at man noen ganger ikke har noe valg. Og det positive er at de under operasjonen fant en feil på livmoren min, så en vaginal fødsel kunne fått store konsekvenser for både meg og barnet (så skal derfor ha ks igjen denne gangen også... og nå i uke 37 ligger barnet i hodeleie...) Forresten, vet ikke om det har så mye å si, men min frøken veide bare 2,9 kg da hun ble født. Så det kan jo være at du får en litt mindre baby denne gangen, og at det også kan ha innvirkning på sf-målet ditt. Krysser fingrene for dere begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå