Nette-mor med lykke i magen Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Følgende navn er under lupen. Deres mening om den, samt andre forslag tas mot med stor takk. Enten må det være et langt fornavn, eller dobbeltnavn. Storesøsknene heter Thea Sofie og Håkon Elias. Emmeline- syns dette er søtt, for søtt? Vilhelmine - denne er oppkalling Alma - trenger mellomnavn (som ikke rimer på Sofie(storesøster).) Emma- litt kjedelig? Ingrid- trenger også mellomnavn Håper dermed kan komme med deres meninger og evt andre forslag.
Nyttårs barn Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Emmeline og Nicoline for den slags skyld blir for søtt for meg. Vilhelmine(a) er fint navn, og ikke så vanlig. Alma er og et fint navn. Alma Johanne/Mathilde/Regine/Synnøve klinger godt synes jeg. Men mange andre muligheter. Emma er på navnetoppen. Ingrid synes jeg er et flott navn, men også noe populært. Noen forslag er Sigrid, Louise, Margrete.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Emmeline- sukkersøtt Vilhelmine/a- fint ikke så mye brukt Alma- er ikke så glad i det navnet Emma- kjedelig og oppbrukt Ingrid - fint, klassisk, stødig navn noen forslag til kombinasjoner med Ingrid: Ingrid Kristine Ingrid Synnøve Ingrid Merethe Ingrid Elise Ingrid Anne Liv Ingrid Andre forslag: Cornelia Angelica Kristin Elea Sigrid Anne Marie Elise
Nette-mor med lykke i magen Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2012 Takk. Liker godt Louise som mellomnavn både til Ingrid og Alma. Syns også et Cornelia er nydelig. Flere som har noen inspill eller nye forslag? Vi ønsket oss Synne, men det heter visst den nyfødte nabojenta som sannsynligvis blir lekekameraten hennes her hjemme. Forslag til andre navn i den stilen??
sommertiara Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Jeg stemmer på Vilhelmine, helt klart!
*Dubsgirl* Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 Emmeline - søtt ja.. Men liker det! Vilhelmine - kjempestilig!! Liker også Vilhelmina! Alma - veldig fint! Emma - vanlig.. Men absolutt fint! Ingrid - flott!! Alma Elise Alma Eline Alma Johanne Alma Olivia Alma Therese Alma Helene Alma Linnea Alma Beate Alma Celine Alma Cecilie Alma Cornelia Ingrid Elise Ingrid Johanne Ingrid Andrea Ingrid Amalie Ingrid Oline Ingrid Marie/a Ingrid Louise Ingrid Emilie Ingrid Helene/a Ingrid Martine Ingrid Anea Andre forslag: Hedda Oline Ulrikke Selma Guro Nora Linnea Victoria Dina Ella Eline Petra Agnes Alva Henny Iben Hanna Julie Jenny Livia Fredrikke Josefine
Håpefull38 Skrevet 27. januar 2012 #7 Skrevet 27. januar 2012 Vilhelmine Liker navn som ikke er så vanlig.
Nette-mor med lykke i magen Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2012 Takk for mange gode inspill. Jeg er også veldig glad i Vilhelmine, men er litt redd for å få mye motbør mot det. Må nok vurdere det en gang til siden dere er så positive Ellers var det mange fine forslag til mellomnavn her. Foreksempel likte jeg Alma Linnea og Ingrid Louise . Fin blanding av gammelt og moderne på samme tid.
M-M-M-mamma Skrevet 28. januar 2012 #9 Skrevet 28. januar 2012 Vi har en prinsesse som heter Madeleine fra før og jeg vil at lillesøster i magen skal hete Emmeline To sukkersøte navn Så jeg likte Emmeline Men vilhelmine var også fint
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 1. februar 2012 #11 Skrevet 1. februar 2012 Vilhelmine er fantastisk navn!
Suebird Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Uten tvil Vilhelmine Og når det i tillegg er oppkalling så er det jo supert, og da kommer du ikke til å få mye motbør Vi har en Wilhelminah - og har aldri hørt annet enn positive tilbakemeldinger!
Nette-mor med lykke i magen Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 2. februar 2012 Vilhelmine er fantastisk navn! Koselig. Får mer og mer lyst på det. Spørs om pappaen er like positiv..........
Håpefull38 Skrevet 2. februar 2012 #14 Skrevet 2. februar 2012 Takk for mange gode inspill. Jeg er også veldig glad i Vilhelmine, men er litt redd for å få mye motbør mot det. Må nok vurdere det en gang til siden dere er så positive Ellers var det mange fine forslag til mellomnavn her. Foreksempel likte jeg Alma Linnea og Ingrid Louise . Fin blanding av gammelt og moderne på samme tid. Som jeg skrev lengre opp, så synes jeg Vilhelmine er et nydelig navn. Har også valgt et navn til jenta mi som ikke er så vanlig. Det er også oppkalling. Har likt det navnet fra jeg var lita. Min oldemor het det. Her vet jeg ihvertfall at familien liker det navnet, og hva andre sier bryr jeg meg ikke om. Hadde noen andre alternativer også som søstrene mine ikke likte så godt, men jeg ga klar beskjed om at det er jeg som bestemmer. Har ikke lagt meg oppi navnevalg på deres unger. Har sagt det til noen og de synes det er et fint navn. Og så ble pappa så glad da jeg fortalte han i går hva navnet på jenta blir, og det ble jeg veldig rørt av. Gå for navnet, du klarer sikkert å overtale samboeren. Kanskje han bare må smake på navnet ei lita stund
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #15 Skrevet 2. februar 2012 Vilhelmine er veldig fint. Mulig vi går for en lettere variant, Helmine, som også blir oppkalling. Helmine er såpass kort at det er mulig med et lite navn foran, som Emma eller Alma f eks.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2012 #16 Skrevet 24. februar 2012 Emmeline og Emmelinn synes jeg er fantastiske navn:) Vilhelmine evt Wilhelmine kjempe pent! Alma Christine,Alma Victoria,Alma Marie Emma- fint men for oppbrukt.. Ingrid- er ikke min favoritt...men samme som med Alma kan alle mellomnavna der brukes med Ingrid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå