Gå til innhold

hvilket navn passer til lillesøster?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følgende navn er under lupen. Deres mening om den, samt andre forslag tas mot med stor takk.

Enten må det være et langt fornavn, eller dobbeltnavn. Storesøsknene heter Thea Sofie og Håkon Elias.

Emmeline- syns dette er søtt, for søtt?

Vilhelmine - denne er oppkalling

Alma - trenger mellomnavn (som ikke rimer på Sofie(storesøster).)

Emma- litt kjedelig?

Ingrid- trenger også mellomnavn

Håper dermed kan komme med deres meninger og evt andre forslag.

Skrevet

Emmeline og Nicoline for den slags skyld blir for søtt for meg.

Vilhelmine(a) er fint navn, og ikke så vanlig.

Alma er og et fint navn. Alma Johanne/Mathilde/Regine/Synnøve klinger godt synes jeg. Men mange andre muligheter.

Emma er på navnetoppen.

Ingrid synes jeg er et flott navn, men også noe populært.

Noen forslag er Sigrid, Louise, Margrete.

Skrevet

Emmeline- sukkersøtt

Vilhelmine/a- fint ikke så mye brukt

Alma- er ikke så glad i det navnet

Emma- kjedelig og oppbrukt

Ingrid - fint, klassisk, stødig navn

noen forslag til kombinasjoner med Ingrid:

Ingrid Kristine

Ingrid Synnøve

Ingrid Merethe

Ingrid Elise

Ingrid Anne

Liv Ingrid

Andre forslag:

Cornelia

Angelica

Kristin Elea

Sigrid Anne

Marie Elise

Skrevet

Takk. Liker godt Louise som mellomnavn både til Ingrid og Alma. Syns også et Cornelia er nydelig.

Flere som har noen inspill eller nye forslag?

Vi ønsket oss Synne, men det heter visst den nyfødte nabojenta som sannsynligvis blir lekekameraten hennes her hjemme. Forslag til andre navn i den stilen??

Skrevet

Jeg stemmer på Vilhelmine, helt klart!

Skrevet

Emmeline - søtt ja.. Men liker det!

Vilhelmine - kjempestilig!! Liker også Vilhelmina!

Alma - veldig fint!

Emma - vanlig.. Men absolutt fint!

Ingrid - flott!!

Alma Elise

Alma Eline

Alma Johanne

Alma Olivia

Alma Therese

Alma Helene

Alma Linnea

Alma Beate

Alma Celine

Alma Cecilie

Alma Cornelia

Ingrid Elise

Ingrid Johanne

Ingrid Andrea

Ingrid Amalie

Ingrid Oline

Ingrid Marie/a

Ingrid Louise

Ingrid Emilie

Ingrid Helene/a

Ingrid Martine

Ingrid Anea

Andre forslag:

Hedda

Oline

Ulrikke

Selma

Guro

Nora

Linnea

Victoria

Dina

Ella

Eline

Petra

Agnes

Alva

Henny

Iben

Hanna

Julie

Jenny

Livia

Fredrikke

Josefine

Skrevet

Vilhelmine :) Liker navn som ikke er så vanlig.

Skrevet

Takk for mange gode inspill. Jeg er også veldig glad i Vilhelmine, men er litt redd for å få mye motbør mot det. Må nok vurdere det en gang til siden dere er så positive :)

Ellers var det mange fine forslag til mellomnavn her. Foreksempel likte jeg Alma Linnea og Ingrid Louise . Fin blanding av gammelt og moderne på samme tid.

Skrevet

Vi har en prinsesse som heter Madeleine fra før og jeg vil at lillesøster i magen skal hete Emmeline :) To sukkersøte navn :) Så jeg likte Emmeline :) Men vilhelmine var også fint :)

Skrevet

Vilhelmine er fantastisk navn!

Skrevet

Uten tvil Vilhelmine :) Og når det i tillegg er oppkalling så er det jo supert, og da kommer du ikke til å få mye motbør ;)

Vi har en Wilhelminah - og har aldri hørt annet enn positive tilbakemeldinger! :)

Skrevet

Vilhelmine er fantastisk navn!

Koselig. Får mer og mer lyst på det. Spørs om pappaen er like positiv..........
Skrevet

Takk for mange gode inspill. Jeg er også veldig glad i Vilhelmine, men er litt redd for å få mye motbør mot det. Må nok vurdere det en gang til siden dere er så positive :)

Ellers var det mange fine forslag til mellomnavn her. Foreksempel likte jeg Alma Linnea og Ingrid Louise . Fin blanding av gammelt og moderne på samme tid.

Som jeg skrev lengre opp, så synes jeg Vilhelmine er et nydelig navn. Har også valgt et navn til jenta mi som ikke er så vanlig. Det er også oppkalling. Har likt det navnet fra jeg var lita. Min oldemor het det. Her vet jeg ihvertfall at familien liker det navnet, og hva andre sier bryr jeg meg ikke om. Hadde noen andre alternativer også som søstrene mine ikke likte så godt, men jeg ga klar beskjed om at det er jeg som bestemmer. Har ikke lagt meg oppi navnevalg på deres unger. Har sagt det til noen og de synes det er et fint navn. Og så ble pappa så glad da jeg fortalte han i går hva navnet på jenta blir, og det ble jeg veldig rørt av. Gå for navnet, du klarer sikkert å overtale samboeren. Kanskje han bare må smake på navnet ei lita stund :)

Skrevet

Vilhelmine er veldig fint. Mulig vi går for en lettere variant, Helmine, som også blir oppkalling. Helmine er såpass kort at det er mulig med et lite navn foran, som Emma eller Alma f eks.

• 3 uker senere...
Skrevet

Emmeline og Emmelinn synes jeg er fantastiske navn:)

Vilhelmine evt Wilhelmine kjempe pent! :)

Alma Christine,Alma Victoria,Alma Marie :)

Emma- fint men for oppbrukt..

Ingrid- er ikke min favoritt...men samme som med Alma kan alle mellomnavna der brukes med Ingrid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...