Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vert igjenom en MA i uke 19 i sept. 2011, Men er nå gravid igjen :) men så lurer jeg på hva ville dere ha gjort..

jeg skal på tidlig ul i uke 12 for å sjekke organer.. men det er jo sååååå lenge til.. Jeg nevnte for legen min at jeg ønsket å få en tidlig tidlig ul for å se at der faktisk var liv, men da sa han at da var det bedre å gå på hcg testing 1 gang i uken.

men så leser jeg her inne at ved en MA så vil hcg fortsette og stige og da vil jeg jo ikke få noe å vite om det faktisk er liv derinde.

håper og har tro på at det skal gå bra denne gangen, men er jo bekymret alikevel.

Hvet ikke heilt hva jeg skal gjøre, smøre meg med tålmodighet og vente til uke 12.. er 5+ 5 idag.. eller går det kansje ann å ringe sykehuset selv og spøre om man kan komme inn før? Noen som vet..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143904115-ang%C3%A5ende-tidlig-ul-og-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Privat ul er jo en mulighet, men har mest lyst til å dra på sykehuset for der veit jeg at jeg er i gode hender.. samtidig så veit jeg ikke heilt om jeg tør å gå på en ul, sist jeg var på en litt sein ordinær ul fikk vi se at der desværre ikke var liv lenger, kom som et sjokk for hadde jo kjent spark 2 dager før.. så gruer meg til å måtte sette mine føtter inn i samme rom en gang til. hmm..

kansje jeg skal ta en tlf. ned til sykehuset og ihvertfal snakke med de, og høre hva de synes er best.

Annonse

Skjønner at du er engstelig, har selv mistet før.

Det høres kanskje brutalt/ufølsomt ut, men dersom det ikke er liv der, hva hjelper det at du ser det på ultralyd? Sykehuset kan ikke hjelpe deg med å få til liv, og kroppen din ordner mest sannsynlig opp selv. Er faktisk litt enig med legen din i det med HCG måling, da vet du om det stiger som det skal. Siden du skal på ultralyd i uke 12 så får du jo vite at det er liv da evnt.

Ultralyd skal gå gjennom fastlegen. Jeg tviler på at du får komme inn hvis du ringer selv til sykehuset..

Det høres kanskje brutalt/ufølsomt ut, men dersom det ikke er liv der, hva hjelper det at du ser det på ultralyd? Sykehuset kan ikke hjelpe deg med å få til liv, og kroppen din ordner mest sannsynlig opp selv. Er faktisk litt enig med legen din i det med HCG måling, da vet du om det stiger som det skal. Siden du skal på ultralyd i uke 12 så får du jo vite at det er liv da evnt.

Ultralyd skal gå gjennom fastlegen. Jeg tviler på at du får komme inn hvis du ringer selv til sykehuset..

Men om det er MA som sist, så vil vel tallene stige som de skal uansett, vil de ikke?

ved MA ordner kroppen jo ikke opp i det selv, så da vil det jo hjelpe å se det tidlig så man ikke går heilt til uke 12 med en død baby i magen :(

( Men det skal ikke være noen død baby!! Nå skal jeg få en frisk og sunn levende baby :) må tenke positivt :)

( gjerne bruk nick når du skriver, man må jo kunne stå for det man sier her inde, og du vil virke mer troverdig! :)

Hei kjære deg, forferdeleg å høra at du har mista. Og så seint. Eg mista i ma i veke 9,5 i juli. Eg er gravid igjen no, 9,5 og har vore på 5 ultralyder allereisa. Eg betaler ingenting. Syns det e rheilt utruleg viss ikkje du kan få ein ultralyd før veke 12! Sei at du veit andre har fått det, det er viktig å trygga mor og barn. Når du først har komt til gyn, er det gyn som velger når du skal koma tilbake.

ønsker deg masse lykke til. Blir heilt skremt av å høra at du har mista så seint. håpar det går bra med oss ebgge!

Har selv mistet og legen min sa til meg at man kunne se om graviditeten ikke utvikler seg slik den skal ved HCG måling.

Jeg syns du bare skal roe deg helt ned og bare slappe av. Stress er ikke bra for noen. Du får jo tross alt ultralyd i uke 12 og de 6-7 neste ukene går fort.

Står for det jeg sier, men har flere kjente som er her inne som jeg ikke ønsker skal vite min historie :)

Lykke til!!

Hei kjære deg, forferdeleg å høra at du har mista. Og så seint. Eg mista i ma i veke 9,5 i juli. Eg er gravid igjen no, 9,5 og har vore på 5 ultralyder allereisa. Eg betaler ingenting. Syns det e rheilt utruleg viss ikkje du kan få ein ultralyd før veke 12! Sei at du veit andre har fått det, det er viktig å trygga mor og barn. Når du først har komt til gyn, er det gyn som velger når du skal koma tilbake.

ønsker deg masse lykke til. Blir heilt skremt av å høra at du har mista så seint. håpar det går bra med oss ebgge!

Hei, jeg skal ta og hør med legen min neste gang jeg er der.. og så må jeg bare håpe og tro på at alt skal gå bra denne gangen! tror svangerskapet blir lettere når man pasere dagen man mista sist, så håpe for din del at du kan slappe av lidt nå og at alt er bra med deg og baby :) Jeg grugleder meg til ul i uke 12 og ber om at alle organ må være friske denne gangen. og at der må være liv :)

Masse lykke til!

Eeeeh, hele poenget med MA er jo at kroppen IKKE ordner opp selv... For å spørre deg om noe... kunne du tenke deg å gå rundt med en død baby i magen i flere uker før det tilfeldigvis ble oppdaget, istedet for å få avklart det med en gang?

Trist å høre om opplevelsen din:-( Kan ikke se for meg hvor vondt det må ha vært... Jeg har bare positive erfaringer med privat UL (har enda ikke prøvd offentlig da).... De har prima utstyr og tar seg god tid, verdt hver krone for min del, uansett resultat (har også opplevd MA tidligere). Masse lykke til, krysser fingrene for deg:-)

Eg blei veldig bekymret en helg og dro på legevakta faktisk for å høre om de kunne sjekke opp, har hatt MA før. Det var litt tidlig så eg fikk ikkje UL men fikk henvisning til gyn. Var på UL uke 6 da så de ingenting. Så uke 7. Da såg de liv. Skal på kontroll att i uke 12. Så føler eg blei tatt på alvor. Ved MA stiger hcg uansett, vanskelig å tolke verdiene. UL er best:) lykke til:)

Annonse

Eg blei veldig bekymret en helg og dro på legevakta faktisk for å høre om de kunne sjekke opp, har hatt MA før. Det var litt tidlig så eg fikk ikkje UL men fikk henvisning til gyn. Var på UL uke 6 da så de ingenting. Så uke 7. Da såg de liv. Skal på kontroll att i uke 12. Så føler eg blei tatt på alvor. Ved MA stiger hcg uansett, vanskelig å tolke verdiene. UL er best:) lykke til:)

Hei, så godt å høre at du ble tatt på alvor, og så bra at dem fant liv! krydser fingrer for deg! tror jeg skal ta og ta kontakt med legen min når jeg er i slutten av uke 7. Da skal de nå kunne se liv tenker jeg.. ( har ikke så lyst å sjekke før heller, ifall jeg skulle oppleve det samme som deg i uke 6. ) Det var sikkert en tung uke fra første ul til den dere så liv? tror hvertfald det ville vert tøft for meg..

Lykke til videre!

Det er nok ikke samme person, alle som signerer med anonym blir "samme" bruker. Hvis du uansett kunne sett informasjonen om når brukeren ble med, hvor mange innlegg osv så hadde det jo ikke akkurat vært så anonymt?

oii.. så bra du sa det! sletta innlegget mitt.. Hvis dere som har skrevet de innlegene så hva jeg skrev så beklager jeg veldig! Min Feil!! Sorry...

Eeeeh, hele poenget med MA er jo at kroppen IKKE ordner opp selv... For å spørre deg om noe... kunne du tenke deg å gå rundt med en død baby i magen i flere uker før det tilfeldigvis ble oppdaget, istedet for å få avklart det med en gang?

Trist å høre om opplevelsen din:-( Kan ikke se for meg hvor vondt det må ha vært... Jeg har bare positive erfaringer med privat UL (har enda ikke prøvd offentlig da).... De har prima utstyr og tar seg god tid, verdt hver krone for min del, uansett resultat (har også opplevd MA tidligere). Masse lykke til, krysser fingrene for deg:-)

Takk.. Krysser fingrer for deg også! Lykke til!

Det er fullt mulig å ringe sykehuset for å komme på UL. Har selv gjort det mange ganger, uten problem. Alle kan selvfølgelig ikke gjøre dette, men hvis man har mistet sent, hatt blødninger etc er det mulig. Skjønner at du engster deg, og en UL er veldig beroligende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...