Gå til innhold

Ang. karakter. Hvis 150 poeng er en A...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvert spørsmål gir 1 poeng. Totalt 150 spørsmål. Hvor mange poeng må man ha for å få en E? Altså karakteren før man stryker.

Skrevet

Blir vanskelig å tenke slikt... i USA er det som regel 90% eller bedre som er A, og ti prosent mindre for hver karakter A-B-C-D-F (ikke E).

I Norge har jeg inntrykk av at har ca 50-60% riktig svar som er beståttkarakter, og A er ca 98% rette svar. Alt annet ligger litt spredt imellom. Men det varierer litt. Bestått skal jo trossalt være godt nok til at du kan jobbe i yrket uten å være ukompetent (altså om du er sykepleier bør du jo ikke bomme så veldig på medisin-spørsmål, men her er det også oftere krav til høyere andel riktige svar på en prøve).

Skrevet

Dette er bare et enkeltfag. Ikke noe bachlorgrad. Men jeg er jo likevel avhengig av å få ståkarakter. Bryr meg ikke om jeg får veldig dårlig, bare jeg ikke stryker. Dette er et såpass vanskelig fag så jeg håper for all del at jeg slipper å ta eksamen om igjen. Har slitt meg helt ut med lesing og pugging de siste månedene, men likevel gikk det forferdelig dårlig på eksamen :(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...