Gå til innhold

Hvor mye babyklær trenger en egentlig de første 3 mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå husker jeg ikke så veldig godt, men synes å huske at vi vasket hele tiden og aldri følte vi hadde nok, hehe... Men det er jo forskjell på størrelsene som du sier, den aller minste brukte vi ikke så lenge, jeg tror vi brukte str. 62, 68 (?) og 80 lengst, han vokste veldig fort ut av str. 50 ;-) Det som det går mest av er jo bodyer ihvertfall, og kanskje strømpebukser...

Skal forresten bli deilig å føde før sommeren denne gangen, og ikke i november, det gjør ihvertfall alt mye lettere i forhold til klær :-)

Hvis du googler finner du vel utallige lister i alle varianter.

Men det kommer jo gjerne an på hvor mye klær du orker å vaske, om du får en gulpebaby eller ikke - og hvor fort babyen vokser.

Fant blant annet denne listen, føler det er omtrent det jeg føler vi trenger.

6-8 stk langermede bodyer

6-8 stk kortermede bodyer

4-5 sparkebukser

2-3 jakker i bomull

2-3 pysjamaser i bomull

2 tynne luer

2 helsetepper

Sokker

+ noen bukser uten seler og føtter. Selv med julibaby tenker jeg at en strikkejakke er greit å ha - sommerene er jo ikke alltid like varme ;-)

Lærdom fra forrige gang:

* Bare omslagsbodyer opp til str 62. Slike til å trekke over hodet i str 50 er håpløst!

* Pysjer og bukser uten føtter (vet mange liker best med... så det er vel individuelt)

* Kjoler, hettejakker, stive klær - i det hele tatt alt annet enn tynne bodyer og bukser/strømpebukser er bortkastet.

Dette med størrelser er også veldig individuelt. Frøkna mi brukte 50 i 6 uker, sveipet såvidt innom 62. Holdt seg deretter på 68 frem til 6 mnd. 74 brukte hun fra 6 mnd til hun var drøye 1,5 år. 80 fra 1,5 til 2,5. Nå er hun akkurat fylt 3 og har hoppet fra 80 til 98 på et halvt år! ;-)

Heldigvis går det ann å kjøpe klær etter at barnet er født også. hehe.. vi brukte str 50 kjempelenge med storebror.. vi hadde vel ihvertfall 10 bodyer i hver str... men så hadde vi en skikkelig gulper, så klærne måtte vaskes ofte.. er jo ikke alle som har det, og da trenger en ikke skifte så ofte heller..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...