Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har SÅ VONDT i den ene puppen min! Er 4 uker til termin så jeg ammer ikke heller. Gjør så vondt at noie kommer borti,som feks bare t-skjorta.kan ikke ha på bh eller noe... Det stikker og verker, har kjent smerte i begge puppene hele tiden pga de forbereder seg jo og har hatt rå melk i tre mnd nå ,vet at det er normalt,.. er bare den ene som smerter skikkelig! Noen som vet hva dt kan være ,råd ?? Hadde satt stor pris på det :)

Auuuauuu

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være brystbetennelse selv om du ikke ammer. Hardt og varmt bryst? Da ville jeg ringt legen. Her har jeg plutselig fått utrolig såre brystvorter :-S Vokseverken i brystene har gitt seg, men jeg synes man har rare vondter til stadighet jeg nå *sukk*

Skrevet

Den er ikke hard heller.... Bare så vondt at jeg blir irritert å sliten og må ligge en meter unna samboer i senga, tilfelle han finner på å dulte til meg, grøsser bare ved tanken hehe ;)

Hmmm såre brystvorter? Du har vel ikke vært ivrig på å sjekke om melken har kommet da? :P det var så utrolig rart første gang jeg merket at det kom noe ut puppen! Fikk plutselig ett helt annet syn på melk.. :S

Ja mange rare vondter! Kunne klart oss foruten! Men- vi får vel litt ekstra viljestyrke til å presse baby ut også når vi har slitt så lenge. Så er det kanskje en måte for kroppen å si ifra at vi må bruke tid på å pleie oss selv ,ta det med ro osv.. vi får skjemme oss bort litt ;)

Skrevet

Ha ha ha Nei, her rører jeg ikke brøsta, for å si det slik. Jeg lekker, og jeg har ingen intensjoner om å gjøre det verre ;-)

Skrevet

slik har jeg det også, men det har hjulpet å pakke de inn med ull-ammeinnlegg og engangs(siden de lekker) :)

Tok det opp med JM på forrige kontroll og hun sa at det mest sannsynlig var det at det holder på å forberede seg til ammingen.

Hun anbefalte også å passe på å være godt nok kledd over brystene siden jeg hadde fått råmelk osv, for bare den minste temperaturforandring kunne gjøre at det ble slik stikkende smerte osv :)

Skrevet

Da skal jeg kjøpe ammeinnlegg å pakke puppene skikkelig inn! Får man ullammeinnlegg på butikken? Føler alt er så dyrt på apotek og bare små pakkninger..men har ikke sjekka noe egentlig ang ammeinnlegg. Se om det hjelper... Hvor mange bh strls må dere gå opp tro? Jeg ser for mg at jeg må kjøpe GIGA bher for å få plass til de små puppene mine som trenger ammeinnlegg-bandasjering, og plass for at ingen ting skal presse OG sprengte melkepupper.... Blir en heavy str til slutt tror jeg ;)

Skrevet

det vet jeg ikke, men tror det kostet rundt 100kr for en pakke med ull-ammeinnlegg :) (er to innlegg i pakken)

Jeg kjøpte på apotek 1, der har de noen som er i meriono-ull og de er kjempegode :D

Slike engangs kjøpte jeg på Coop Hypermarked, av merket änglamark, de var faktisk ganske gode og de kostet ikke all verden heller :)

Har kjøpt to ammebh'er foreløbig slik for å ha på sykehuset, kjøpte den to-pk'en de har på lindex til 199,- hadde ingen anelse på hvilken størrelse jeg skulle kjøpe, men etter og ha prøvd meg litt frem så endte jeg på 80D, (bruker 75C/75D nå) men tror egentlig jeg burde kjøpt de enda større i cuppen..

Men kjøpte også en slik ammesinglett på lindex, så hvis de bh'ene blir alt for små så har jeg i hvertfall den jeg kan bruke da :P

Får gå i innkjøp av ordentlige amme-bh'er når melkeproduksjonen har stabilisert seg ordentlig etter fødsel tror jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...