Gå til innhold

Det virker som om det er mange som har lavt stoffskifte, hvordan kom dere på å teste dere for det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt det i bakhodet en stund pga at jeg alltid er så kald. Er det mindre enn 25-26 grader når jeg sitter i sitter i sofaen, fryser jeg. Jeg trives i 26 grader.

Legger veldig lett på meg og kaver veldig for å få det av igjen, ikke for å unnskylde at jeg er feit altså!

Synes det er litt flaut og be om en test, hvordan går jeg frem hvis jeg har lyst å teste det? Må jeg ha tillatelse av legen for å få ta en test hehe? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Det sjekkes veldig lett ved en blodprøve hos legen.

Man blir forresten ikke feit av å ha lavt stoffskifte altså, men man kan legge på seg 2-5 kilo av det.

Jeg ble testet av legen fordi jeg hadde så lav energi, konstant trett, sliten. Mistet mye hår, hadde muskelsmerter og følte meg generelt ikke i form.

Les dette, kanskje det er lettere å be om en test da?

http://www.side2.no/...icle3034417.ece

Skrevet

Ok, da har jeg kanskje misforstått, trodde at man kunne ha litt vansker for å ta av hvis man har lavt stoffskifte.

Jeg har blitt operert for karpal tunnel syndrom i begge hendene og når jeg leser om dette, så kommer det også ofte i sammenheng med lavt stoffskifte. Uten at jeg om det er noen faktisk sammenheng.

Jeg er også veldig trett og får aldri nok søvn, men det er jo symptomer man kan ha uten at det er den diagnosen også da.

Takk for linken :)

Skrevet

Jeg har også forstått det slik at det er vanskeligere å gå ned i helt med lavt stoffskifte. Mitt lave stoffskifte ble oppdaget da jeg var innlagt på sykehus for noe helt annet, men i ettertid skjønner jeg at jeg hadde alle de klassiske tegnene bortsett fra vondt i skjoldbukkjertelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...