zassy☆ Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Snuppa mi er ikke så flink til å leke seg alene, noen ganger gråter hun og jeg prøver å motivere henne til å ligge litt lenger, hjelper hvis jeg sitter sammen med henne. Men andre ganger, som akkurat nå ROPER hun..hehe..ender jo i gråt tilslutt..skal jeg la henne være? Hun må jo lære seg å ligge litt alene, men hun har veldig dårlig tålmodighet. 5,5 måneder gammel. Lar henne selvfølgelig ikke ligge å gråte, men hvordan skal jeg venne henne til å være litt mer for seg selv?
Skylander Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Snuppa mi er ikke så flink til å leke seg alene, noen ganger gråter hun og jeg prøver å motivere henne til å ligge litt lenger, hjelper hvis jeg sitter sammen med henne. Men andre ganger, som akkurat nå ROPER hun..hehe..ender jo i gråt tilslutt..skal jeg la henne være? Hun må jo lære seg å ligge litt alene, men hun har veldig dårlig tålmodighet. 5,5 måneder gammel. Lar henne selvfølgelig ikke ligge å gråte, men hvordan skal jeg venne henne til å være litt mer for seg selv? Hmmmm, lenge siden jeg hadde så små barn, så kommer ikke på hvordan jeg gjorde det. Men jeg kan tenke meg til at det kanskje kan hjelpe om du går bort en liten tur, for å så komme tilbake før hun begynner å bli utålmodig å gråter, så gradvis øker lengden(Du ser vel om hun er opptatt og tilfreds?). At hun kanskje da blir mer vandt til og trygg på at du er unna en tur i nærheten og kommer tilbake å ser om henne innimellom?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Veldig vanlig at de sutrer mye når de ikke klarer å komme seg frem på egenhånd. Det kommer av seg selv når hun blir mer mobil, og begynner å åle seg rundt. Hang in there Hadde forøvrig ikke latt henne ligge og gråte og mistrives på gulvet. Min gutt ble automatisk mye mer selvstendig straks han begynte å åle når han var ca 6,5 mnd.
zassy☆ Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2012 Takk for svar Hun ligger noen ganger alene og da går jeg bort, og merker i blant at hvis hun får øye på meg når jeg går forbi så begynner hun å klage, er sånn sytegråt..gir seg med en gang hvis jeg setter meg ned å leker litt med henne, Men det er ikke ofte hun kan ligge ti minutter alene en gang, og virker ikke som hun er utrygg egentlig for hun sutregråter liksom, skikkelig surmunn hehe, Ja er vel sikkert det at hun ikke kommer seg noen vei, kommer seg nesten rundt fra rygg til mage nå, men er generelt "lat" på gulvet og får ikke øvd så mye heller når hun ikke vil ligge der. Men kan jo hende det løsner når hun blir mer mobil Har tenkt på om hun er lei av de samme lekene også..kanskje hun kjeder seg?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 Hun kjeder seg sikkert, og er kanskje litt frustrert for at hun ikke kommer seg frem. Gutten min kunne ikke være alene mer enn et minutt eller to før han rullet rundt bevisst for første gang; da var han 6 1/2 mnd. Han lærte seg samtidig og krype, og plutselig kunne han åle seg rundt i 15-20 min på egenhånd om han var mett, tørr og uthvilt - stooolt mamma <3
abella Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Gutten min har alltid vært av det utålmodige slaget og ville ikke ligge alene på gulvet da han var på den alderen. Det ble litt bedre da han begynte å krype ved 6 mnds alder og jeg trodde jeg skulle få mer "fri". Men det gjorde jeg igrunn ikke, he he. Jeg trodde også jeg bare kunne "venne ham til" å ligge alene på gulvet. Nå har jeg fått nr 2 og ser at barnas personlighet er svært forskjellig (nr 2 er mye mer tålmodig) og det slett ikke er alt man bare kan venne dem til. Så det beste er rett og slett å tenke at dette er mitt barns personlighet og se de positive sidene ved det. Og så blir det selvfølgelig litt bedre etterhvert også som de andre sier, men hvis de er født med lopper i blodet, så forsvinner de som regel ikke over natta.
skilpaddemadde Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Alle små babyer har også et sosialt behov, så jeg tenker at det kanskje er en blanding av det og at hun ønsker seg nye utfordringer?
zassy☆ Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2012 Ja det virker som hun kjeder seg litt, men hvordan kan jeg gi henne mer utfordringer da? Di siste dagene har vi vært mye mer sosiale og dratt rundt omkring og hun har vært veldig lett å ha med å gjøre, sover plutselig veldig bra osv så kanskje hun trenger å komme seg mer ut. abella skjønner at jeg kanskje ikke kan venne henne til alt mulig og fint sagt at jeg må sette pris på personligheten hennes, og det gjør jeg men jeg vil ikke at hun skal bli vant til å underholdes hele tiden liksom, men hun er jo lita enda da. Så er ikke så mye med at jeg ønsker meg "fri" men mer at hun skal kunne leke seg selv. Har tenkt på å kjøpe litt nye leker, men vet ikke om det kommer til å løse noe egentlig..kanskje lurt å flytte litt rundt på madrassen hun ligger på til andre rom? ikke at vi har så mange da Nei får vel bare fortsette å prøve slik vi gjør nå, og det er jo ikke slik at hun overhodet ikke kan, noen ganger slår hun til og ligger faktisk ganske lenge alene før hun plutselig "kommer på det" virker det som, hehe.
Harfåttprinsen:) Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 Zazzy slik er det her også men han kan ligge lengre og lengre synes jeg så det går fremmover... Men ser han meg er det slutt... Prøver og leke litt med han til og begynne med,å så trekke meg unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå