venos Skrevet 27. januar 2012 #26 Skrevet 27. januar 2012 Jobber 100% er i uke 21. Har store planer om å jobbe fullt til permisjonen trer i kraft:) Håper det går bra!
MrsMilla Skrevet 27. januar 2012 #27 Skrevet 27. januar 2012 Er i uke 26. har vært sykemeldt siden uke 9. Først grunnet sterk kvalme og oppkast/ svimte av mye (kunne knapt være ute alene da jeg plutselig kunne kaste opp og svime av) Etterhvert er kvalmen blitt mye bedre, og jeg svimer ikke av lengre, men er nå sykmeldt for kvalme og periodevise pustevansker. Har hatt veldig harde svangerskap to ganger før, så både jeg og legen min var forberedte på at heller ikke dette kom til å bli en dans på roser. Har også kronisk astma og allergi som slår mye ut i svangerskap.. Eneste kur er fødsel sier ham :-) Normalt sett jobber jeg 100% + overtid i kontorjobb som jeg trives veldig godt i sammen med gode kollegaer jeg savner endel nå.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. januar 2012 #28 Skrevet 27. januar 2012 Uke 16, er sykemeldt 40% i tre uker pga svangerskapsmigrene, jobber annenhver dag. Jobber på to pcskjermer og jeg blir liggende på beksvart rom og spyr hvis jeg ikke hører på kroppen...
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 28. januar 2012 #29 Skrevet 28. januar 2012 Jeg er i uke 18 og jobber 80% natt. Dette er min opprinnelige stillingsandel. Har kun jobbet 10 nattvakter etter jeg startet i jobb etter endt fødselspermisjon med lillegull på 9 mdr. Håper jeg kan jobbe natt en stund til, for er ikke spesielt glad i å stå tidlig opp (dagvaktene starter kl 7, dvs jeg må opp rundt kl 5 dersom jeg skal levere de andre barna i bhg/skole).
Overraskelsen Skrevet 28. januar 2012 #30 Skrevet 28. januar 2012 Er i uke 16, og jobber 85% (opprinnelig stillingsstr.). Helt uproblematisk, siden formen er fin. Sover av og til middagslur når førstemann ser barne-tv, og det hjelper på den verste trøttheten, som er i ferd med å gå over
Milliun Skrevet 28. januar 2012 #31 Skrevet 28. januar 2012 Hei. Jeg er i uke 14. Var 40% sykemeldt i uke 7 da kvalmen var som verst så jeg skulle slippe fullstappa busser og t baner i rushtiden. (Bruker 1 time til jobb). Uke 8 og 9 var jeg sykemeldt pga blødninger og abort av en tvilling. Etter det har jeg jobbet 100 %.
susie85 Skrevet 5. februar 2012 #32 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er i uke 19. studerer fulltid og jobber 40% ved siden av studiene.
3 små skatter Skrevet 5. februar 2012 #33 Skrevet 5. februar 2012 Grunnet litt dårlig timing så la jeg ned firmaet mitt rett etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Bgynnte å søke jobber etter jul, men har ikke funnet noe av interesse. har også vært helt energiløs, så motivasjonen har ikke vært på topp.. Er 13 uker på vei nå, og ser nok ikke ut til at jeg skal finne noe fast før termin. Regner ikke med at det er så mange som ansetter kvinner som er tre mnd på vei heller. Har ikke søkt om dagpenger, men har en partner som tjener godt. Håper jeg kan komme over noe korte vikariat frem til sommeren.
Kaktus_86 Skrevet 5. februar 2012 #34 Skrevet 5. februar 2012 Jeg studerer 75% og jobber nesten 40%. Ble litt mye til kroppen og ble sykemeldt denne uka her. Har praksis på skolen i tillegg til alt, så er spent på hvordan dette går. Bekkenet og ryggen har begynt å krangle veldig. Selv kjenner jeg at jeg får bare svelge alt av stolthet og være fornøyd med å fullføre skoleåret. Det er ikke verdt å presse seg for langt, for det får man svi for.
BettyBoob Skrevet 5. februar 2012 #35 Skrevet 5. februar 2012 Jobbet fullt i 100% stilling frem til uke 26, da ble jeg sykemeldt 20% og jobbet hver dag, men litt kortere dager. Veldig plaget med tungpusthet og var fryktelig sliten. I uke 34 ble jeg 50% sm grunnet bekkenløsning. Går nå ut i perm om 1 uke
gutt11spire12 Skrevet 5. februar 2012 #36 Skrevet 5. februar 2012 Ingenting,er i foreldrepermisjon frem til etter påske
Leirha Skrevet 5. februar 2012 #37 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er fulltids sykepleierstudent på siste året nå. Dette innebærer mye praksis, som er 80% vanlig arbeid og 30% skrivearbeid utennom praksis. Så er det fulltidslesing til eksamen nå som er neste uke, og da er det lesing fra jeg våkner til jeg legger meg. Etter eksamen er det bachelor skriving i 8 uker, som tar mye frustrasjon og tid har jeg blitt svært grunndig fortalt... Rett etter bachelore er levert inn er det siste praksis som spenner over 6 uker, og er ferdig 1 juni, jeg har termin 12 juni... Jeg har ikke andledning til å være sykemeldt, jeg har ikke andledning til å ta på bremsene, selv om legen min har anbefalt meg sterkt å ta permisjon pga ektrem svangerskapskvalme som fortsatt varer og varer og varer selv om jeg er nå pasert 22 uker.. Jeg er under "Omskolering" fra nav, noe som gjør at jeg ikke kan ta permisjon, eller bli sykemeldt, da mister jeg rettigheter, lang historie kort altså. Med to barn, og fulltidsstudie vil jeg si at jeg jobber bortimot 150%, og slik må det fortsette til 10 dager før termin, jeg har ikke mye valg, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2012 #38 Skrevet 5. februar 2012 Grunnet litt dårlig timing så la jeg ned firmaet mitt rett etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Bgynnte å søke jobber etter jul, men har ikke funnet noe av interesse. har også vært helt energiløs, så motivasjonen har ikke vært på topp.. Er 13 uker på vei nå, og ser nok ikke ut til at jeg skal finne noe fast før termin. Regner ikke med at det er så mange som ansetter kvinner som er tre mnd på vei heller. Har ikke søkt om dagpenger, men har en partner som tjener godt. Håper jeg kan komme over noe korte vikariat frem til sommeren. Tror jeg ville søkt dagpenger om jeg var i samme situasjon. Dessuten, trenger ikke fremtidig arb.giver vite at du er gravid, men mindre det synes. De har heller ikke lov til å spørre om dette under intervjuet. Det er en helt ærlig og viktig sak å søke på jobber når man ikke har noen!
3 små skatter Skrevet 5. februar 2012 #39 Skrevet 5. februar 2012 (endret) Ja, men man skal jo ha en god tone med sjefen også da. Jeg hadde ikke vært så fornøyd hvis jeg ansatte en som var tre mnd på vei, og som ble borte et helt år om ikke så lenge. ønsker ikke å føre noen bak lyset, da hadde det ikke blitt et godt arbeidsmiljø framover. Har ikke søkt om dagpenger fordi jeg håper å komme over et vikariat innen kort periode. Endret 5. februar 2012 av hun&henne+en liten skatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå