Anonym bruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Heisann! Hvor mye jobber dere, og dere som er sykemeldt, hvorfor er dere sykemeldte? Jeg er utrolig dårlig om dagen, har veldi lite energi.. og er veldi ofte svimmel.. Jeg blir veldi svimmel, og får uklart syn, så begynner jeg og kaldsvette og kaster opp.. Går hele tiden å fryser og føler meg slapp.. men føler at jeg på en måte ikke har rett til å bli sykemeldt og at det ikke er god nok grunn.. Håper på svar
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Jobber i 55% stilling, men har i dag (21+3) funnet ut at jeg ikke klarer så mye lenger. Har 1 dag med 8 timer hver uke, og i dag har det vært terror! Hos meg er det bekkenet som krangler. Både framme og bak.. Symfysen + setet.. Klarte så vidt å gå i dag. tUrolig drit da jeg er så kort på vei som jeg er! Men regner med at jeg ringer fastlegen i beg av neste uke og ber om litt sykemelding. Tipper jeg da kommer til å fortsette å jobbe i ca 30% så lenge som mulig!
Moden mamma til 3 :) Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 Har vært sykmeldt siden beg.av desember pga kvalme... Er også veldig sliten og konstant trøtt. Man kan kanskje diskutere om dette er "grunn" nok til å bli sykmeldt, men jeg mener at når man er gravid så bør man lytte til kroppen sin. For meg ville det blitt altfor slitsomt å jobbe (jobber i barnehage) med den kvalmen... Nå har jeg i tillegg begynt å få trøbbel med bekkenet Synes det er altfor tidlig (13+5)! Har nå fått henvisning til fysio, så venter bare på å få time. Hvis du er så dårlig, Anonym, ville jeg snakket med legen og evnt sykmeldt meg litt... Men, det er meg da!
OptimistHoppa Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Er i uke 20 og var fulltidssykmeldt i 12 uker pga. ekstrem kvalme og mye oppkast. Jobb var ikke et alternativ da. Nå er jeg i gang med 50% jobb igjen, men det er på håret av hva jeg klarer. Dess mer jeg tar meg ut, jo mer kaster jeg opp. Lite krefter i kroppen, delvis pga. den tøffe starten på svangerskapet og delvis pga. graviditeten i seg selv. Sliter litt med flink-pike-syndromet, men må tenke at det viktigste er at jeg og babyen har det bra og hvis jeg jobber mer, frykter jeg at jeg må bli sykmeldt fullt igjen...
Ikkesåallerværst Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Jeg jobber ingenting fra i dag.. Er i uke 27. Før det, har jeg jobbet 40% i to uker. Jeg er sykemeldt for å forebygge fødselsdepresjon denne gangen. Veldig rart.. Endret 25. januar 2012 av Ikkesåallerværst
krølle... Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har vært sykemeldt siden uke 5 pga kvalme og oppkast. Er nå i uke 21 og fortsatt sykemeldt. Spyr av alle slags lukter og er konstant kvalm. Det lar seg ikke kombinere med jobb på et sykehus. Stort sett sengeliggende hele dagen. Håper jeg kan rekke noen uker jobb før permisjonsstart, for ellers blir det evig lenge borte fra jobb!
*Kengumamma* Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Jeg har ikke vært borte en dag fra jobb så langt i svangerskapet og er nå 20 uker på vei. Jobber 100 % stilling + ca 1 time overtid hver dag.
magica78 Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Jeg jobber ca 130% og har gjort det hele svangerskapet, er vel 27+3 nå. Har bekkenløsning så blir litt puslespill for å få til alt som skal gjøres....
Lykke_1+? Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 18 uker. Jobber 100% og regner egentlig med at jeg skal kunne fortsette med det (kontorjobb). Jeg har vært heldig iom at jeg ikke har vært kvalm i det hele tatt. Har litt vondt når jeg går men er ellers i storform. Trener så mye jeg kan, da jeg føler det hjelper på energinivået
Liten skatt i mage <3 Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Fram til nå, uke 25 har jeg jobbet jobbet 100 % (er ingeniør), men fom. denne uka jobbe jeg kun fra 9-15 hver dag, (sykemeldt 20 %) . I tillegg så er jeg så heldig at jobben har tilpasset det slik at jeg to dager i uka kan jobbe hjemmefra om jeg føler for det. Det å sitte i ro på en kontorstol forverrer bekkenløsningen min. Så prøver å varierer arbeidstilling, tar ofte pauser og når det er helg prøver jeg å holde meg mest mulig i bevegelse. Det å bevege seg hjelper masse for meg så håper jeg klarer å holde bekkenet i "sjakk" to mnd til. 1. april tar jeg nemlig permisjon!!!!!! Endret 25. januar 2012 av Liten skatt i mage <3
Mamma´n til lillemor Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 Er 24 uker og jobber 100 prosent. Fleksibel arbeidstid, så det varierer fra fire til tolv timer. Har både kontortid og treningstimer og håper å beholde timene mine til jeg går ut i permisjonen.
Glajenta ♥ Skrevet 25. januar 2012 #12 Skrevet 25. januar 2012 Jeg er i uke 16 og har jobbet 100% (+ som regel 4-5 timer overtid hver uke) hele graviditeten. Har kontorjobb, og styrer mye av arbeidsdagen min selv. Likevel er det en stressende jobb med høyt arbeidspress. Merker at jeg ikke er like produktiv som jeg pleier, og merker at jeg til tider stresser mer en jeg burde. Hadde også noe høyt blodtrykk forrige kontroll, og har hatt kynnere eller noe som ligner kynnere (legen min mente det var for tidlig å kjenne kynnere enda) noen uker. Forrige gang jobbet jeg 100% frem til permisjonen, og håper jeg kan gjøre det denne gangen og :-)
Kajv Skrevet 25. januar 2012 #13 Skrevet 25. januar 2012 18 uker og i 100% stilling. Hvis bekkenet og ryggen roer seg så regner jeg med å kunne fortsette i 100% jobb
MinFørsteSpire Skrevet 25. januar 2012 #14 Skrevet 25. januar 2012 Jeg er i uke 19 å jobber 100% Nå har arbeidsgiveren min vært helt super til å tilrettelegge for meg. Jeg jobber i matbutikk og hovedsakelig på gulvet med varepåfylling og litt kassa arbeid. Nå i det siste blir det mindre og mindre løfting på meg pga isjas nerve i klem (vet ikke om det skrives sånn..hehehe). å mere sitting i kassa. Men må innrømme at det begynner å bli tungt til tider. Spydde meg igjennom de 3 første mnd, å sliter nå med lavt blodtrykk og blodtrykks fall. Vet ikke når jeg må begynne å roe ned, sliter også litt med "flink jente syndromet" ;p
Lorven Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har vært 100% sykemeldt i nesten 3 mnd med ekstrem kvalme, men nå er jeg i 50% jobb inntil videre. Er i uke 18.
Stina6 Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Jeg synes det er en ærlig sak å bli sykmeldt hvis man er syk, men da innebærer det at man ikke klarer andre ting, heller. Jeg er f.eks. veldig trøtt, men jeg legger meg kl 20 hver kveld, så da klarer jeg å jobbe som vanlig likevel. Jeg må leve med å ikke treffe venninner og finne på gøye ting, for det orker jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #17 Skrevet 26. januar 2012 Jeg har vært sykemeldt siden uke 17, og kommer til å være det ut svangerskapet. Får ikke lov til å jobbe pga risikosvangerskap, selv om jeg har en relativt rolig kontorjobb. Så tiden går sakte nå!
Sauna Skrevet 26. januar 2012 #18 Skrevet 26. januar 2012 Er i uke 18, jobber 100 % + noen timer overtid hver uke. Har ikke vært bort en dag fra jobb hele svangerskapet, bortsett fra noen timer når det har vært kontroll. Håper at formen fortsetter å være like bra, så jeg kan jobbe helt til permisjonsstart Trener også jevnt. Er utrolig trøtt på ettermiddag/kveld, så blir ikke mye sosialt i hverdagen, legger meg rundt kl 20-21...
KLP <3spire<3 Skrevet 27. januar 2012 #19 Skrevet 27. januar 2012 Jobber 50% ble sykemeldt 6 januar, jobber hver dag halve dager. Har bak meg 2SA, 1MA og 1 døfødt fødsel 20+5 Jobber i bhg, 50% kontor og 50% på avd. Tar kontor jobben, hadde jeg ikke hatt den "kjedelige" historikken, hadde jeg jobbet 100%! I tillegg er dette den tyngste årstiden å jobbe i barnehage, bor langt nord, vinteren er lang, men ikke evig Er bare 11+3, så jeg hører ikke til her før på tirsdag. Har bare 1 gang vært inne på 1 trimester dette svangerskapet, orker bare ikke lese om SA/MA og BLøDNINGER inne på 1 trimester. Imorgen er det duket for UL igjen. fikk høre hjertelyd 7 3 GruGleder meg til imorgen
*Lykkelig 1984* Skrevet 27. januar 2012 #20 Skrevet 27. januar 2012 Jeg jobber fult jeg:) Og det vil jeg helst fortsette med! Er i uke 20 nå, og merker ingenting på kroppen som tilsir at jeg må jobbe redusert:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #21 Skrevet 27. januar 2012 Stina6: Noen av oss må faktisk klare andre ting utenom jobb.... For noen så trengs det faktisk hel eller delvis sykemelding for å klare å komme oss gjennom hverdagen. Spesielt for de av oss som har barn fra før så er det faktisk enkelte ting vi ikke kan prioritere bort. Jeg prioroterer heller å være noe borte fra jobb, enn å ikke være til stede i mine barn liv i x-antall måneder. Nå er jeg selv 23 uker og fortsatt i 100% jobb. Legen har tilbydd med sykemelding to ganger som jeg foreløpig har takket nei til. Men regner med jeg tar i mot en gradert sykemelding slik at jeg etterhvert kan jobbe litt kortere dager. For dagene begynner å bli veldig seige og tunge slik at det er utrolig vanskelig å orke å følge opp de to barna jeg har fra før. Poenget mitt er vel at vi alle er i forskjellig livssituasjon, og vi trenger ikke sykemelding av samme grunner bestandig:)
OssTre<3 Skrevet 27. januar 2012 #22 Skrevet 27. januar 2012 Har gått 100% sykemeldt i en måned nå og kommer sikkert til og fortsette med det, jobbet 50% fram fra uke 11 pga bekkenløsning, men siden jobben ikke klarte og tilrettelegge godt nok, og det er igrunn en jobb som fungerer best i 100% arbeid så hadde jeg ikke noe annet valg. Jeg hadde klart og jobbe 50% men når jeg kom hjem om dagene så gikk jeg rett og la meg, det var ikke noe liv. Hadde ikke overskudd til samboeren, meg selv, holde orden i hjemme vårt eller omgås med venner. Og jobben er ikke livet :-)
Nr3 i 2012 Skrevet 27. januar 2012 #23 Skrevet 27. januar 2012 Denne gangen ble jeg sykmeldt ganske tidlig. Ca uke 11. Pga jeg sliter en del med bekkenløsning. Er 50% sykmeldt og jobber halve dager. Har kontorjobb, så det er ikke så tungt. Men det hjelper ikke når jeg blir verre av å sitte, gå og stå... Så dagen går med til å være litt på jobb, hjem å sove, lage middag, så er det sofaen igjen til det er leggetid. Ikke veldig morsomt siden jeg ikke helt er halveis enda engang. Blir et langt svangerskap..
Marit 27 Skrevet 27. januar 2012 #24 Skrevet 27. januar 2012 Jeg er sykemeldt 100%. har en diagnose som gjør at jeg ikke har kunnet jobbe de første 4 mnd av svangerskapet. Nå er jeg i uke 22 og har måtte fortsette å være sykemeldt pga oppkast og kvalme.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 27. januar 2012 #25 Skrevet 27. januar 2012 Jobbet 100 % frem til jeg var 25 fullførte uker. Da hadde legen mast på meg i 1.5 mnd om å akseptere en 20 % sykemelding. Aksepterte sykemeldingen da. Har en sykdom som forverret seg stadig pga stress i svangerskapet og med det resultatet at jeg måtte hele tiden øke dosen med medisiner. Etter at jeg reduserte med 20 % har jeg fått et helt nytt liv! Men det var frykelig deprimerende å akseptere at det ikke var forsvarlig å jobbe fult lenger... Har nå 3 uker igjen til permisjon, og gleder meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå